Avensiksen automaatti-ilmastointi

Ei_tajua

Pari kuukautta ollut Avensiksen kakkosmalli jossa automaattinen ilmastointi. Mitään en siitä tajua. Ohjeestakaan ei ole mitään hyötyä, se on niukka ja sekava. Miten tästä on tehty näin vaikea? Esim. miten tästä kytketään automaatti pois, niin että auto lämpiäisi kylminä aamuina?

9

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autonvalintakysymys

      Onpa ihmeellinen automaatti kun sitä pitäisi erityisesti "käyttää"! Käsikäyttöinen automaatti?
      Minun laatuautossni riittää kun valitsee kerran haluamansa lämpötilan ja unohtaa sen jälkeen koko laitteen. Autossa on sopiva lämpötila ja vedoton tuuletus sekä huurteettomat ikkunat muutamassa minuutissa. Matkustajat voivat halutessaan säätää lämpötilaa itselleen mieluisammaksi. Autoni ei tosin olekaan Toyota.

    • Jatkuvasti

      päällä?Sitten tupruttaa pakoputkesta enemmän päästöjä.
      Omassa on ACC,silti on/off-kytkin.

    • Automaatioeisuju

      Kyllä ilmastointi on hyvä.saada pois päältä. Sitä kannattaa käyttää aika säästeliäästi.

      Ilmeisesti automaatio on vaikea paikka Tojotalle kun Aveakaan ei saa jatkossa automaattivaihteinen.

      • kovinOlenHämmästynyt

        Miksi ilmastointi pitäisi käyttää"säästeliäästi" kun automatiikka hoitaa asian kuski fiksummin, ainakin laatuautoissa?


    • Jm-asentaja

      Täyttä sontaa asiantuntijat täällä taas levittelevät. Ilmastointi voi huoletta olla päällä ympärivuoden, koska pakkasella ei kompura kuitenkaan lähde päälle eikä näin ollen myöskään lisää polttoaine kulutusta. Hyötynä saadaan se, että järjestelmän sisällä oleva kaasu ja öljy olisi hyvä saada talvellakin silloin tällöin pyörähtämään! Esimerkiksi autotallissa, ostoskeskuksien parkkihalleissa että tiivisteet pysyvät kunnossa ja järjestelmä pysyy tiiviimpänä, koska se ei ole hermeettinen, niin aina kaasua vähitellen häviää, minkä takia järjestelmä on hyvä huollattaa parin vuoden välein vaikka toimiikin. Useimmiten , kun ei enään toimi, niin on myöhäistä. Toinen asia se automaatti-ilmastointi siirtyy manuaalipuolelle, jos säädät puhallusnopeutta vähänkin tai valitset puhallus suunnat itse esim tuulilasi/jalkatila.

    • luichi

      Eikös automaattinen ilmastointi mene päälle automaattinapista ja sen ollessa päällä sammuu automaattinapista.

    • Automaattitojo

      Se on automaatti samalla tavalla kuin Aven vaihteistokin: ei toimi ja lopetetaan ensi vuodesta.

      • 13-20

        Jos sinulla ei ole mitään rakentavaa sanottavan, niin anna sen näppäimistön pitää vaapaata - tekee hyvää molemmille.


      • Pahaongelma

        Tottahan se on. Toki luopuu automaattivaihteisto ja -ilmastoinnista. Kumpaakaan ei saa pois päältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe