Tarvisin kaikkea mahdollista tietoa, korjausohjeita, teknistä tietoa, kuvia, ihan mitä vaan, jos joku tietäis kyseisestä pyörästä jotain, niin kerro mielelläsi... =)
Kiitokset etukäteen...
Tunteeko kukaan pyörää CZ-250
10
4489
Vastaukset
- zx10
se oli muistaakseni tsekkiläinen mul oli sellainen 20 vuotta aikaa oli ihan toimiva motogrossi vehje osien saatavuudesta en tiedä eikä ole kuvia kyseisestä pelistä mut muistuttaa ulkoisesti paljon honda cr 450 pyörää
- Gnome
minkä ikäinen k.o. fillari on? Mulla oli joskus about -70 CZ-150 joka oli pelkkää rautaa! Eronahan CZ:lla ja JAWAlla oli, jos oikein muistan, se että JAWA oli akkupyörä kun taas CZtat magneettovehkeitä. "Sezejä" olivat 125 ja 150 cc:t (plus CEZETA-skootteri) ja JAWOja 175, 250 ja 350 kuutioiset. Kolmepuolikas oli kaksimukinen ja muut ykkösiä. Yksi menestys oli myös JAWAn "Six Days" malli jolla ainakin "Päitsiä" pudoteltiin huolella. JAWAllahan oli/on myös 500 cc maa/jääratapyöriä jotka ovat/olivat nelitahtisia. Ainakin oma 150 cc oli tosi varma lähtijä ja kylän pikkukundit olivat kateudesta vihreitä kun annoin palaa sinisen savun saattamana kohti tuntematonta. Raskaita pyöriä käsitellä mutta nostalgiahan lienee suurimmalle osalle omistajia se pääsyy ajaa näillä virtaviivaisilla rakkineilla.
Varsinaista "know-how":ta en omaa, mutta ilolla totean että vielä löytyy joitain harrastajia joille japsikyykyt ovat kauhistus.- Hobsie
Tää mun pyörä on vm 87, ja kyse on krossipyörästä ettei se ihan äärettömän vanha vielä ole... =)
Mä ostin tän kaverin kautta, mutta entisellä omistajalla ei ole mitää kirjasta, tai mitään koko pyörästä..
Kyllä tääkin pyörä ihan komeesti menee, varsinkin, kun siinä on käyty kaikki läpi...
Eli alakerrasta penkinpäälliseen... ;)
Yksi tuttu mainitsi numeron 513, et se olis sen malli, mut mitään varmaa tietoa ei ole... - java cz
Hobsie kirjoitti:
Tää mun pyörä on vm 87, ja kyse on krossipyörästä ettei se ihan äärettömän vanha vielä ole... =)
Mä ostin tän kaverin kautta, mutta entisellä omistajalla ei ole mitää kirjasta, tai mitään koko pyörästä..
Kyllä tääkin pyörä ihan komeesti menee, varsinkin, kun siinä on käyty kaikki läpi...
Eli alakerrasta penkinpäälliseen... ;)
Yksi tuttu mainitsi numeron 513, et se olis sen malli, mut mitään varmaa tietoa ei ole...oli aikanaan molempia czja jaavaa sekä yhdessä nämä molemmat ,jaavaa tuodaan maahan tänäkin päivänä samaa 2 t 250 cc maahantuojana on muistaakseni sbeery tai jokin sen tapainen virma tuolla Seinäjoen kaupungissa kysyppä vaikka numerotierustelusta .Omistaja tällä virmalla motoros mies, nimi kai oli Laukkanen ,osoite oli rengastie liike näkyy valtatie 67 lle kyseisessä kaupungissa
- Vanha mies, vanha pyörä
java cz kirjoitti:
oli aikanaan molempia czja jaavaa sekä yhdessä nämä molemmat ,jaavaa tuodaan maahan tänäkin päivänä samaa 2 t 250 cc maahantuojana on muistaakseni sbeery tai jokin sen tapainen virma tuolla Seinäjoen kaupungissa kysyppä vaikka numerotierustelusta .Omistaja tällä virmalla motoros mies, nimi kai oli Laukkanen ,osoite oli rengastie liike näkyy valtatie 67 lle kyseisessä kaupungissa
Huomasin nyt vasta tämän jutun. Jos ketään kiinnostaa, niin olen 1960-luvulla ajellut pyörällä joka on CZ-250 vm. 1963. Aika vähän tuotu Suomeen. Pari muuta olen nähnyt. Musta ja saman näköinen, kuin sen ajan Jawat, jotka olivat punaisia. Yksi pakoputki ja pari heppaa enemmän tehoa. Sylinterin jäähdytysrivat myös vähän isommat kuin Jawassa. Värkki on tallella osina ja jos kysytte myynkö, en myy.
- thöjawa
Vanha mies, vanha pyörä kirjoitti:
Huomasin nyt vasta tämän jutun. Jos ketään kiinnostaa, niin olen 1960-luvulla ajellut pyörällä joka on CZ-250 vm. 1963. Aika vähän tuotu Suomeen. Pari muuta olen nähnyt. Musta ja saman näköinen, kuin sen ajan Jawat, jotka olivat punaisia. Yksi pakoputki ja pari heppaa enemmän tehoa. Sylinterin jäähdytysrivat myös vähän isommat kuin Jawassa. Värkki on tallella osina ja jos kysytte myynkö, en myy.
hieno pyörä ollut mulla käytössä joka kesä savonlinnassa ostin oivalta joskus 90 luvulla
- meltsu1
Mulla on -69 CZ 175 Sport,tämä on ihan akku peli myöskin.
- oikein hyvin
- MT01
Täällä sulle oikea palsta http://www.vmpk.fi/
- kahvan kiäntäjä
ota yhteyttä jorma frilanderiin, 04o 7047096. mulle tulossa sellanen ens kesänä. hän tietää melkein kaiken vanhemmista mopoista ja moottoripyöristä. hän on seiskakymppinen museoajoneuvotarkastaja savon maalta,vanajalta. hänellä on yli kympin verran ma kilvissä olevia pyöriä ja ajelee niillä silloin tällöin vieläkin,mutta on siirtynyt mukaavuussyistä uudempiin. kerrothan muillekkin hänestä. hänellä taitaa järjestysnumero omistamisen suhteen olla jo yli 200. mä oon istunu hänen kyydissä tuhansia kilometrejä parin vuoden aikana. tietty oon itekkin ajanu hänen vehkeillä.oon 42v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067708Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1713560Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322037Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221886- 361669
- 441494
- 221441
- 551422