Wiuco Loimaa

hirmuepäselvää

Wiuco
on jossakin englanninkielisessä sukupuussa sukunimenä, 1700-lukua Loimaa. Mutta löysin
Storperä Wiuko
onko se siis vain talon nimi (josta tämä henkilö syntyisin) tiedättekö?

3

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukututkija

      Ensin on kylännimi Storperä ja sitten talonnimi Wiuko. Talonnimi voi tulla sukunimeksi ja päinvastoin.

      • hirmuepäselvää

        Kiitos! - ehdin jo netistä kaivella lisää osumia. Loimaan rippikirjassa löytyi sopiva ajankohta katsella Storperä/Wiuko. Henkilö jota etsin olikin Elisabeth Johansdr s. 7.5.1729. Minulla oli aiemmin nimi Lisa. Isä Johan Simonsson ja äiti Maria Thomasdr. - Tämän Johanin isä oli myös samassa paikassa asunut Simon Larsson ja vaimonsa Carin.
        Asutusluettelosta löysin v. 1694 Wiuko / Grells Jöransson Wiuka. Ja edelleen oli merkintä v. 1699 Wiucka /Simon Larsson. Vuonna 1709 Simon Wiuca oli sitten luovuttanut ”hemman till sin son Johan”. Joten v. 1710 lähtien omistaja Johan Wiuka.
        Tämä talo oli 1600-luvulla Wittenbergin (niin kuin kaikki Loimaan kruununtilat), ja palautunut taas aikanaan entisille omistajilleen. Vai uusille?


    • hirmuepäselvää

      Tämäkin ketju liittyy sukututkimukseeni Loimaalla, ja olen tutkiskellut lisää:
      Storperä / Wiuco
      Gl.v.n Simon Larsson k. 22.2.1733 , 82 v. 9 kk. Hän siis syntynyt v. 1651. - Hänen poikansa
      B. Johan on k. 22.12.1765, oli 78-vuotias, joten syntynyt v. 1687.
      Johan Simonsson Wiucolla oli kai kaksi vaimoa. 1. vaimo Maria Thomasdr. Ja heillä ainakin lapset Simon (s.26.10.1726) ja Elisabeth (Lijsa) s. 7.5.1729. - 2. vaimo Wallborg (näkyy rippikirjassa vuodelta 1749 ja ikä siinä merkitty 34 v., joten olisi syntynyt n. v. 1715). En ole löytänyt lapsia tästä avioliitosta (Hiski).
      Maria ja Johan Wiucon tytär Elisabeth / Lijsa Storperältä on solminut avioliiton v.1749 Bds. Michel Christersson Mattila Pesänsuo. - Ja heidän tyttärensä liittyy sukujuuriini, eli Wallborg Michelsdr (s. 27.4.1752), joka solminut avioliiton Jacob Simonsson Ryngä Ongijoki. Heidän poikansa,
      Thomas Jacobsson Ryngä (s. 14.10.1787) on isoäitini isän isän isä.
      Jännittävää tämä sukututkimus - Nyt jos tiedätte, että on virheitä näissä, niin kertokaa, ettei mene ihan mönkään. Sellaistakin on minulle sattunut, kun saman nimisiä ihmisiä vilisee, eikä kaikilla ole patronyymeja eikä syntymäaikoja merkittyinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      12
      997
    Aihe