Sirdalud lääke vaarallinen

matikkakoira

Kipu-lääkkeenä tunnettu Sirdalud niminen lääke on todettu antipioottien kanssa käytettynä hengenvaaralliseksi. Yhteisvaikutuksesta verenpaine voi laskea liian alas ja aiheuttaa hengenvaarallisen tilanteen.
HYKS:n lehtitiedote joulukuussa 2004.
Olen itse käyttänyt kyseistä lääkettä ja joskus verenpaineeni pudonnut tasolle 85/48 , siinä tilanteessa ei enää paljon pää noussut sängystä.
Lisää tietoja löytyy kun laittaa haku: Sirdalud vaarallinen.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille.

52

39655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono olo

      Sirdalud on lihaksia rentouttava lääke. sain sitä jännitysniskan hoitoon.
      Samalla söin antibiootteja leikkauksen jälkeisen tulehduksen takia.
      Pyörrytti, voimaton olo.

    • antibiootista

      Ei ole kaikkien antibioottien kanssa vaarallinen. Siprofloksasiinin kanssa kyllä.

      • Adelaine

        Käytin Sirdaludia hartiaseutua rentouttamaan ja aiheutti epämiellyttävää, huonoa oloa joten palautin apteekkiin. Myös tuttu neurologian erikoislääkäri kehoitti varovaisuuteen sen suhteen.


      • matikkakoira
        Adelaine kirjoitti:

        Käytin Sirdaludia hartiaseutua rentouttamaan ja aiheutti epämiellyttävää, huonoa oloa joten palautin apteekkiin. Myös tuttu neurologian erikoislääkäri kehoitti varovaisuuteen sen suhteen.

        Hartiaseudun ja jännitysniskakipuun mullekkin se määrättiin ja syönyt sitä useita vuosia. nyt kuukausi sitten sain antipiootti kuurin ja sen kanssa sirdalud ja verenpaineet aivan sekaisin. Lääkäri vaan käski syödä laakkeet kun kyselin kuis tälläisia vaikutuksia tulee.
        Nyt olen oppinut sen että netissä tarkistan uudet lääkkeet ennenkuin pistän suuhuni. Vahingossa nytkin löysin tuon Sirdalud tiedotteen, lääkäri ei varoittanut millääntavoin.


      • hoitsu
        matikkakoira kirjoitti:

        Hartiaseudun ja jännitysniskakipuun mullekkin se määrättiin ja syönyt sitä useita vuosia. nyt kuukausi sitten sain antipiootti kuurin ja sen kanssa sirdalud ja verenpaineet aivan sekaisin. Lääkäri vaan käski syödä laakkeet kun kyselin kuis tälläisia vaikutuksia tulee.
        Nyt olen oppinut sen että netissä tarkistan uudet lääkkeet ennenkuin pistän suuhuni. Vahingossa nytkin löysin tuon Sirdalud tiedotteen, lääkäri ei varoittanut millääntavoin.

        ...ei pidä paikkaansa...se on vain ja ainoastaan lihasrelaksantti, rentouttaa siis jännittyneitä lihaksia. Itsekin olen sitä kerran saanut ja pyörryin jo puolen tabletin ottamisesta, koska verenpaineeni ovat muutenkin alhaiset.


      • hoitaja myös
        hoitsu kirjoitti:

        ...ei pidä paikkaansa...se on vain ja ainoastaan lihasrelaksantti, rentouttaa siis jännittyneitä lihaksia. Itsekin olen sitä kerran saanut ja pyörryin jo puolen tabletin ottamisesta, koska verenpaineeni ovat muutenkin alhaiset.

        Kyllä sen haitoista hyvä kertoa potilaalle aina ja lisäksi jos on verenpaineongelmia niin kyllä pitäs kertoa hoitavalle lääkärille kaikki että tietää sanoa yhteisvaikutuksesta ym varoituksia ja kun jokainen vielä on yksilöllinen henkilö ja ei voi koskaan sanoa kuka on kuinkakin herkkä lääkitykselle .
        Pitää olla varovainen vahvojen lääkkeiden kanssa voisi sitä aloitta miedommilla ensin .
        Hyvä on ottaa selvää lääkkeestä mitä sen vaikutus on ja mikä ne haitat jos niitä tulee


      • kirjosieppo

        söin sirdaludia aika pitkään selkäoperaation jälkeen. Minun mielestäni se on ihan ok lääke kun ottaa sen yötä vasten (niin lääkäri neuvoi), tulee unikin paremmin.


      • Kirjoitustaitoinen
        hoitaja myös kirjoitti:

        Kyllä sen haitoista hyvä kertoa potilaalle aina ja lisäksi jos on verenpaineongelmia niin kyllä pitäs kertoa hoitavalle lääkärille kaikki että tietää sanoa yhteisvaikutuksesta ym varoituksia ja kun jokainen vielä on yksilöllinen henkilö ja ei voi koskaan sanoa kuka on kuinkakin herkkä lääkitykselle .
        Pitää olla varovainen vahvojen lääkkeiden kanssa voisi sitä aloitta miedommilla ensin .
        Hyvä on ottaa selvää lääkkeestä mitä sen vaikutus on ja mikä ne haitat jos niitä tulee

        Jos on saanut hoitajan paperit, pitää osata kirjoittaa parempaa Suomen kieltä. Esimerkiksi: kipulääke on yhdyssana, lauseen lopussa pisteen eteen ei jätetä välilyöntiä, lauseessa tulee olla välttämättömät lauseenjäsenet.
        Terveisin,
        oikea hoitaja


      • haloo
        Adelaine kirjoitti:

        Käytin Sirdaludia hartiaseutua rentouttamaan ja aiheutti epämiellyttävää, huonoa oloa joten palautin apteekkiin. Myös tuttu neurologian erikoislääkäri kehoitti varovaisuuteen sen suhteen.

        Oma lääkärini kyllä kirjoittaa reseptin, jos selkäni on todella kipeä, mutta ainakin hän on tarpeeksi fiksu kirjoittaakseen myös 1 tabletti ILLALLA. Nuo sivuvaikutukset muuten häviävät jossain vaiheessa. Ensimmäiset pari kolme iltaa saattaa puheeni muuttua samanlaiseksi sönkötykseksi kuin viskipullon jälkeen, mutta mieluummin otan sen lääkärin määräämän lääkkeen kuin viinaa, mikä myös rentouttaa. Olisikohan aika antaa lääkäreiden sopia potilaan kanssa, mikä lääke sopii ja mikä ei, eikä ainakaan syyllistää meitä, joille tuo lääke sopii.

        Kumma juttu, viinakin rentouttaa, mutta eipä sen haitoista löydy asiallista keskustelupalstaa....


      • Kärsimykset

        Kyllä kiropraktinen käsittely ei oikea ! Klassinen Osteopaattinen käsittely poistaa kaikki lihasjännitykset. Joku fasettilukko voi helpottua, mutta jos lihakset jämähtäneet vetäytyy takaisin. Osteopatia käsittelee ihmisen kehoa kokonaisvaltaisesti.


      • Poliglotti
        Kirjoitustaitoinen kirjoitti:

        Jos on saanut hoitajan paperit, pitää osata kirjoittaa parempaa Suomen kieltä. Esimerkiksi: kipulääke on yhdyssana, lauseen lopussa pisteen eteen ei jätetä välilyöntiä, lauseessa tulee olla välttämättömät lauseenjäsenet.
        Terveisin,
        oikea hoitaja

        Suomen kielellä kaikki kielet kirjoitetaan myös pienellä alkukirjaimella, paitsi pisteen jälkeen eli sanan alussa. Pitää siis osata parempaa suomen kieltä.


      • Anonyymi
        Poliglotti kirjoitti:

        Suomen kielellä kaikki kielet kirjoitetaan myös pienellä alkukirjaimella, paitsi pisteen jälkeen eli sanan alussa. Pitää siis osata parempaa suomen kieltä.

        Ei sanan, vaan lauseen alussa. Näin sivuhuomautuksena ja pilkunviilauksena. :D


      • Anonyymi
        Kirjoitustaitoinen kirjoitti:

        Jos on saanut hoitajan paperit, pitää osata kirjoittaa parempaa Suomen kieltä. Esimerkiksi: kipulääke on yhdyssana, lauseen lopussa pisteen eteen ei jätetä välilyöntiä, lauseessa tulee olla välttämättömät lauseenjäsenet.
        Terveisin,
        oikea hoitaja

        Kuitenkin suomen kieli kirjoitetaan pienellä, Suomi suurella.


    • Kaks kertaa kokeillut

      Se on todella kamala lääke! En ymmärrä kuinka lääkärit voivat sellaista määrätä ihmisille!!??

      Minulla ei ole mistään yhteisvaikutuksista kokemusta, mutta lääkkeen itsensä tuoma hirveä olo riitti!

      Pyysin miedointa, kun tunnen itseni. Siitäkin kokeilin puolikkaalla, ja olo oli kyllä aivan kamalan uskomaton. Toisella kertaa vielä sama lääkäri sanoi, että sitä on otettava, koska sinulla on noin jännittyneet niska -ja hartialihakset. Tottelevaisena, mutta epäilevänä, kokeilin vielä kerran.

      SE ON SIIS HIRVEÄ LÄÄKE!
      Mikä lie siinä antaakin niin hirveän olotilan, ettei sitä osaa oikein kuvailla. Voin kuvitella tilanteen, jossa joku on ottanut vahvinta ja kokonaisen. Puistattaa oikein!!

      Lääkäreillä ei ole vastuuta mistään. Voittavat aina kaikki oikeusjutut valheillaan.

      • otin vain yöksi

        Kun ensimmäisen kerran sain Sirdalud 2mg tablettia, en tiennyt miten ne vaikuttaa.
        Onneksi oli sänky lähellä, nukahdin keskellä päivää.
        Otin yhden illalla niin kauan kun riitti. Ainakin nukuin hyvin.


      • krapulaan
        otin vain yöksi kirjoitti:

        Kun ensimmäisen kerran sain Sirdalud 2mg tablettia, en tiennyt miten ne vaikuttaa.
        Onneksi oli sänky lähellä, nukahdin keskellä päivää.
        Otin yhden illalla niin kauan kun riitti. Ainakin nukuin hyvin.

        Minä otan aina 4mg jos kankkunen vaivaa,hyvä lääke myös tramal kipulääken kanssa otettuna.


      • Sirdalud

        Toisille lääkkeet vaikuttavat enemmän, toisille vähemmän. Itse otan parhaimillaan 3kpl sirdalud retard 6mg kapselia päivittäin helpottaakseni niskan ja hartiaseudun särkyä ja kipua, enkä ole huomannut mitään väsymys tai muitakaan oireita. Toisille sopivat ko. lääkkeet, toisille ei. Ei niistä silti tarvitse heti tappavaa myrkkyä tehdä.


      • matikkakoira
        Sirdalud kirjoitti:

        Toisille lääkkeet vaikuttavat enemmän, toisille vähemmän. Itse otan parhaimillaan 3kpl sirdalud retard 6mg kapselia päivittäin helpottaakseni niskan ja hartiaseudun särkyä ja kipua, enkä ole huomannut mitään väsymys tai muitakaan oireita. Toisille sopivat ko. lääkkeet, toisille ei. Ei niistä silti tarvitse heti tappavaa myrkkyä tehdä.

        Olikin puhe Sirdaludin vaarallisuudesta yhteiskäytöstä toisen lääkkeen kanssa, eli nyt antipiioottien kanssa. Ja tämä on melko yleinen tilanne kun on kyseessä tulehduskipulääke ja antipiootti.


      • huimasi ja muuta

        Olipa todella hyvä, että joku on valveutunut nyt tämänkin asian suhteen..
        Käsittämättömän pahaolo, enkä edes muista, auttoiko edes selkäkipuihin.. alkuunsa loppui sen lääkken käyttö.
        Lääkäri vain totesi, "no, ei sovi kaikille, kuten ei Buranakaan.."!


      • Olet vahva!
        Sirdalud kirjoitti:

        Toisille lääkkeet vaikuttavat enemmän, toisille vähemmän. Itse otan parhaimillaan 3kpl sirdalud retard 6mg kapselia päivittäin helpottaakseni niskan ja hartiaseudun särkyä ja kipua, enkä ole huomannut mitään väsymys tai muitakaan oireita. Toisille sopivat ko. lääkkeet, toisille ei. Ei niistä silti tarvitse heti tappavaa myrkkyä tehdä.

        Sinun täytyy olla harvinaisen vahvaa laatua, johon ei lääkkeet tehoa, jos et kerta saa mitään tuntemuksia tuollaisesta määrästä!!!!

        Minä kokeilin vielä kerran, eli eilen, kun olin lukenut näitä kirjoituksia. Otin 2mg tabletista puolikkaan, klo 02.00. Nukuin. Kun heräsin kello 10.00 tänään, niin päässä heitti ja surisi ikävästi. Onneksi olin nukkunut niiden pahimpien sivuoireiden aikan! Kyllä se olo sitten siitä tokeni parin tunnin pystyssä olon aikana.

        En kyllä enää viitsi kokeilla. Niska/hartiat yhtä jännittyneet kuin ennenkin, jos ei vielä hiukan enemmän, kun piti jännittää sen päästä huippaamisen kanssa!!

        Omituinen lääke, ja kummallisia sivuoireita, kun ajattelee mihin tarkoitukseen sitä käytetään!???!


      • varma tieto
        matikkakoira kirjoitti:

        Olikin puhe Sirdaludin vaarallisuudesta yhteiskäytöstä toisen lääkkeen kanssa, eli nyt antipiioottien kanssa. Ja tämä on melko yleinen tilanne kun on kyseessä tulehduskipulääke ja antipiootti.

        Ei Sirdalud ole mikään tulehduskipulääke!! Se on ensisijaisesti lihasrelaksantti, eli lihasjännitystä poistava lääke. S on 'kolmiolääke' joten kyllä se on tiedossa että se väsyttää ja saattaa huimatakin. S:in kanssa syödään yleensä aina lisänä tulehduskipulääkettä ja tuleekin syödä koska Sirdalud ei ole varsinainen kipulääke. Sirdaludia käytetään yleensä selän tai niska- hartiaseudun koviin lihasperäisiin kiputiloihin. Noidannuoliin ja sen tyyppsiin vaivoihin. Kun lääke tehoaa, lihakset rentoutuu, kipu hellittää mutta samalla verenpaine saattaa laskea, kaikella on hintansa. Ei se höntti olo ole todiste siitä että lääkkeessä on jotain vikaa, se on seurausta sen toivotusta vaikutuksesta. Antibiootti ei kuulu em vaivojen hoitoon joten yhteisvaikutus ei liene mikään suuri ongelma. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia, tai jos syö useampaa lääkettä saatta tulla ei-toivottuja yhteisvaikutuksia. Jos syö useampaa lääkettä kannattaakin aina neuvotella hoitavan lääkärinsa kanssa tai kysellä apteekista. Suo siellä vetelä täällä, usein joutuu asettamaan edut ja haitat puntariin ja valita niistä se pienempi paha, tämä totuus pätee erittäin usein kun on kyse erilaisista lääkehoidoista.


      • matikkakoira
        varma tieto kirjoitti:

        Ei Sirdalud ole mikään tulehduskipulääke!! Se on ensisijaisesti lihasrelaksantti, eli lihasjännitystä poistava lääke. S on 'kolmiolääke' joten kyllä se on tiedossa että se väsyttää ja saattaa huimatakin. S:in kanssa syödään yleensä aina lisänä tulehduskipulääkettä ja tuleekin syödä koska Sirdalud ei ole varsinainen kipulääke. Sirdaludia käytetään yleensä selän tai niska- hartiaseudun koviin lihasperäisiin kiputiloihin. Noidannuoliin ja sen tyyppsiin vaivoihin. Kun lääke tehoaa, lihakset rentoutuu, kipu hellittää mutta samalla verenpaine saattaa laskea, kaikella on hintansa. Ei se höntti olo ole todiste siitä että lääkkeessä on jotain vikaa, se on seurausta sen toivotusta vaikutuksesta. Antibiootti ei kuulu em vaivojen hoitoon joten yhteisvaikutus ei liene mikään suuri ongelma. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia, tai jos syö useampaa lääkettä saatta tulla ei-toivottuja yhteisvaikutuksia. Jos syö useampaa lääkettä kannattaakin aina neuvotella hoitavan lääkärinsa kanssa tai kysellä apteekista. Suo siellä vetelä täällä, usein joutuu asettamaan edut ja haitat puntariin ja valita niistä se pienempi paha, tämä totuus pätee erittäin usein kun on kyse erilaisista lääkehoidoista.

        Sirdaludin vaarallisuus on todettu jo toistamiseen vaaralliseksi joidenkin muiden lääkkeiden käytön kanssa. Tiedote on HYKS:n tutkijan laatimä 15.12.2004.
        Sen on todettu alentavan verenpainetta hengenvaaralliselle tasolle.


      • härkä-mummo

        Niksautin alaselän kun askel luisti ja kippeeksihän se tuli. Edessä oli reissuun lähtö, joten eipä naurattanut. Sain lääkäriltä reseptin tätä lääkettä ja otin ohjeen mukaan ja kipulääkettä, mutta muistaakseni vain eka päivinä, lisäksi. Selkä parani puolta nopeammin kuin tavallisesti.
        Normaaliverenpaineeni on matala , raskaudenaikana olin sen vuoksi tarkkailussa.


      • Ei_ikinä_
        krapulaan kirjoitti:

        Minä otan aina 4mg jos kankkunen vaivaa,hyvä lääke myös tramal kipulääken kanssa otettuna.

        Miks vatussa otat lihasrelaksanteja darraan? Pientä päihdeongelmaa ilmassa ja ihan kaikki käy?


      • Anonyymi
        Ei_ikinä_ kirjoitti:

        Miks vatussa otat lihasrelaksanteja darraan? Pientä päihdeongelmaa ilmassa ja ihan kaikki käy?

        Niin lueskelin mikset ota kunnon viinapaukkua niin lähtee darra ei särkylääkkeet eikä rauhoittavat ole pikkudarraa varten.sitten kun viikon parin putki takana nii katkolle mielummin.


    • matikkakoira

      Lääkkeestä löytyy tiedote.
      www.hus.fi/default.asp?path=1;46;616;617;618;1319

    • Teddy

      .......... just lekuri määräs tota v:n
      Sirdaludia 2mg 1-2 kertaa/pv.
      Jos juttu pitää paikkansa,voi todeta netistä
      olevan jotain hyötyäkin.
      Eri mömmöt vaikuttaa yksilöllisesti mut
      eiku myyntiin vaan ja rahat pois särkyä
      potevilta veronmaksajilta! Sanoinkin
      lääkärille miten pillerit vie lihaskivun jos
      hieronnasta ja "Mobilat auttaa" tuotteista ei
      oo apua. Perseeks on mennyt.
      Vastaavia esimerkkejä löytyy kaikkialta.
      Ovatko ottaneet oppia poliitikoilta mm.
      kriisinhoitotavoista vai mitä tää on?
      kIPUIHIN JOKATAPAUKSESSA AUTTAA SAUNA/HIERONTA.
      Terveiset teille kaikille jotka saitte ylennyksen
      hoitajasta lääkäriksi.
      (alan käydä yksityisellä)

    • jota käytin

      käytimpä sitä minäkin ja paineet laski että humisi ja älysin onneksi itse lopettaa käytön. Hämmästelin kun kuulin uutisista mitä siitä puhuttiin.

    • kuuri

      Kova kipu saatava poiis ettei jää päälle, miten on rivatril-lääke.

      • Pirre*

        mainitsemaasi lääkettä sinulle kipuun määrätty?

        Parasta varmaan olisi, että popsit vaan siihen tarkoitukseen lääkkeesi, mihin vaivaan ne on alunperin sinulle annettu.


      • matikkakoira
        Pirre* kirjoitti:

        mainitsemaasi lääkettä sinulle kipuun määrätty?

        Parasta varmaan olisi, että popsit vaan siihen tarkoitukseen lääkkeesi, mihin vaivaan ne on alunperin sinulle annettu.

        Torstaina 13.01. mut tutki uusi lääkäri, hän on sisätautien erikoistunut professori. Hän heti huomattuaan Sirdaludin mun lääkelistassani poisti sen, lääke on mulla ollut vuosia käytössä krooniseen niska- ja selkäkipuun sekä lihasspasmien hoitoon. Mutta joudun myös usein syömään keuhkoahtauman takia myös antipiootteja ja se yhdistelmä on vaarallinen.


      • TarkennaP
        Pirre* kirjoitti:

        mainitsemaasi lääkettä sinulle kipuun määrätty?

        Parasta varmaan olisi, että popsit vaan siihen tarkoitukseen lääkkeesi, mihin vaivaan ne on alunperin sinulle annettu.

        Pirre ta


      • Pirre*
        TarkennaP kirjoitti:

        Pirre ta

        kyllä tarkoitin...


      • matikkakoira

        Hei Pirre,, Rivatrillissä on aivan eri vaikuttava aine kuin sirdaludissa. Sirdaludin (titsanidiini) aiheuttaa sen vaaran siprofksasiini pitoisten antipioottien kanssa.


      • Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

        kyllä tarkoitin...

        vähä kumma, tuo kyseinen lääkkeesikö?, tulehduslääkkeiden sivuvaikutuksia koskevassa juttuketjussa...


      • PTO
        matikkakoira kirjoitti:

        Hei Pirre,, Rivatrillissä on aivan eri vaikuttava aine kuin sirdaludissa. Sirdaludin (titsanidiini) aiheuttaa sen vaaran siprofksasiini pitoisten antipioottien kanssa.

        -94v halvaannuttuani määrättiin Sirdalud 2z2 mg ja alussa menikin mukavasti mutta kummasti jäykkyyteni vaan lisääntyi ja annosten määriä lisättiin 2 x 4 mg ja kun ei mitään muuta kuin jäykkyys lisäänty jaa nostettiin 6 mg regulator ??? ja sitten oli seuraukset ettei vaimoni enään uskaltanut edes pesulle minua viedä sillä jos esim kätä nosti niin selälleni olisin mennyt ja muutenkin meni olo etten edes sänkyyn päässyt jos yöksi 2 mg pilerin olisin ottanut joten vuosia kestetyäni ja koekaniinina ollessani lopetin koko lääkkeen oton ja nyt on olo pikkuhiljaa jo parantunut mutta vuosia meni takapakkia ja valmistallle olisin palauttanut loput avaamattomat pillerirasiat ja mietin jopa korvausvaateen lähettämistä, mut nämäpäs ei mitään kantaa ottaneet mitä nyt vähän osaaottavasti naureskelivat!
        Kuntoutuskaveriltani meni käsi niin jumiin ettei edes avaudu ja toinen sai epilepsian oireet mut häneltäkin oireet hävis kun lopetti Sirdaluudin käytön. Paketin sisälläolevassa ohjeessa ei puhuta mitä haittavaikutuksia ko lääkkkeestä on. Toinen lääkäri määräsi lihasjäykkyyteen ja toinen lihasjännitykseen? jotka on eri sairaus/ongelma.


      • Dysi

        Itse sairastan laajentunutta Dystoniaa ja olen syönyt rivatril 0,5mg ja 2mg jo 9v,ja niiden lisäksi on kipulaastarit,sekä sirdalud 2mg tai pitkävaikutteinen 6mg.Nyt itse olen lähinnä huolissani,kuinka nämä vaikuttavat maksaan!!!?? Nämä lääkeethän ovat nimenomaan relaksantteja,ja rivat myös epilepsia lääkkeitä. Antibioottikuureja on ollut vaikka kuinka paljon,koska on suht krooninen tulehdus myös,sterssin aiheuttama. Mutta en missään nimessä menisi ottamaan alkhn kanssa näistä mitään,saati mihinkään darraan!!! Jotenkin tässä tuntee itsensä narkkariksi,kun toki on alussa kokeiltu kaikki mahdoliset muut kolmio/relaksantti lääkkeet...


    • -73

      Juuri eilen illalla viimeksi otin ja kyllä nukuin taas sikeästi!

    • xxx

      Minulle määrättiin sirdaludia niskan ja hartioiden jäykkyyteen ja hyvin on toiminut. pikkusen tuntuu väsyneeltä mutta ei muuten mitään valittamista. Ihan hyvä lääke minusta.

      • Sirdalud

        Minulle määrättiin Sirdaludia välilevytyrän aiheuttamaan kipuun. Aamulla hiukan huimaa ja jos otan tabletit yhdessä Panacodin kanssa, niin pari tuntia menee unten mailla. Mutta on lääke auttanutkin tosi kivuliaisiin särkyihin, pääsen sentään jo kävelemään :)


      • Crpsläinen

        Crpsläinen: CRPS1-kipuoireyhtymä, Rivatril opiaatteja hermosärkyyn ja nyt Sirdalud 2 mg VOIMAKKAISIIN kipukohtauksiin? Onkohan edes oikea lääke tähän CRPS1 sairauteeni? Hirvittää ottaa - yksin kotona. Entä yöllä Rivaltrilin kanssa? Molemmat 2 mg.


    • knisan

      Oivallinen lääke, Sirdalud. Otan sitä ainoastaan jos herään yöllä, "susitunneilla" enkä enää saa unta. Uni tulee heti ja kestää tasan 2 tuntia. Otan sitä suhteellisen harvoin joten en tiedä sen vaarallisuudesta. Muuten, sana on ANTIBIOOTTI ei antipiootti tai antipiiootti, kuten tällä palstalla usein näkyy. Bobi

      • Taikuritässä

        Karmeaa lukea, miten monelle 60 henkilölle on määrätty Sirdalud lääkettä. Minulla ei ole kokemusta. Ovatko tämän ikäiset jokin tuottava kaatopaikka, seurauksista viisi. Miksei lähetettä joissain tapauksissa fysioterapeutille tai hierojalle.
        Kiropraktikolta sain aikoinaan avun. Jopa migreeni harveni.
        Sain suosituksen lääkäriltä: puukko, kuntosali tai kiropraktikko.
        Annankadulla on hyvä.
        Sitten jos puhe puuroutuu, tulee mieleen aivoinfarkti.
        Mitä tuo lääke maksaa?


      • aikaparantaa

        Et vanhempaa ketjua löytänyt ?? Ko. rohto on turvallinen käyttää lääkärin ohjeiden mukaisesti.


    • Illikka

      Minulla on tekonivel vaihdettu polveen reilu kuukausi sitten. Jalan lihakset ja jänteet ovat vaurioituneet ja tämän vuoksi on kipuja. 2mg sirdaludia yöksi. Hyvin kivutta nukun. Paracetalla pärjään päivällä.

    • hyvinpärjään

      antibiootit ne vasta vaarallisia ovatkin, tarpeeseen otan sirdaludia mutta vain ihan pakosta antibioottia

    • veeruskaa

      minulle hyvä Sirdalud 2mg puolikas tablettia illalla. Väsyttävä vaikutus mutta ok. ollalla.
      Ei kokemusta antibioottien kanssa. Mutta jos lihasjännitystä niin siihen hyvä lääke.

    • Anonyymi

      Mikä on antipiootti? :D

      • Anonyymi

        se on antilooppi


    • Anonyymi

      Lääkärit ei ota ollenkaan tajutakseen, että ihmisillä on erilainen lääkkeitten sietokyky.
      Mikä sopii jollekin ei sovi jollekin toiselle ollenkaan.
      itse saan lähes kaikista lääkkeistä pahoja sydänoireita. Lääkärit ei usko
      eivätkä ota huomioon.

    • Anonyymi

      Kiitos tiedosta! en ota voiko ottaa banadolin antipiotin kanssa

    • Anonyymi

      Ihan hyvä muistuts ihmisille.Kuin se olit viksu ilmaisit mihin lääkettä käytetään.Monesti kirjoitetaan läkeen nimi.Eikä ihmisillä tietoa mihin kyseinen lääke on tarkoitettu? Lääket kalja, viini on myös kamala koktaili,Vaikka läketä söisi joka päivä ja kaljotelisi vain raha päivä.Pilaa aivonsa ja elimistönsä ,elimistö ei jaksa lopulta pitkään kun rypäminen ja läkkeet koktailina tuhoaa mielen vie jalat ja lopulta tulee sydis.Niin mieliala läket kuin tulehduskipu läkeet kunigas alkoholin kanssa on tuhoon tuomittua.Moni lulee ei lihoa kun poltaa tupakkaa,Lihoaa kun vaihdevuodet ja elimistökin sekaisin valmiiksi.Keuhko syöpä ei ilmota tulosta vasta kun on laajalti levinnyt happi ei kulje kunnolla ja yskittää.Mutta läkrikin kirjoitaaavuksi tupakoinin lopetus sv läkeet,ei vieroitus oireita silloin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe