Koiranpennun sisäsiisteydeksi opettaminen

Ankaho

Meille tuli 5kk koiranpentu joka hoitokodissaan osasi tehdä asiansa paperille. Näin tapahtuu myön meillä kotosalla, mutta pentu ei tee tarpeitaan ollenkaan ulos. Tai tekee jos olisi lunta, mutta lumipa suli! Olemme vieneet pentua useita kertoja päivässä ulos ja olleet siellä ties kuinka kauan, mutta aina pentu tekee pissan vasta sisälle tultua paperille. Olen yrittänyt viedä sanomalehteä ulos nurmikolle, mutta ei ymmärrä pissata. Viime viikolla kun oli lunta muutamana päivänä niin teki kaikkia asiansa ulos ja yritettiin kehua ja palkita kunnolla, mutta heti kun lumi suli niin paperille pissaaminen sisällä jatkui.
Osaisiko kukaan neuvoa meitä kuinka meidän täytyisi asiassa edetä?

2

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdasddd

      Vie pissainen paperi siihen kohtaan, mihin haluat sen pissivän. Pentu suunnistaa pissapaikalle hajun perusteella ja usein pissii mielellään samoihin kohtiin. Voit siis silputa pissapaperin vaikkapa kun se on kuivunut ja ripotella siihen pihalle.
      Toinen vaihtoehto on olla vaan pihalla tasan niin kauan, että pissaa. Ja jotta pissa tulisi paremmin mieleen niin se paperi maahan, eikä liikuta kokoajan paikasta toiseen. Tylsistyessään pissat tulee taas mieleen paremmin. =)

    • oppiikyllä

      Sama ongelma tuon lumen kanssa on monilla muillakin pennun omistajilla. Ei ole omien koirien kohdalla tarvinu viiä mitää sanomalehtiä ulos, pentua vaan pidetään niin kauan ulkona, että tekee tarpeensa sinne ja sitten kehutaan ja annetaan makupaloja. Jos sisällä näkee tekevän niin heti syliin ja suorintatietä pihalle. :) Kyllä se vielä oppii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe