Kesäkurssit houkuttelee, vai houkutteleeko

Kesäisin järjestetään paljon erilaisia kursseja eri puolilla Suomea. Melkein jokaisella opistolla on omansa, sukututkimusta, käsityötä, kirjoittamista ja taidetta ja vaikka mitä.
Joskus olin tosi innokas joka kesä lähtemään jollekin kurssille, niissä oli mukavaa ja tapasi kivoja ihmisiä, yötä päivää sai intohimoaan harrastaa, mutta nyt kun katsele tuota tarjontaa, ei löydä suurta houkutusta. Onkohan kipinä sammunut vai mikä.

Joskus hinta voi ratkaista koko kurssille lähtemisen.
Pääkaupunkiseutua tässäkin suhteessa hemmotellaan, siellä on vaikka mitä.
Virokin on tuossa lähellä ja sieltäkin voi löytää oman kurssinsa.

Saako joku harrastuskurssi sinut mukaansa myös kesällä, tai onko joku aikaisemmin saanut joskus mukaansa. Muistelutkin niiltä ovat ihan mukavia.

Olin Lestijokilaakson taidepäivillä tilkkuilemassa monena kesänä, nekin päivät ovat hiipuneet entisestä laajuudestaan.

15

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidän oman pikkukurssin pihakeinussa istuen.
      Naiset ostavat rautakaupat tyhjiksi muurausnaruista/langoista mitä lie, taidan yhtyä joukkoon ja virkkaan ystäväni partsille pienen maton, nenäliinan kokoisen tai tyynyliinan, jos oikein innostun. Kompastuu hän siihen kuitenkin. Väritoivomus pitää kysyä.

      • Taidan pitää samanmoisen kurssin, aamuteeveessä oli yhtenä aamuna muurauslankavirkkaaja, oli pikkujuttuja virkkaillut. Olisi ollut siellä mukava nähdä myös mattoja, edes yksi, netin virkkausryhmissä niitä on esitelty monissa muodoissa juuri tuosta materiaalista. Materiaalinsa puolesta matot ovat just omiaan parvekkeille ja terasseille.


      • Mulla on yks rulla amerikkalaist linjanaruu ,sellast mitä noi sillantekijät käyttää.
        Kun sen vetää kireelle se nousee keskeltä kaarelle , millasia mattoja siit mahtais tulla?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Mulla on yks rulla amerikkalaist linjanaruu ,sellast mitä noi sillantekijät käyttää.
        Kun sen vetää kireelle se nousee keskeltä kaarelle , millasia mattoja siit mahtais tulla?

        Vaikea sanoa, mutta jos löydät virkkuukoukun niin kokeile. Jos siitä tulee vaikka sellainen aaltomatto, pääset oikeitten nälkätaiteilijoitten porukkaan ja apuraha-anomusta tekemään.
        Sinusta voi tulla jopa rikas, kun patentoit, kyllä kuule pankista sullekin soittelevat :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Vaikea sanoa, mutta jos löydät virkkuukoukun niin kokeile. Jos siitä tulee vaikka sellainen aaltomatto, pääset oikeitten nälkätaiteilijoitten porukkaan ja apuraha-anomusta tekemään.
        Sinusta voi tulla jopa rikas, kun patentoit, kyllä kuule pankista sullekin soittelevat :)

        Yhren patalapun kokemuksella sanoisin et antaa olla virkkuukurssit , vesikauha siit tuli.
        Koivunlehti pankki on hyvä paperiton pankki.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Yhren patalapun kokemuksella sanoisin et antaa olla virkkuukurssit , vesikauha siit tuli.
        Koivunlehti pankki on hyvä paperiton pankki.

        Eipä minunkaan käsityötaitoni sieltä parhaasta päästä ole, tuskin tuosta lupaamastanikaan mitään tulee. Turha pilata hyviä tarpeita ja tällä näöllä vielä turhempaa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Eipä minunkaan käsityötaitoni sieltä parhaasta päästä ole, tuskin tuosta lupaamastanikaan mitään tulee. Turha pilata hyviä tarpeita ja tällä näöllä vielä turhempaa.

        Omituinen sivu ,yläkulmas on tunnus ja kaikki ja sivu sanoo et ,olet puskissa .
        Pitäiskö mennä kursseille opettelemaan?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Omituinen sivu ,yläkulmas on tunnus ja kaikki ja sivu sanoo et ,olet puskissa .
        Pitäiskö mennä kursseille opettelemaan?

        Joskus näyttää nakkaavan uloskin, just kun on kirjoittanut viestin valmiiksi, niin ei muka olekaan kirjautuneena.
        Mennään vaan, jos päästään samalle kurssille. Voisit jelpata minua.


      • Ancelina kirjoitti:

        Joskus näyttää nakkaavan uloskin, just kun on kirjoittanut viestin valmiiksi, niin ei muka olekaan kirjautuneena.
        Mennään vaan, jos päästään samalle kurssille. Voisit jelpata minua.

        Kirjoitan usein rakkaamattomalla juuri tuon ongelman vuoksi. Rekkautumisella näyttää olevan määräaikaja sen ylitys heittää rekatun rekkautumaan uudestaan ja kun ei aina kehtaa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Joskus näyttää nakkaavan uloskin, just kun on kirjoittanut viestin valmiiksi, niin ei muka olekaan kirjautuneena.
        Mennään vaan, jos päästään samalle kurssille. Voisit jelpata minua.

        Olen innokas touhuumaan ilman kurssejakin ja talvella muutin vanhan vistan linuksin ilmaiseen 32 bittiseen versioon.
        Huimasti nopeampi kuin vista oli, jos sul on vanha kone niin imuroi levylle tai tikkuun linuksi, se fiksaa vähällä vaivalla sen koneen toimivaks.


    • Konkkaakohtihymyillen

      Heti kun jossakin avataan Konkurssi kurssi, "näin teet hallittuja konkursseja" saattaisin olla kiinnostunut. Tässä talouskurimuksessa etenkin vähävaraisille se saattaisi olla silmiä avaava oppi, älä venytä centtejä, älä kiduta itseäsi, tee konkurssi.

      • Tuo olisi ihan uusi innovaatio kurssien joukossa, hyvä sinä. Rohkeastii tarjoamaan vaan.
        Konkursseja tehtaillaan, jotkut ovat mestareita siinäkin hommassa.
        Annan vihjeen, hyvä yritysidea utopistinen ennenkuulumaton miljoonien tuloihin johtava, kerrot vain kaikkien kiinalaistenkin tarvitsevan juuri tuota ideaasi, sitten pankkiin ja muihin elyihin ja helyihin, aluksi vähän näpertelet ja sitten siirrät rahat hyvään piiloon tyttöystävän tyttöystävän kaverin nimiin, ja hupskeikkaa ole surullisen näköinen, ihan pakko tehdä konkurssi. Ehkä tiesitkin jo kuvion. Ei muuta kuin uudestaan alusta.


      • Konkkaakohtihymyillen

        Noo, ensin mun pitää käydä Uuden tyttöystävän hakukurssi ennen kuin alan siirtelemään isompia summia kenenkään kätköihin. Siis luotettavan tyttöystävän hakukurssi, eihän sitä yhden illan tuttavuudelle voi omaisuuksiaan luottaa.


    • Aikoinaan aloitin kesäyliopistossa aikuiskasvatuksen appron suorituksen se johti pitempään opiskeluperiodiin, mutta tykkäsin nimenomaan siitä ekasta kesäkurssista.

      En taida ehtiä sivistämään itseäni kesäaikaan olen täystyöllistetty. Sen tietää jokainen kesämökin omistaja ; )

      Eilen kun pidimme laituriterassin avajaisia ja rantasauna lämpesi. Auringon paisteessa löhöillessäni, luovuus sinkoili sinne ja tänne ja se ajatustyö poiki monta projektia. Jäiden hakkaamaa laituria on taas oikaistava ja timpuroitava. Saunassa huomasin, että vanha ja vaivainen tarvitsee kaidetta löylyyn noustessaan ja siitä levisi idea timpuroida myös lauteiden eteen isompi turvakaide.

      Kasvimaat odottavat myös multasormea.

      Olen maalannut viimekuun aikana kolme taulua, joista kaksi kaipaa vielä viimeistelyä. Taulunpohjia on odottamassa useita. Niiden kimppuun hyökkään taas kun inspiraatio iskee ja se ei vaadi porukkaa ympärille. Vaikka kovana harrastelijana tiedän, että on kivaa harrastaa samanhenkisten kanssa kimpassa erilaisilla kursseilla.

      • Se on totta, että yhdessä on kiva harrastaa, saa heti palautetta ja rohkaisua ja kannustusta. Itse on joskus niin vaikeaa nähdä miten pitäisi edetä, toinen saattaa nähdä sen yhdellä silmäyksellä.
        Kesäyliopistot ja avoimet yliopistot tarjoavat myös mielenkiintoisia kursseja ja jos ei halua pitkäjännitteisesti opiskella voi osallistua erilaisille luennoille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe