Kotivakuutus ilman luottotietoja mistä?

apuaplease

Olisiko kellään ystävällisellä palstalaisella tietoa, mitä vakuutusyhtiöt myöntävät jos on merkintöjä luottotiedoissa? Kaikki vuokranantaijat kun nykyisin vaativat vakuutuksen.. KIITOS asiallisista vastauksista!

20

10145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shven

      Kaikki myöntävät eli myyvät koska kotivakuutuksia ei myydä luotolla.

      • Kysy kaikista, jotkin vaativat sinua maksamaan n.vuoden vakuutusmaksut kerralla, mutta olen kuullut jonkun myöntävän. Ja shven:lle vakuutukset ovat ikäänkuin luottoa, maksat niitä osissa niinkuin visa laskuasikin, siksi löytyy yhtiöitä, jotka ratkaisseet ongelaman juurikin pyytämällä maksuja etukäteen.


      • voineitohyvä
        neitokainen.1983 kirjoitti:

        Kysy kaikista, jotkin vaativat sinua maksamaan n.vuoden vakuutusmaksut kerralla, mutta olen kuullut jonkun myöntävän. Ja shven:lle vakuutukset ovat ikäänkuin luottoa, maksat niitä osissa niinkuin visa laskuasikin, siksi löytyy yhtiöitä, jotka ratkaisseet ongelaman juurikin pyytämällä maksuja etukäteen.

        Kotivakuutus on voimassa vain jos vakuutusmaksu eli lasku on maksettu.


      • voineitohyvä kirjoitti:

        Kotivakuutus on voimassa vain jos vakuutusmaksu eli lasku on maksettu.

        Niin tietenkin. Nyt olikin kyse siitä voiko saada vakuutusta...


      • tuskinpa
        neitokainen.1983 kirjoitti:

        Niin tietenkin. Nyt olikin kyse siitä voiko saada vakuutusta...

        Kyllä,henkilö joka on menettänyt luottotiedot voi ottaa kotivakuutuksen ihan samalla tavalla kuin kuka tahansa, koska kotivakuutuksia ei myydä luotolla.
        Jos neitokainen oikein lujasti yrittää,saattaa syntyä ns. ahaa-ilmiö.


      • tuskinpa kirjoitti:

        Kyllä,henkilö joka on menettänyt luottotiedot voi ottaa kotivakuutuksen ihan samalla tavalla kuin kuka tahansa, koska kotivakuutuksia ei myydä luotolla.
        Jos neitokainen oikein lujasti yrittää,saattaa syntyä ns. ahaa-ilmiö.

        Minun läheiselle tuttavalle ei ainakaan myönnetty kotivakuutusta, auto vakuutuksen hän olisi saanut juurikin maksamalla n.vuoden maksut kerralla. En tiedä mikä "ahaa elämys" pitäisi tulla, vakuutukset maksetaan osissa ja siksi vakuutusyhtiöt eivät halua ottaa riskiä, ettei vakuutuksen ottajalla olekkaan rahaa.. EN tarkoittanut että vakuutuksia velaksi myytäisiin, jos sitä tarkoitat vaan että mitään osamaksu juttuja on hankala saada merkinnän omaavana. Itse kun olen harvinaisuus kenellä luottotiedot kunnossa niin en varmaksi osaa sanoa...


      • tabou

        Ei ole mikään pakko maksaa osissa. :D

        Itse ainakin maksan aina vakuutuskauden alussa koko summan.


    • apuaplease2

      Kiitos yllättävistä vastauksista, olen ollut täysin siinä luulossa, että on kiven takana vakuutusyhtiö, joka kotivakuutuksen luottotiedottomalle myöntäisi. Olipa huojentavaa!!

      • BauHerr

        Käytännössä mikään vakuutusyhtiö ei myönnä kotivakuutusta, koska luottotietojen menettämisen lasketaan liittyvät riskipitoiseen elämäntapaan.

        Kysymys ei ole niinkään edes vakuutusmaksun maksamisesta, vaan tilastomatemaattisen riskin hallinnasta. Luottotiedottomien ryhmän riskit ovat merkittävästi korkeampia kuin muiden ryhmien. Siksi vakuutusta ei saa.

        Jos luottotietojen menetys johtuu toisesta henkiöstä, joka ei ole enää samassa taloudessa, voi vakuutumatemaatikko laskea uuden riskin. Yleensä niin ei tehdä.

        Vakuuttaminen on matematiikkaa.


      • cpann
        BauHerr kirjoitti:

        Käytännössä mikään vakuutusyhtiö ei myönnä kotivakuutusta, koska luottotietojen menettämisen lasketaan liittyvät riskipitoiseen elämäntapaan.

        Kysymys ei ole niinkään edes vakuutusmaksun maksamisesta, vaan tilastomatemaattisen riskin hallinnasta. Luottotiedottomien ryhmän riskit ovat merkittävästi korkeampia kuin muiden ryhmien. Siksi vakuutusta ei saa.

        Jos luottotietojen menetys johtuu toisesta henkiöstä, joka ei ole enää samassa taloudessa, voi vakuutumatemaatikko laskea uuden riskin. Yleensä niin ei tehdä.

        Vakuuttaminen on matematiikkaa.

        Älä viiitsi,nolottaa jo muitakin.....


      • BauHerr

    • xxll

      Menet vakuutusyhtiön konttoriin,kerrot osoitteen ja neliöt ja maksat vakuutuksen.
      Ei kysellä mitään muuta.

      • BauHerr

        Miten tämä ei mene perille? Noin se ei toimi. Luottotietojen menettäminen tarkoittaa riskipitoista asiakasprofiilia. Syöpäsairaalle ei myönnetä henkivakuutusta eikä luottotietonsa menettäneelle kotivakuutusta.

        Kysymys on ihan puhtaasti matematiikasta. Todennäköisyys sille, että luottotietonsa menettänyt yrittää esimerkiksi vakuutuspetosta on suurempi kuin mitä se on koko väestöllä. Vakuutuksia myydään mieluusti niille, jotka eivät sellaisia oikeastaan edes tarvitse.

        Sossusta saa ohjeita siitä, kuinka valitetaan vakuutusyhtiöstä, joka ei kotivakuutusta myönnä. Ainakaan minä en tiedä yhtään tapausta, jossa valitus olisi johtanut toivottuun lopputulokseen.

        Jotta saadaan piste tälle virheellistä tietoa olevalle ketjulle, niin pyydän kaikkia niitä luottotietonsa menettäneitä, jotka ovat kotivakuutuksen saaneet, ilmoittautumaan.

        Löytyykö edes yhtä tästä yli 5 miljoonan kansasta?


    • aloittajataas

      Eipä tullut siis selvyyttä asiaan tältä palstalta. Asian pitäisi olla joko-tai tyyppinen; sen vakuutuksen saa tai ei, edes joltain yhtiöltä. Luulisi täällä olevan ihan omakohtaista kokemusta omaaviakin eikä vain lehtijuttuja siteeraavia?
      Ja tiedoksi; merkintä luottotiedoissa ei todellakaan aina liitty hillittömään kulutusluottojen ottamiseen ym hulttioimaiseen elämään, joskus voi "kunnon" ihmisillekin tulla eteen ylitsepääsemätön tilanne, vaikka olisi siihen saakka koko ikänsä tunnollisesti asiansa hoitanut. Kukaan ei tälläisen leiman kanssa halua vapaaehtoisesti elää ja hattu kourassa jotain kotivakuutuksia anella. En ainakaan minä. Mutta on pakko =(

      • tabou

        Selvää tästä ei saa tekemälläkään, koska joka yhtiöllä on omat "kriteerit" luottotietoisten kohdalla, sekä tietenkin kohdellaan jokaista potentiaalista asiakasta yksilöllisesti, että josko juuri tälle voisi myydä vakuutuksen vaikka luottotiedoissa on merkintä. Ei se merkintä ole juurikaan este, jollei se ole aiheutunut jostain vakavemmasta yhtiön silmin (esim.vak.maksujen laiminlyönti). Riskianalyysit siis.


      • BauHerr

        "Eipä tullut siis selvyyttä asiaan tältä palstalta. Asian pitäisi olla joko-tai tyyppinen; sen vakuutuksen saa tai ei, edes joltain yhtiöltä. Luulisi täällä olevan ihan omakohtaista kokemusta omaaviakin eikä vain lehtijuttuja siteeraavia?"

        "Omakohtaisia kokemuksia" ei todellakaan ole eikä voi olla. Minulla on ja pitää työn vuoksi olla 100.000 euron luottolimiitti paikallisessa rautakaupassa. Rakentaminen ei muuten onnistu. Kaikki laskut on pakko maksaa viimeistään eräpäivänä, aina. Tämä on raakaa peliä, johon luottotietonsa menettäneillä ei ole mitään asiaa.

        Kotivakuutus on vuokrasuhteen ehto. Sen vuoksi olen tyhjentävästi selvittänyt voidaanko luottotietonsa menettäneelle myöntää kotivakuutus. Teoriassa voidaan, käytännössä niin ei minun tietääkseni ole koskaan tapahtunut. Tästä syystä en ole voinut vuokrata asuntoa 80-lopun tapahtumien seurauksena konkurssin tehneelle yrittäjälle, jonka ainoa virhe oli ottaa valuuttalainaa.

        Asia on tyhjentävästi selvitetty: luottotiedoton ei saa vapaaehtoisia vakuutuksia, kuten kotivakuutusta (ei edes tapauksessa, jossa luottotiedot ovat menneet inhimillisesti katsoen muiden virheestä (esimerkkitapauksessa Erkki Liikasen et. al.).

        PISTE


    • luottotiedotonhulttio

      Kotivakuutus,mökkivakuutus tms: vapaaehtoista vakuutusta ei tietääkseni myönnä mikään vakuuusyhtiö vaikka kuinka maksaisit vakuutuksen etukäteen EI KÄY! Ainoa poikkeus on lakisääteinen liikennevakuutus se on lain mukaan pakko myöntää mutta silloinkin vuoden ennakkomaksulla!
      Jos yritän ostaa vakuutuksen netistä ennen lopullista hyväksymistä ohjelma käy katsomassa merkinnät ja tulee automaattinen hylkäys/kehotus ottaa yhteyttä yhtiöön, kun menet paikanpäälle sanotaan emme myönnä mitään vapaaehtoisia vakuutuksia luottotiedottomalle.
      Netistä olen yrittänyt muistaakseni Tapiola,If,op-pohjola,lähivakuutus.pohjantähti jne:
      Paikalla käynyt muutamassa facta on että vakuutusta ei saa!

      Kuten joku sanoi niin haluampa kuulla mistä oikeasti on onnistunut....itse en usko.

    • tietoni mukaan nordean kautta on saatu kotivakuutus myös luotto tiedottomalle

    • Anonyymi

      POP-vakuutuksesta saa, mutta se on suppea. Ja vuokranantajat vaativat usein laajaa kotivakuutusta.

      • Anonyymi

        JA sieltäkään ei saa kuin irtaimiston vakuutettua suppeana. Et saa vakuutettua kiinteistöä maksuhäiriömerkkinän alaisena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe