Paperisen käsikirjoituksen vieminen kustantamoon

Fantasticos

Joihinkin kustantamoihin, kuten Karistoon ja Teokseen pitää edelleen toimittaa postitse paperinen käsikirjoitus.

Postimaksut ovat nykyään ikävän suuria, joten olen miettinyt, että voisiko sen käydä kiikuttamassa kustantamoon itse. Onko tällainen toimintapa sovelias?

7

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyssevie

Teos on Helsingissä ja Karisto Hämeenlinnassa. Suosittelen menemään polkupyörällä niin ei kulu bensaa. Kässärin postitus maksaa 6 euroa ja sillähän saa 8 purkkia hernekeittoa tai puoli kiloa itsesääliä.

• Fantasticos

Olipas typerä kommentti. Kaikki eivät ole täällä yhtä varakkaita kuin sinä. En väittänytkään, että menisin juuri noihin molempiin viemään käsikirjoituksen. Kunhan kysyin vain, että saako niin tehdä.

• miinustatulee

Tuskinpa saisit siitä plussaa. Kustantamoissa on muutenkin vähän henkilökuntaa nykyisin. Olen kyllä kuullut, että jotkut pyrkivät myös kustannustoimittajan puheille....

• aloittelevakirjailija

Kyllähän käsikirjoituksen voi periaatteessa käydä viemässä paikan päällekin, jos ei ole erikseen kielletty. Bensoihin/matkalippuihin kuluu tosin helposti enemmän rahaa kuin postimaksuihin. Että tuskin kannattaa, ellei kustantamo ole muutenkin matkan varrella.

• lpota

Kävin itse viemässä Teokseen henkilökohtaisesti, eli kyllä onnistuu. Itse työskentelen melkein kustantamon naapurissa niin olisi tuntunut jokseenkin typerältä mennä käsikirjoituksen kanssa postitoimistoon...

• Jaapasjalka

Olen vienyt, kun Helsingissä itse asunut. Ehkä ei kannata odottaa kiinnostunutta sananvaihtoa, jättää vain nivaska kuin postimies ikään. Eikä vastaanottaja välttämättä ole kustannustoimittaja, vaan esimerkiksi vahtimestari. Mutta voi viedä.

• Fantasticos

Kiitos vinkeistä! Täytyypä sitten käväistä viemässä paperipino tuonne kotikaupungin kustantamoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8201
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3942
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      35
      1282
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1030
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe