Iso perus auto passat

Passattiaostamas

Tässä miettinyt sen tai avensiksen hankintaa. Perheauto joka on tehty kulkemiseen ilman turhia hienouksia. Avensiksessa on puolensa ja auto on selkeästi vähän enemmän premium jo sisältä mutta passat on parempi ajaa. En hae mitään premiumia ja siksi valitsen näistä kahdesta kansanautosta. Passat on sisältä todella perusauto ja riittävän jämäkkä ilman turhia hienouksia ja ajettavuus hyvä. Tojossa ongelma on lähinnä se kun siihen ei saa kunnon koneita ja volkkariin saa. Uskon että hankin passatin. Kai se on vähän samanlainen kuin skodakin nykyään mutta ilman kamalaa itäauto imagoa. Sen verran kuitenkin välitän että pitää olla normaalimerkki jota ei tartte hävetä.

25

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onsiiskevätkuljen

      Kyl mua ainakin volsulla ajaessa hävetti töissä, kun volsu oli ihan jatkuvasti korjaamolla. Silloin kun ei ollut muuten hajalla, oli huollossa. Myötähäpeän takia en enää kehdannut pyytää työkavereilta kyytiä huoltoon hakemaan volsua tai toisaalta aamulla sitä jättäessä kyytiä toimistolle. Kun rupesi tuntumaan itsestäkin, että olen pummaamassa apua ihan koko ajan. Siinä kuin muut vei sen oman autonsa huoltoon kerran vuodessa. Niin mun volsu oli tämän tästä pylvään nokassa. Parikin kertaa sitä vedettiin firman pysäköintikentällä hinausauton lavetille. Vittu, 2 vuotta vanhaa autoa! Onneksi toimisto oli silloin vuokralla kiinteistössä, johon kuului jalkapallokentän kokoinen pysäköintialue. Ja hinausauton kuski hymyili mulle alentuvasti ja yritti olla asiallinen. Silloin vielä luulin volsua laadukkaaksi. Ihmettelin hinaustarvetta kuskille, kun istuin kartturin paikalla matkalla vw autoon. Kuski sanoi hilpeästi, että tämän merkkiset autot ne tuo leivän hänen pöytäänsä. Että se häpeäntunteesta.

    • kuspääääääääääää

      Huono provo tuo aloitus, Teron tai Kyykkiksen öinen heitto ilmaan.

    • ratsukauppa

      Ilmanmuuta passatti.
      Sen huomaa kun ajaa, avesis ei oikein suoriudu uraisesta asfaltista, koneen teho ei riitä, kulutus on suurempaa kuin passatilla, kurveissa käytös epävakaampi kuin vw;llä automaatti on viimevuosikymmeneltä, tiheä huolto jopa 15 000k välein olet toyotalla jossa kyllä huolto on varmasti osaavinta missään koska sitä on paljon.
      4 kpl passattia ja niilla miljooonan ajaneena sanon että hyvin menee ja minun hermoilla ei tätä merkkiä ostettaisi jos ongelmia ja turhia vikoja pukkaisi, kuten täällä provoillaan.

      • Huhheijjaajh

        Mutta ulkosesti ja sisustaltaan passat on samanlainen kun octavia. Todella harmaa ja tylsä perusauto. Itse ostan V90 seuraavaksi sen tullessa. En ymmärrä miksi joku enää ostaisi esim 50 tonnin passatin kun samalla hinnalla saa isomman ja aidon ruotsalaisen premiumin eli uuden V90. Siinä on näköä ja kokoa mikä puuttuu passatista täysin.


      • kiinteistökusettaja

        Passatissa yhdistyy perustylsä design, joka ei ärsytä ketään, ja yrittää miellyttää kaikkia. Passatin perusominaisuudet on ihan ok, jopa hyviä. Nuo edellä mainitut seikat on täysin ryssitty käyttämällä auton rakentamisessa laadultaan ala-arvoisia ja vikaantuvia osia ja ratkaisuja. Lopputuloksena on perusasiallinen auto, joka seisoo jatkuvasti korjattavana milloin minkäkin vian takia. Tuo viimeinen virke on autossa se asia, jota en voi sietää. Auto hankitaan käyttöä varten. Ei korjaamon lemmikiksi.


      • EUstaVaiKiinasta
        Huhheijjaajh kirjoitti:

        Mutta ulkosesti ja sisustaltaan passat on samanlainen kun octavia. Todella harmaa ja tylsä perusauto. Itse ostan V90 seuraavaksi sen tullessa. En ymmärrä miksi joku enää ostaisi esim 50 tonnin passatin kun samalla hinnalla saa isomman ja aidon ruotsalaisen premiumin eli uuden V90. Siinä on näköä ja kokoa mikä puuttuu passatista täysin.

        "En ymmärrä miksi joku enää ostaisi esim 50 tonnin passatin .."
        Jos aloittaja miettii Passatia tai Avensista ajatuksella "perusauto ilman turhia hienouksia", hän tuskin sijoittaa siihen 50:tä tonnia. Passatin hinta lähtee 29.308,19 euron lukemasta, V90 alkaen 46.920,40 e. Siinä on 17.612 syytä jättää maksamatta Volvosta kiinalaisille.
        Ja miksi ostaisi Passatia isomman, kun harvoin löytyy niin isoa kaveriakaan, joka ei sisään mahtuisi?
        Volvossa on enemmän varusteita, mutta niiden tarve on yksilöllinen. Maaseudulla ei välttämättä kiinnosta hankkia pysäköintitutkaa piipittämään, että nyt on ruohonkorsia on vaarallisen lähellä puskuria. Tilaakin on sen verran, että ulkopeilejä ei tarvitse joka pysäköinnillä kääntää koria vasten. Myös perusrenkaat kokoa 215/60R16 ovat todennäköisesti käytännöllisemmät ja edullisemmat uusia kuin 225/55R17.
        Jotkut eivät vain ymmärrä, että kaikilla ei ole samat tarpeet.


    • Selkeävalinta

      Ave hakee urissa, täristää, ei automaattia saatavilla, dieselissä pahoja ongelmia ja ruostuu.

      VW:n koneissa ja vaihteistoissa on ollut vakavia ongelmia ja firma on huijannut kuluttajia.

      Minun seuraava autoni on joko 508 tai C5. Kohta kun uutta mallia pukkaa, niin vanhoja malleja saa halvalla.

      • Samoinajatteleva

        ...tai sitten odottaa sitä uutta. Jos ei oo kiirettä vaihtaa.


      • Uudenostajan

        Jos se diesel ahdistaa, niin kone on vaihtunut jo vuosi sitten, eikä siitä ole provot keksinyt mitään vikaa vielä...
        Käytännön ruostuminenkaan ei näytä olevan huono, pahimmasta päästä parkkipaikoilla näyttävät olevan mersut, vaikka ovat rutkasti kalliimpia.
        Hakemista urissakaan ei ole ollut muita enemmän, johtuisiko rengasvalinnastasi?
        Automaatti taas tarpeen mukaan, eihän passatiiinkaan saa oikeata automaattivaihteistoa.


      • yystäjä

        Juu, Bemarin diesel-koneet nykyään. Bimmereissä on jo uudet koneet, joten eivät käytä samoja Tojon kanssa. Mutta, missä diesel-automaatit, mikä siinä on taas niin vaikeata?? Olis Bemarilta hankkinut senkin...omituisia valintoja.
        Vuonna 2013 ostin uuden Avensiksen, jolla jaksoin ajella vuoden sen jälkeen vaihtoon. Ei sytyttäny varsinkaan alustan ja ajettavuuden osalta.


    • Uskomatontakin

      Ostaessasi WAG tuotksia muista osttaa myös moottoriin lisäysöljyä ! skoda ,audi , wölkkäri , seat kaipaavat huolehtimista jokainen päivä .

      • Eiköstäjoo

        Muista sä ottaa vähemmän viinaa, vaikka kesähelteet ovatkin päällä.


    • Sevaanonfiksumpi

      Jos olis pakko ostaa VAG-tuotteissa eikä ranskista, niin ottaisin Passatin sijasta superbin ja golfin sijasta Ocun. Skoda on vaan fiksumpi vehje.

    • Niksulasta

      Kyllä aloittajalle voisi suositella Toys ´r Us-liikkeestä ihan parhaasta päästä olevaa polkuautoa. Ei tulis tehojen kanssa ongelmia ja onnettomuuksia!!!

    • BilV

      No nythän se passatti todettiin lehdessä perin ruostuvaksi...

      • 7676878

        Missä lehdessä? Minä olen lukenut vain sellaisia lehtiä, missä saksalainen premium on vähiten ruostuva merkki. Laitappas linkkiä.


    • eienäämeille

      Meillä oli vm 2006 TDI passat useamman vuoden ja kilometrejä kertyi kyllä reippaasti (vajaa 150). Mukava ja tiloiltaan sopiva auto mutta ihan liikaa remppaa ja huoltoa, tielle jätti useita kertoja. Tässä oli vikaa tämän tästä ja auton korjaamiseen meni näiden vuosien aikana pitkä penni (joo, olishan se pitänyt vaihtaa pois heti silloin). Joko meille sattui maanantaiversio tai passat ei ole maineensa veroinen.

      • toivoutriainen

        Minä sanoisin, että kyllä Passat on ihan maineensa veroinen. Maineeltaan ihan täysi paska. Elämä ei valitettavasti ole sama asia, kuin tekniikan maailman talviautovertailu.


      • mitästäänyttaas

        Minkä maineen? Mistä sä tuhnu tuollaisen maineen löydät? Laitappas köyhä linkkiä, ennenkuin repeät köyhyyteesi.


    • PassatTDI

      Passat TDI vm. 2001 ja ajettuna 420 000 km. Kertaakaan ei ole tien päälle jättänyt. Nyt menee vaihtoon ja tilalle tulee Passat. Ei tarvitse muita merkkejä edes katsella.

    • jälkimvikapesätsidsgvw

      Uusimman passatin testissä valitettiin kylmyyttä ja dsg toimintaa nykimisineen.
      Ei sovi talveen volkkari.
      Ja tsi koneet remontissa vuoden parin ajon jälkeen?
      Eli missä kehitys mahtaa olla?

      • eitakuutavwskoda

        Ihmiset velkaantuu kokoajan enemmän niin kukaan ei osta vikaherkkää vw autoa.


      • Elämänvalintoja

        Ostaisinko idioottivarman manuaalin vai takuuvarmasti vikaantuvan automaatin?


      • kokemustaonjälleen

        Tän tuhnun epätoivoinen yritys on mielenkiintoinen. Ikinä en ole niin lämmintä autoa ajanut, kuin TDI ja TSI passatit. 3.5 miljoonaa kilometriä takana.


    • huhhuhtaas

      Siis voiko joku olla noin sekaisin kuin aloittaja? Hienoa, että päädyt premiumiin. Mutta mistä kohta rimpula tuhnu on enemmän "premiumia" kuin Saksalainen huippupremium??

      Kyllä siinä on eroa kuin yöllä ja päivällä, kun noihin epäverrokkeihin istuu. Hintaeroakin on kuitenkin saksalaisen premiumin ja itä-auto rimpulan välillä niin rajusti, että ei voida puhua edes saman segmentin autoista. Toki ymmärrän sen, että tämä on provo, mutta se on huono sellainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe