Sopimussakon purku

näinPorissa

Muutin juuri ennen vappua uuteen asuntoon, jossa olen vuokralla. Edellisiltä asukkailta oli jäänyt tavaraa varastoon ja omistaja sanoi korjaavansa ne pois. Muuttoiltana (torstai) hallituksen pj ilmaantui oven taakse ja kyseli ovatko ulkona olevat rikkinäiset levyt ym. minun. Kerroin että ne ovat varmaan jääneet tältä omistajalta ja kun sanoin tulevani katsomaan niitä, hän sanoi että ei tarvitse, hän heittää ne pois. Itse asiassa en edes tiedä oliko siellä mitään.
Perjantaina raahasin osan tavaroista mainittuun varastoon ja sunnuntaina ilmaantui lappu ilmoitustaululle, miten joku oli perjantaina hetkeksi jättänyt tavaraa penkille ja osa siitä oli kadonnut.
Maanantaina eli tänään noin yhdeksän aikoihin aamulla tuntematon nainen seisoo oven takana ja kysyy pesenkö parveketta. Kerroin etten pese. Jostain kuulemma tippui vettä kovasti ja kun ihmettelein miksi se juuri minulta tippuisi, he olivat kuulemma laskeneet, että se tulisi kerroksestani. Hän poistui kun kerroin ettei se tule parvekkeeltani enkä ole sitä edes vielä pessyt. Kurkkasin parvekkeelta enkä nähnyt tippaakaan tippuvan omasta linjastani. Täti siis puheli pehmosia tai oli jäänyt lääkkeet ottamatta. Alakertaan oli myös laitettu lappu, jossa yläkerralta, toivottiin ettei parveketta pestä vettä loiskimalla.
Omasta mielestäni myös vuokralaiselle kuuluu oikeus kotirauhaan ja yksityisyyteen, eikä vuokralaisena oleminen tarkoita sitä, että toisilla asukkailla on oikeus käydä häiriköimässä oven takana ja puhua paskaa vuokralaisesta.
On täysin kohtuutonta vaatia asumaan vuoden asunnossa, jossa muut asukkaat käyttäytyvät vihamielisesti ja asennoituvat kuin heiltä olisi pitänyt ensin kysyä saako asunnon vuokrata ja jos niin kenelle.

10

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabou

      Niin oliko tässä jokin kysymys? Vai vain yleistä purkautumista.

    • vuokraananataja

      No niin ettet kuulostaisi itsekin hämyltä/lääkkeet myöhässä niin otapa iisisti..... Älä välitä!

    • muuonlaitonta
      • tabou

        Tuo koskee tosiaan irtisanomista. Se ei koske sopimussakkoa. Se on sopimusvapautta, eikä liity irtisanomiseen millään lailla. Irtisanoa TOKI saa, mutta joutuu vain maksamaan sen sakon. Irtisanomisajan pituuteen se ei vaikuta :)


      • lueppauudelleenketku
        tabou kirjoitti:

        Tuo koskee tosiaan irtisanomista. Se ei koske sopimussakkoa. Se on sopimusvapautta, eikä liity irtisanomiseen millään lailla. Irtisanoa TOKI saa, mutta joutuu vain maksamaan sen sakon. Irtisanomisajan pituuteen se ei vaikuta :)

        Sopimussakko koskee nimen omaan irtisanomista ja on irtisanomisajan pidentämistä. Eli se on mitätön.


      • HeitäWolttia
        lueppauudelleenketku kirjoitti:

        Sopimussakko koskee nimen omaan irtisanomista ja on irtisanomisajan pidentämistä. Eli se on mitätön.

        Ei se ole laiton, irtisanomisaika on vain määritelty. Pitääkö rautakangesta vääntää, vai ymmärrätkö ihan itse näiden sopimusten eron?


      • volttaileitevaan
        HeitäWolttia kirjoitti:

        Ei se ole laiton, irtisanomisaika on vain määritelty. Pitääkö rautakangesta vääntää, vai ymmärrätkö ihan itse näiden sopimusten eron?

        Laiton. Toivottavasti ymmärrät ettei kukaan ota anonyymiä trollia vakavasti, joten heittele niitä voltteja vaikka itseksesi.


    • Höpsistä_1

      Ei se ole mitään häiriköintiä jos joku käy ovella kyselemässä jotain. Jos sama tyyppi alkaa käydä toistuvasti jankuttamassa jotain tyhjänpäivästä ja jatkaa tätä kiellostasi huolimatta, niin sitten se on häriköintiä ja voit tehdä vaikka rikosilmoituksen vainoamisesta.

    • hohhoijakkaa....k

      Muiden asukkaiden käytös ei ensinnäkään ole vuokranantajan vastuulla, toisekseen ovella käyminen ei ole mitään häiriköintiä.

      • puhdastahäirköintiä

        Sorry nyt vaan mutta perusteettomien syytösten heittely ovella on häiriköintiä. Nauhoitan jokaisen jatkossa ja laitan nettiin ja linkitän isännöitsijälle.
        Ehkä tännekin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe