Paperisen käsikirjoituksen vieminen kustantamoon

Fantasticos

Joihinkin kustantamoihin, kuten Karistoon ja Teokseen pitää edelleen toimittaa postitse paperinen käsikirjoitus.

Postimaksut ovat nykyään ikävän suuria, joten olen miettinyt, että voisiko sen käydä kiikuttamassa kustantamoon itse. Onko tällainen toimintapa sovelias?

7

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyssevie

Teos on Helsingissä ja Karisto Hämeenlinnassa. Suosittelen menemään polkupyörällä niin ei kulu bensaa. Kässärin postitus maksaa 6 euroa ja sillähän saa 8 purkkia hernekeittoa tai puoli kiloa itsesääliä.

• Fantasticos

Olipas typerä kommentti. Kaikki eivät ole täällä yhtä varakkaita kuin sinä. En väittänytkään, että menisin juuri noihin molempiin viemään käsikirjoituksen. Kunhan kysyin vain, että saako niin tehdä.

• miinustatulee

Tuskinpa saisit siitä plussaa. Kustantamoissa on muutenkin vähän henkilökuntaa nykyisin. Olen kyllä kuullut, että jotkut pyrkivät myös kustannustoimittajan puheille....

• aloittelevakirjailija

Kyllähän käsikirjoituksen voi periaatteessa käydä viemässä paikan päällekin, jos ei ole erikseen kielletty. Bensoihin/matkalippuihin kuluu tosin helposti enemmän rahaa kuin postimaksuihin. Että tuskin kannattaa, ellei kustantamo ole muutenkin matkan varrella.

• lpota

Kävin itse viemässä Teokseen henkilökohtaisesti, eli kyllä onnistuu. Itse työskentelen melkein kustantamon naapurissa niin olisi tuntunut jokseenkin typerältä mennä käsikirjoituksen kanssa postitoimistoon...

• Jaapasjalka

Olen vienyt, kun Helsingissä itse asunut. Ehkä ei kannata odottaa kiinnostunutta sananvaihtoa, jättää vain nivaska kuin postimies ikään. Eikä vastaanottaja välttämättä ole kustannustoimittaja, vaan esimerkiksi vahtimestari. Mutta voi viedä.

• Fantasticos

Kiitos vinkeistä! Täytyypä sitten käväistä viemässä paperipino tuonne kotikaupungin kustantamoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      161
      8839
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      104
      4082
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      114
      3922
    4. 55
      3383
    5. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      42
      2724
    6. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      388
      2007
    7. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      56
      1921
    8. Yliajo Heinolassa

Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      45
      1881
    9. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1871
    10. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      20
      1531
    Aihe