Teres!
Ostin -88 golffin, 1.8 automaatti jossa on toi "legendaarinen" 2E2-kaasari. Oon lukenu siita aikasempia keskusteluja ja katsellu rajaytyskuvia mut en oo via osannu omin avuin ratkoo kaikkia ongelmia:
1. Kulutus on vah. 12 l natisti ajaen. Ryyppylappa on silti auki heti kun lampiaa. Kaveri edotti et jos seos laihenee seosruuvia aukipain kiertaessa. Kuinkahan on?
2. tyhjakayntikierrokset on ajoittain liian korkeat lampimana(1600-2300). Valilla 900. Palikka nimelta 3/4-saadin nostaa kierroksia jostain syysta. Bi-metalli vehkeesta lahtevat letkut (2 kpl) vaikuttavat, eli jos imasee letkusta, kierrokset laskee. Toinen letkuista oli tukittu, miksiköhan? Ilmeisesti alipaine ei ajoittain riita pudottamaan nopeata joutokayntia pois paalta?
3. Veto heikkenee 4500-5000 kierroksen kohdalla, kolmosella ei kulje kun 140kmh/5000rpm. Kakkoskurkku ei aukea muuta kun letkusta imemalla. Onkohan letkut oikein kytketty kun kalvolta menee yksi 5 cm letku kaasarin runkoon ja siina ei tunnu mitaan imua?
4. Nappaimisto on rikki (OK, se ei johdu kaasarista, mutta selittaa karseen tekstin:)
Oon tehny seuraavaa:
1. huollot, eli öljyt, suodattimet, tulpat.
2. Lisaksi tulpanjodot, jakajan kansi pyörija, kaasarille monta halkeillutta ap-letkua ja johtoja liittimia.
3. Saatany seosruuvia kiinni ja tanaan taas auki perstuntumalla. (en saanu hyvaa tuntumaa vehkeeseen)
Kone on sinansa kunnossa, ei puhalla eika tarise tms. Jarrut ei laahaa eli kaikki viittais kaasariin ton kulutuksen osalta.
Kiitos jo etukateen jos joku osaa neuvoa ton pykalaa monimutkaisemman bensakrematorion kanssa!
Pierburg 2E2
6
1705
Vastaukset
- kauhee vehe
todennäköisesti sitä on korjannut joku tietäjä, jolloin on oltava lottovoittoon verrattava tsäkä jos sen saa vielä toimimaan kunnolla.Näillä tietäjillä kun on kumma käsitys siitä että tehtaalla olisi laitettu ylimääräisiä alipaineletkuja ja perussäädöt esim kalvojen käyttövivuissa olis tehtaan jäljiltä tehty väärin, he kun tietää paremmin.Näihin olen törmäillyt vuosien varrella sen verron paljon, että suosittelen koko kaasarin vaihtoa, niitähän on jo purkureilla hyvin. testaa kumminkin ennen ostamista kaasarin alla oleva kumikurkku kallistelemalla kaasuria käydessä.
- G2 1.6
Jos kaasuttimen vaihdat nii elä ainakaan samanlaista!Korvauskaasutin esim..Weber..Jos taas korjailet pierupurkkia ja vaihdat esim. käsiryypyn kuten tuolla ffp:n sivuillakin muistaakseni oli mainittu niin osan osista saat kylmästi repiä pois..Ei tuo niin vaikea kaasari ole kun siihen tutustuu...Ja itse ainakin otin suosiolla tuon automaatti ryypyn pois, kun se oli rikki..
- Golf II 1,6
Korkeat tyhjäkäyntikierrokset voivat johtua lämpöaikakytkimelle tulevan sähköpiuhan viasta.
Golfissani oli k.o. kytkimelle tuleva musta/keltainen johdin nirhautunut poikki johtosarjan rintapeltiin kiinnityskohdassa, johtimen liittämisen jälkeen kaasutin toiminut moitteettomasti;)- Jamppa
sille la-kytkimelle ei tosiaan tule virtaa. Tukin sen letkut ensiapuna ja kierrokset laski. Tarvii tutkia miksi sinne ei tule virtaa. Sit ne alipaineletkut tosiaan oli joku tietaja vetany ihan pain mantya, ne on nyt kuten pitaakin.
Kiitos vinkeista kaikille!
- Jonse
ei kannata suotta alkaa ihmettelemään sen kummemmin kuin tarkasta sellaisen osan toiminta kuin vahatermostaatti. se on se ns. paisuntaelementti, se mihin jäädtytys neste letku menee ennen kuin saavuttaa ryypyn. Ota kaasari pois, poista letkut siitä ja avaa ne kaksi ruuvia, siellä sisällä on semmoinen häsmäke mitä kutsutaan vahatermostaatiksi. termostaatin voi kiertää ulos sieltä elementistä ja/tai kokeilla sitä lämmittämällä vaikka kuumailma puhaltimella, termostaatin sisältä pitäisi lämmetessä tulla ulos sellainen rauta pötikkä läpimitaltaan noin 1mm, eikä sen kuulu mennä painamalla takaisin. kannattaa tutkia sitä miten se osa vaikuttaa siihen kaasuttimen toimintaan. ja myös vaikuttaa siltä että ne alipaineletkut on päin vittua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292390- 1282303
- 1582054
- 361716
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201668- 271049
- 511037
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904