Ruotsalainen "Vi bilägare"-lehti referoi uusimmassa numerossaan (6/2016) Swerea KIMAB tutkimuslaitoksen ruosteraportti 2014-julkaisua. Swerea KIMAB (ex-Korrosionsinstitutet) on autoteollisuuden rahoittamana tutkinut kolariautojen ruosteisuutta. Rahoittajasta johtuen tieto on salaista, mutta vuotanut lehdelle.
Ko. 2014-julkaisussa on tutkittu autoja vuosilta 2006-2009. Kustakin tutkitusta autosta on tarkasteltu seuraavat kohdat, konepelti, takaluukku, ovet, takalokasuojat ja kynnyskotelon etu- sekä takaosat.
Ylivoimaisesti ruosteisin auto oli VW Passat, 41%:sta tutkituista pelleistä oli ruosteisia. Ruosteettomimpia autoja olivat mm. Renault Clio (0%) ja Megane (3%) sekä Toyota Avensis (2%).
Ruostetta Passateissa
23
3986
Vastaukset
- kovaOnYritysPäällä
Taitaakin olla todella salainen ettei sitä ole olemassakaan. Wanhaa tietoa olisi kuitenkin.
- Passatpahinruostuja
Ompi upo uusi tutkimus.
http://www.vibilagare.se/nyheter/har-ar-biltillverkarnas-hemliga-rostlista
- kalllu
Pirusti kiinnostaa noin vanhojen autojen ruostetutkimukset...
- Tyypillisiä
Hyvin monia suomalaisia autonostajia todellakin kiinnostaa tuon ikäiset autot.
- EU-kurjuus
Ei autot uutena yleensäkään ole ruosteessa. Vanhoissa se voi olla ongelma. Suomessa autojen keski-ikä on Euroopan korkein, joten kyllä se kiinnostaa.
- VWFanatic
VW on maailman paras auto, eikä siinä ole koskaan mitään vikoja.
- porssii
Tuskin ehtii ruostua siinä ajassa kun DSG porsii.
- tutkikaasitä
Ei Passatin ruostumista tarvii noin kauaa odottaa. Oman passatin takaluukku ruostui ensimmäiseen katsastukseen mennessä niin, ettei rekisterivalot enää palaneet.
- tojotrollin_satuja
"...ettei rekisterivalot enää palaneet."
Huono trolli! Jos Passatin rekisterikilven valo ei pala, vika ei ole luukun ruostumisessa. Jos polttimo on ehyt, eikä koskettimet ole hapettuneet, valo palaa vaikka lamppu roikkuisi johtojensa varassa.
Toyotassa saattaa sammua kun alkeellinen maadoitus pettää! - tutkikaasitä
Et ymmärtänyt hevon vittuakaan. Kun ruuvien kiinnitysreijät on harsoksi ruostuneet, niin sähkövirtakaan ei kulje. Ja se maadoitus kulkee sen kiinnitysruuvin kautta. Auton kori toimii miinusnapana. Niin toimi siinä passatinpaskassakin, jonkun aikaa. Silti se ruostunut takaluukku ei kuulunut koritakuun piiriin. Mutta älkää näistä välittäkö, helvetin luotettavia vehkeitä volsut muuten on. Sinne vaan oven taakse odottamaan myymälän avautumista.
- rajansa.liioittelussakin
Ai että ekaan katsastukseen mennessä tällainen ruostevaurio? Tuollehan nauraa hevosetkin. Minkäs vuosimallin pelistä nyt oikeasti puhutaan?
- ei_pidä_valehdella
tutkikaasitä kirjoitti:
Et ymmärtänyt hevon vittuakaan. Kun ruuvien kiinnitysreijät on harsoksi ruostuneet, niin sähkövirtakaan ei kulje. Ja se maadoitus kulkee sen kiinnitysruuvin kautta. Auton kori toimii miinusnapana. Niin toimi siinä passatinpaskassakin, jonkun aikaa. Silti se ruostunut takaluukku ei kuulunut koritakuun piiriin. Mutta älkää näistä välittäkö, helvetin luotettavia vehkeitä volsut muuten on. Sinne vaan oven taakse odottamaan myymälän avautumista.
Itse et ymmärtänyt hevon vittuakaan!
1. Passatissa ei rekisterikilven valaisimet ole kiinni ruuveilla eli mitään ruuveja ei ole ainakaan vm 2004 jälkeen
2.Polttimoille saakka menee sekä virta, että maadoitusjohto, joten valo palaa vaikka roikkuisi johtojen varassa
Luulosi Passatin rakenteista perustuu ikivanhoihin tietoihin tai japsiautohin. - tutkikaasitä
Haista paska saatanan tietoviisas peräkammarin aikamiespoika. Kyllä kai minä sentään tiedän mistä puhun, kun sen auton kerran itse omistin, vuoden 2001 passat, ja omasta pussista maksoin joka vitun korjauksen.
- TMVWlehtioy
tutkikaasitä kirjoitti:
Haista paska saatanan tietoviisas peräkammarin aikamiespoika. Kyllä kai minä sentään tiedän mistä puhun, kun sen auton kerran itse omistin, vuoden 2001 passat, ja omasta pussista maksoin joka vitun korjauksen.
TM korroosio testissä VW tuotteet paras ryhmä.TÄ
Ja taas käytössä sitten huonoin? TÄ
kuka rahoittaa TM?
- aumebe
Ja audii, mersuu, bemarii....
- kateusonpahasta
Saa kai Passateissakin olla ruostetta, kun sitä on kaikissa muissa enemmäkin, varsinkin japseissa. Kateus ajaa aloittamaan kaikenlaista.
- Islantilainen
Lehti bildottir totesi,ettei Passateissa vm 2014- 2016 ole ruostetta yhtään,eikä juuri muitakaan vikoja
- OikeaaTietoa
Ruostetta.
Volkswagen Volkswagen. Volkswagen Volkswagen Volkswagen. Volkswagen Passat Passat Passat Passat Passat Passat Passat Passat - UskomatontaRuostumista
Kolme vuotta vanha Passattini on yltä päältä ruosteessa. Uskomatonta minkä näköiseksi auto voi mennä kolmessa vuodessa.
- lähetäkuvia
Ei muuta kuin valokuvia tänne ja ihmetellään yhdessä noita paskoja.
- Oliko.näin
Avensis, ruosteita 2 prosenttia. Passat, 41prosenttia ruosteita. Aika iso ero??
- Volsut
Tuo muuten pitää paikkaansa, vokkelot ovat todella arkoja ruostumaan. Kannattaa massuuttaa kunnolla ja pitää paksussa vahassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 1091001
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979- 47974
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p55927KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12901Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47830