kalalupien poikkeukset

Ern

Moro tietoniekat!
Lähijärvenäni on Kernaala-järvi Janakkalassa. Olen käynyt matoa liottamassa, mukavaa puuhaa! Muutamia affenia ja lahnan lappuja on tullut.
Innostuin jälleen heittelystä,, ja kaivoin haspelin esiin.
Tutkailin lupajuttuja ja nyt yhdistyneen kalaastonhoitomaksun suoritin. Homman pitäisi siis olla ok.
Vaan.. Tutkailin hieman tietoa ko. järvestä, ja löysin seuraavan sivuston. http://www.vanajavesi.fi/kalapaikkaopas/lepaa-kernaala-reittivesi/
SIellä nyt sitten kaupotaan reittilupaa, johon järvi kuuluu. Eli pitääkö sekin olla jos siellä viehettä viskoo?
Lisäksi http://www.hsvu.fi/node/111
SIvulta esitetään osakaskunnan uistinlupaa, mutta eikös tuo nyt selkeästi ole eri juttu jos rannalta viskoo..?

Eli näitä juttuja lukiessa monasti jää vähän hämärään, mitä milläkin luvalla tarkoitetaan, ainakin tällainen sunnuntaikalastaja.
Ja koska selkeää kuvaa näistä asioista ei ole, niin lienee syytä kysyä. Näin minä teen ja odottelen mieluusti selkeitä vastauksia. EIkä pliis niitä "ellet tiedä niin polta virvelisi.." tyyppisiä turhanpäiväisyyksiä.

t, Erno

6

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no_restrictions
    • ern

      Kiitos vastauksesta. Tuon olin jo löytänyt, eikä ko. alue ole minun kalapaikkojen lähellä. Rajoitus kuitenkin vain 1 kk 15.5.-15.6. Oletan ettei muita lupia ole tarpeen hankkia, mutta viisaammat valaiskoot..

    • vanhan-liiton-akka

      Ja kaikki on niiiin helppoo yksinkertasta ja...ku vaa yks lupa. Kiitti vitusti börje.

      Anteeks aloittaja. Mun mielest toi sun 39€ vaihtoehto riittää heittelyyn, kysehän on seisovasta vedestä. Huomioiden tietenkin rauhotusalue(kuha?; hienoo, mun oma kommentti). Toi osakaskunnan lupa 10 € uisteluun kannattaa ehottomasti, jos vene "jotenkin" käytössä. Toi kymppi maksaa ittesä moninkertasesti takasin kesän mittaan. Yhellä(39€) vavalla, niinku tiet saa vetää, mut vaik 3 vapaa on kuhalle helppo virittää vaik ois yksinkin soutaen. Helpompi "haarukoida" ne 3 kalaa jotka valkkaa erääks/reissu(laki). Kireitä...

      • ern

        No siinä se vastaus sitten tuli! Kiitoksia kovasti! Itse tulin suunniilleen samaan lopputulokseen, mutta jäi vähän askarruttamaan. Venhoa ei ole, mutta että sitten yhdellä vavallakin saisi uistella. Hienoa että saa jeesiä täältä. Eikun kireitä vaan...


    • YlimääräsetMaksut

      Minkä takia, kun valtio tekee yhtenäisen kalastusluvan koko maahan,josta pitäisi sitten pottia jakaa, niin kalastajan pitää näitä ylimääräsiä maksuja varautua makseleen kumminkin joillekin "osakaskunnille"? Mihin se perustuu? Vaikka näitä maksuja laittasitte kuin paljon, niin moniko oikeasti maksaa? Jos kerran Valtio on räknännyt sen vuotuisen summan kaikkia ajatellen, JOTTA KALASTUS TAPAHTUISI LUVALLISESTI, niin miksi tällaisilla kympeillä sitten aiheutetaan ongelmia ja pilataan se madallettu luvanhankkimisprosessi? Eikö pääasia ole se, että ostettas se yhteislupa jouheemmin, eikä aiheutettas näillä ylimääräsillä kympeillä joillekin sitten sellasta tilannetta, että ottaa mielummin riskin eikä maksa koko lupaa. Tämähän on siitä yhteiskassasta sitten taatusti pois.
      Mun mielestäni tuollaset lisämaksut lisää luvatonta kalastamista.

      • EiNiinVaikeaa

        Osakaskuntien ym. lupiahan tarvii vasta, jos käyttää useampaa kuin yhtä vapaa tai kalastelee erikseen maksullisiksi määritellyillä koski- ja virta-alueilla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe