Neuvoja asutokauppaan

kumpiko

Kysessä 90-luvun asunto-osakeyhtiötalo. Alkuperäinen kylpyhuone, päällisin puolin ehjä.

Jos kaupanteko hetken kosteusmittauksessa tulee ilmi semmoista, että remotti pitää tehdä heti, kuka maksaa/on vastuussa?
Entä jos kaupanteko hetkellä mittaus on ok, mutta vuoden kuluttua uusia asukas tekee remontin ja löytääkin vaurioita, kuka maksaa/on vastuussa? (kaupanteko hetken mittauksesta on todistus tallessa)

Käsittääkseni kummassakaan kohdassa myyjä ei ole vastuussa tai maksamassa vaan taloyhtiö, koska kylpyhuone on alkuperäinen? Jos myyjä olisi itse remontoinut niin silloin vastuu olisi tietenkin myyjän?

5

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qercqewrc

Jos käy suihkussa ja heti perään tehdään kosteusmittaus, niin voi näyttää että koko talo pitää purkaa heti, ja asunto laitetaan asumiskieltoon. Mutta kun ei tehdä mitään kosteusmittauksia, niin kaikki on OK ja eikun nimiä kauppakirjaan.

• näinmeillä

On turvallista ostaa asunto-osake,koska taloyhtiö vastaa rakenteista.Jos siis jossain vaiheessa löytyy kosteusvaurio,joka on vaikkapa mennyt rakenteisiin,taloyhtiön velvollisuus on korjata se perustasolle.Syyllisiä ei yleensä etsitä.

• BauHerr

"On turvallista ostaa asunto-osake"

Näin on. Siinä pääsee turvallisesti maksamaan muidenkin remontit, vaikka oma asunto olisikin kunnossa.

Turhat putkiremontit, ikkunaremontit, jne ovat alan klassikoita.

Viime vuoden turhan remontin voittaja oli se taloyhtiö joka kunnostutti KIINTEÄN PUHELINVERKON. Siis 2015 ja kiinteä puhelinverkko!

Taloyhtiössä typeryys tiivistyy!

• kumpiko

Ja tässä sen näkee, halliukseen ei pidä valita semmoisia, jotka eivätnäistä asioista tiedä. On siis taloyhtiön oma häpeä et ovat tämmöiseen suostuneet. Onneks omissa on tehty JÄRKEVIÄ ratkaisuja kaikessa; sikspä ei ylimääräisiä maksuja ole tullut.

• kumpiko

Aivan, taloyhtiö korvaa rakenteet ja eristyksen, ja eikös uusi asukas luonnollisesti itse maksa laatat ym. näkyvät osat?

Olen aina asunut osakkeessa, eikä koskaan ole tarvinnut maksaa vain muiden ongelmia. Ikkunat ja putket on vaihdettu kaikille, joten kaikki maksavat oman osansa, luonnollisesti. Kyllä on naapureissa vikaa, jos tahallaan aiheuttavat ongelmia, joista muut maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51