Pierburg 2E2

Jamppa

Teres!

Ostin -88 golffin, 1.8 automaatti jossa on toi "legendaarinen" 2E2-kaasari. Oon lukenu siita aikasempia keskusteluja ja katsellu rajaytyskuvia mut en oo via osannu omin avuin ratkoo kaikkia ongelmia:

1. Kulutus on vah. 12 l natisti ajaen. Ryyppylappa on silti auki heti kun lampiaa. Kaveri edotti et jos seos laihenee seosruuvia aukipain kiertaessa. Kuinkahan on?

2. tyhjakayntikierrokset on ajoittain liian korkeat lampimana(1600-2300). Valilla 900. Palikka nimelta 3/4-saadin nostaa kierroksia jostain syysta. Bi-metalli vehkeesta lahtevat letkut (2 kpl) vaikuttavat, eli jos imasee letkusta, kierrokset laskee. Toinen letkuista oli tukittu, miksiköhan? Ilmeisesti alipaine ei ajoittain riita pudottamaan nopeata joutokayntia pois paalta?

3. Veto heikkenee 4500-5000 kierroksen kohdalla, kolmosella ei kulje kun 140kmh/5000rpm. Kakkoskurkku ei aukea muuta kun letkusta imemalla. Onkohan letkut oikein kytketty kun kalvolta menee yksi 5 cm letku kaasarin runkoon ja siina ei tunnu mitaan imua?

4. Nappaimisto on rikki (OK, se ei johdu kaasarista, mutta selittaa karseen tekstin:)

Oon tehny seuraavaa:

1. huollot, eli öljyt, suodattimet, tulpat.

2. Lisaksi tulpanjodot, jakajan kansi pyörija, kaasarille monta halkeillutta ap-letkua ja johtoja liittimia.

3. Saatany seosruuvia kiinni ja tanaan taas auki perstuntumalla. (en saanu hyvaa tuntumaa vehkeeseen)

Kone on sinansa kunnossa, ei puhalla eika tarise tms. Jarrut ei laahaa eli kaikki viittais kaasariin ton kulutuksen osalta.

Kiitos jo etukateen jos joku osaa neuvoa ton pykalaa monimutkaisemman bensakrematorion kanssa!

6

1705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauhee vehe

      todennäköisesti sitä on korjannut joku tietäjä, jolloin on oltava lottovoittoon verrattava tsäkä jos sen saa vielä toimimaan kunnolla.Näillä tietäjillä kun on kumma käsitys siitä että tehtaalla olisi laitettu ylimääräisiä alipaineletkuja ja perussäädöt esim kalvojen käyttövivuissa olis tehtaan jäljiltä tehty väärin, he kun tietää paremmin.Näihin olen törmäillyt vuosien varrella sen verron paljon, että suosittelen koko kaasarin vaihtoa, niitähän on jo purkureilla hyvin. testaa kumminkin ennen ostamista kaasarin alla oleva kumikurkku kallistelemalla kaasuria käydessä.

      • G2 1.6

        Jos kaasuttimen vaihdat nii elä ainakaan samanlaista!Korvauskaasutin esim..Weber..Jos taas korjailet pierupurkkia ja vaihdat esim. käsiryypyn kuten tuolla ffp:n sivuillakin muistaakseni oli mainittu niin osan osista saat kylmästi repiä pois..Ei tuo niin vaikea kaasari ole kun siihen tutustuu...Ja itse ainakin otin suosiolla tuon automaatti ryypyn pois, kun se oli rikki..


    • Golf II 1,6

      Korkeat tyhjäkäyntikierrokset voivat johtua lämpöaikakytkimelle tulevan sähköpiuhan viasta.
      Golfissani oli k.o. kytkimelle tuleva musta/keltainen johdin nirhautunut poikki johtosarjan rintapeltiin kiinnityskohdassa, johtimen liittämisen jälkeen kaasutin toiminut moitteettomasti;)

      • Jamppa

        sille la-kytkimelle ei tosiaan tule virtaa. Tukin sen letkut ensiapuna ja kierrokset laski. Tarvii tutkia miksi sinne ei tule virtaa. Sit ne alipaineletkut tosiaan oli joku tietaja vetany ihan pain mantya, ne on nyt kuten pitaakin.

        Kiitos vinkeista kaikille!


    • Jonse

      ei kannata suotta alkaa ihmettelemään sen kummemmin kuin tarkasta sellaisen osan toiminta kuin vahatermostaatti. se on se ns. paisuntaelementti, se mihin jäädtytys neste letku menee ennen kuin saavuttaa ryypyn. Ota kaasari pois, poista letkut siitä ja avaa ne kaksi ruuvia, siellä sisällä on semmoinen häsmäke mitä kutsutaan vahatermostaatiksi. termostaatin voi kiertää ulos sieltä elementistä ja/tai kokeilla sitä lämmittämällä vaikka kuumailma puhaltimella, termostaatin sisältä pitäisi lämmetessä tulla ulos sellainen rauta pötikkä läpimitaltaan noin 1mm, eikä sen kuulu mennä painamalla takaisin. kannattaa tutkia sitä miten se osa vaikuttaa siihen kaasuttimen toimintaan. ja myös vaikuttaa siltä että ne alipaineletkut on päin vittua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

      Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

      Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

      Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe