MITÄ onko AKK alkanut kiinnostua KF6 luokasta?

kf6

Mitä tää nyt on. En ymmärrä. Mikäli ei saa lopetettua, kannattaa liittää tiiviimmin itseensä. Näinhän se meni Rotaxissakin.

32

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kf66

      Ovat todella kiinnostuneita estämään kf6 kuskien ajamisen. Lajipäälikön ja
      lajiryhmän puheenjohtajan johdolla.

      • Jdosy

        Jos teillä on hyviä ideoita millä tappaa kf6 niin viestiä lajipäälikölle! Ottaa ideat innolla vastaan.


      • OkforEver

        Ovat kiitollisia myös ideoista millä lopettaa koko karting suomesta. Paitsi tietysti Ok.


      • Okrules
        OkforEver kirjoitti:

        Ovat kiitollisia myös ideoista millä lopettaa koko karting suomesta. Paitsi tietysti Ok.

        Vieläkö vappusimaa riittää , kun noin sylki lentää


    • ONKOHALLITUKSENPÄÄTÖSTÄ

      HUOM ! HUOM!

      ONKO TÄLLÄ MYÖS AKK HALLITUKSEN SIUNAUS.

      14.3.2016 lajiryhmän kokous.
      KF 6
      Uudet moottoriluokitukset käyttöön 2017-, sallitaan myös vanhan luokituksen mukaiset moottorit.

      ITSE EN AINAKAAN LÖYTÄNYT TÄSTÄ MITÄÄN HALLITUKSEN HYVÄKSYNTÄÄ.

      • lukemaanoppinut

        Jos osaa lukea ja ymmärtää lukemansa niin kaikki löytyy. Eli hallitus on hyväksynyt pöytäkirjan kokouksessaan joten uudet luokitukset tulee käyttöön ensi vuonna. Yksinkertaista


    • Hfjfj

      Olisko ollut järkevämpää unohtaa kf6 monimerkkiluokkana ja valita vain yksi merkki. Tehdä hyvä monivuotinen sopimus vaikka Iamen,Temmin tai jonkun muun tunnetun valmistajan kanssa.

      • gujuiunkol

        Osta x30 tai rotax. Siinä on kaksi yksimerkkiluokkaa. Ei pyörää kannata keksiä uudestaan.


      • KF6huoltaja

        Miks täytyisi valita KF6 yksmerkkiluokaksi Rajattaisiin puolet kuskeista pois, luokasta ulos. Suomessa paljon hyvää käytettyä kilpailukykyistä kalustoa. Tietty x30 haluus konemerkiksi vain Parilla. AKK halusi nimenomaan ett mikäli ajattavat KF6 luokkaa, hyväksytään kaikki merkit.
        Kiitos AKK, ett olette ottaneet KF6 omaan ohjelmaanne. Kiitos Suomen Kartingliitto ja arvosarjan ajattaminen.


      • Hfhfhfjkd
        KF6huoltaja kirjoitti:

        Miks täytyisi valita KF6 yksmerkkiluokaksi Rajattaisiin puolet kuskeista pois, luokasta ulos. Suomessa paljon hyvää käytettyä kilpailukykyistä kalustoa. Tietty x30 haluus konemerkiksi vain Parilla. AKK halusi nimenomaan ett mikäli ajattavat KF6 luokkaa, hyväksytään kaikki merkit.
        Kiitos AKK, ett olette ottaneet KF6 omaan ohjelmaanne. Kiitos Suomen Kartingliitto ja arvosarjan ajattaminen.

        Tän vanhan luokkarin koneilla ei oo mitään mahkuja uuden luokkarin koneita vastaan.
        Yks merkki jonka valmistaja sitoutuu toimittamaan samanlaisia koneita useamman vuoden olis paras ratkaisu.
        Monimerkkiluokan ongelma on jatkuvasti kehittyvät koneet. Harrastajien on pakko päivittää koneita joka vuosi jos aikoo olla kärjessä. Lisäksi käytettyjen koneiden arvo tipahtaa nopeasti.


      • vanhallamennään
        Hfhfhfjkd kirjoitti:

        Tän vanhan luokkarin koneilla ei oo mitään mahkuja uuden luokkarin koneita vastaan.
        Yks merkki jonka valmistaja sitoutuu toimittamaan samanlaisia koneita useamman vuoden olis paras ratkaisu.
        Monimerkkiluokan ongelma on jatkuvasti kehittyvät koneet. Harrastajien on pakko päivittää koneita joka vuosi jos aikoo olla kärjessä. Lisäksi käytettyjen koneiden arvo tipahtaa nopeasti.

        Nyt en oikein tajuu sinun logiikkaasi. On vain pelkästään positiivinen asia harrastajien näkökulmasta, ett koneitten hinnat tippuu, pääsee harrastelemaan ja kilpailemaan halvemmalla.
        Miten kävikään Raket 95 kohdalla, 85 jälkeen, vannoutuneet Raksumiehetkin muuttaneet nyt omaa mielipidettään, vaihtaneet luokkaa. Ja missä menee voittajamyllyjen hinnat tällä hetkellä.
        Olen kyllä erimieltä kanssasi myös vanha/uusi luokkari. Ota molempien luokkarit esiin ja tutki aukot ja asteet mittaustavat, sieltä selviää paljon. Tuskin se Parillan tehdaskaan sitoutuu valmistamaan suomen x30koneita suomen tarpeisiin useammaksi vuodeksi eteenpäin.


      • Kiinnostaakoosto_R95
        vanhallamennään kirjoitti:

        Nyt en oikein tajuu sinun logiikkaasi. On vain pelkästään positiivinen asia harrastajien näkökulmasta, ett koneitten hinnat tippuu, pääsee harrastelemaan ja kilpailemaan halvemmalla.
        Miten kävikään Raket 95 kohdalla, 85 jälkeen, vannoutuneet Raksumiehetkin muuttaneet nyt omaa mielipidettään, vaihtaneet luokkaa. Ja missä menee voittajamyllyjen hinnat tällä hetkellä.
        Olen kyllä erimieltä kanssasi myös vanha/uusi luokkari. Ota molempien luokkarit esiin ja tutki aukot ja asteet mittaustavat, sieltä selviää paljon. Tuskin se Parillan tehdaskaan sitoutuu valmistamaan suomen x30koneita suomen tarpeisiin useammaksi vuodeksi eteenpäin.

        9.22hp 2500eur 9,06hp 2000eur ja 9,0hp 1800eur
        Käyrät paperilla, nopeat on nopeita.


      • R9555
        Kiinnostaakoosto_R95 kirjoitti:

        9.22hp 2500eur 9,06hp 2000eur ja 9,0hp 1800eur
        Käyrät paperilla, nopeat on nopeita.

        Eihän noilla pärjää! Meidän raksuissa on kaikissa yli 10hp.
        Mestaruus on aika varma noilla koneilla!


      • rftyguhisoajgöiuönv
        KF6huoltaja kirjoitti:

        Miks täytyisi valita KF6 yksmerkkiluokaksi Rajattaisiin puolet kuskeista pois, luokasta ulos. Suomessa paljon hyvää käytettyä kilpailukykyistä kalustoa. Tietty x30 haluus konemerkiksi vain Parilla. AKK halusi nimenomaan ett mikäli ajattavat KF6 luokkaa, hyväksytään kaikki merkit.
        Kiitos AKK, ett olette ottaneet KF6 omaan ohjelmaanne. Kiitos Suomen Kartingliitto ja arvosarjan ajattaminen.

        Kiitos suomen kartingliitto että järjestätte kaksi kisaa päällekkäin toisen sarjan kanssa? Haloo. Toisille kiusaa tekemälläkö asiat paranee? Mitä jos siirryttäisiin kolhoositoiminnasta markkinatalouteen, missä kilpailu kehittää kilpailevia "yrityksiä" ja ellei molemmat menesty, heikompi kuihtuu pois. Onko AKK:n taktiikka hajottaa KF6 kahteen leiriin ja saada se siten tapettua? Kuka maksaa, kenelle ja mitä? Lopattakaa omiin jalkoihinne ampuminen ja tukekaa koko lajia eikä yksittäistä moottoria/sarjaa/maahantuojaa/itseä. Tää mentaliteetti että toisen menestys on itseltä pois on kartingin syöpä.


      • wregf

        Ensin oli kartingliiton kisat. Sitten perustettin x-sarja ja pantiin kisat päällekkäin. Ja nyt syytetään niitä jotka teki asiat oikein.


      • rftyguhisoajgöiuönv

        Koskas kartingliiton kalenteri tulikaan? Anna ku kerron: samana päivänä kun Porissa jo ajettiin kisaa! X30 kisapäivät on ollut netissäkin jo puoli vuotta.
        En tiedä kenen itsepäisyydestä tää idiotismi johtuu, mutta sopikaa nyt herranjumala päättäjät ja kisajärjestäjät keskinäiset skismanne ja ajatelkaa harrastajien ja lajin etua. Mikä estäisi x30 osakilpaluja olemasta kartingliiton osakilpailuja? Jonkun/joidenkin kikkelöinti lasten kustannuksella?


      • eijakoaKF6
        Hfhfhfjkd kirjoitti:

        Tän vanhan luokkarin koneilla ei oo mitään mahkuja uuden luokkarin koneita vastaan.
        Yks merkki jonka valmistaja sitoutuu toimittamaan samanlaisia koneita useamman vuoden olis paras ratkaisu.
        Monimerkkiluokan ongelma on jatkuvasti kehittyvät koneet. Harrastajien on pakko päivittää koneita joka vuosi jos aikoo olla kärjessä. Lisäksi käytettyjen koneiden arvo tipahtaa nopeasti.

        Lopeta Mikko agitointisi, ota mieluummin kaikki kisailijat, kuin vain osan KF6 kuskeista, vaikkakin sinun intresseissäsi sasattaisi olla IAMEn yksmerkki koneet.
        Sopikaa myös erimielisyytenne AKKn kanssa. tilanne ei hyödytä kumpaakaan osapuolta.
        toivoo harrastajataso


    • missäkorjattavaa

      Saitin alkuunpanija kysyi ?
      "Mitä onko AKK alkanut kiinnostua KF6 luokasta?" uudestaan

      Karting valittu lajiryhmä 2013-14 työskentely oli todella tuhoisa AKK ry:n karting toiminnalle. Hallitus pyysi lajiryhmää laatimaan uuden pitkäntähtäimen strategia suunnitelman. Lajiryhmä suunnitteli ja hallitus hyväksyi suunnitelmat.
      -Raket85 luokan muutos Raket95.
      -KF6 luokan lopetussuunnitelmat, arvosarjan statusarvo poistettiin, ikärajan nosto (oli isoin pikkuluokka osallistujamäärältään)
      -Yamaha luokan muutokset. (oli harrasteluokista ehdottomasti isoin)
      -KZ luokan moottori luokitusmuutokset, SM sarjan lopettaminen. (Pysyi hengissä ainoastaan kotimaisen runkovalmistajan ja harrastajien voimin)

      Tempoilevan päätöksenteko, harrastajien toiveiden sivuuttaminen, johan alkoi alkoi kato käymään. Tässä syyt nykyiseen tilanteeseen, mihin ajauduttu.

      Toivottavasti otettu opiksi, vaikkakin molemmissa istuu edelleen muutama sen aikainen päättäjä. Nyt näyttäisi jo valoakin uusissa päätöksissä.

      • ideapankki

        Ostakaa poijat krosskartit. Ny on akk päättäny jotta ens kesänä kaikki voimat laitetaan siihen. Jos vain selvitään talven yli harrastelijoiden rahoilla.


      • Tollo3
        ideapankki kirjoitti:

        Ostakaa poijat krosskartit. Ny on akk päättäny jotta ens kesänä kaikki voimat laitetaan siihen. Jos vain selvitään talven yli harrastelijoiden rahoilla.

        Älä sekoita tähän Crosskartteja, kun et mitään asioista tiedä. Trollina voi esiintyä muillakin tavoilla.


      • samppiooni

        Ei ollu trolli. Nehän löi itsensä läpi välittömästi. Oli oikein hienosti hoidettu loppuun asti. Hölmöimmät ehtivät jo ostaa. Mutta poijat se on se vanha totuus : jos ei menestystä tuu niin vaihdetaan toiseen luokkaa. Ja ssitten taas selitellään.


    • Ihanromuja

      Koffit sais jo laittaa Kuusakosken lavalle ja sulattoon , sen verran harmia ovat tuottaneet

      • hihgjottujji

        Mä ostin pojalle aikanaan r85 koneen ja sillä ajettiin viisi kesää. Sen jälkeen jammun ja sillä neljä kesää. Samoin runkojen kanssa, yksi molempiin. Nyt voi ostaa vaikka sen x30 ja ajaa koko uransa ajan.


      • Pitkänlinjanmies

        Mahto koneet olla melkosen väleetä jo seuraavalle


    • KerstääKestää

      Pitäkää pintanne KF6, olette jälleen vedenjakajalla, taas kerran. Mitä hyvää AKK on teille tuonut, mahdollisimman kauaksi heistä.

    • Hienoohei

      Ja kartingliitolle ei käyny millään että pisteet olis laskettu x30 sarjakisoista. Valmis sarja jossa hyvä määrä kuskeja piti pilata hinnalla millä hyvänsä. Pidetään vaan pää omassa perseessä jatkossakin niin saadaan tuhottua kaikki kehitys. Laine teki työn että sai kf6 porukat innostumaan ja Akk&kartingliitto tekee parhaansa pilatakseen kaiken. Tällaista paskaa on suomalainen karting.

      • rftyguhisoajgöiuönv

        Juuri näin.


    • hyvinmennee

      Mites KF6 luokkalla tällä hetkellä menee, näyttäs osanottajia olevan kiitettävästi. Ainakin netinkautta seurattuna tosi mielenkiintoinen luokka X30 sarjassa.

      • fuufufufufuufufu

        Ihan hyvin kuolleeksi luokaksi. :p Yhteensä 33 KF6-kuskia, joista 27 junioria oli viikonloppuna. Kohta joku älypää taas päästää aivopierun millä yritetään tappaa. Missähän luokka mahtaisi liihottaakkaan jos liitto ois tukenut koko ajan...


    • synnytetään..eitapeta

      Mitä porukat mieltä? millä ajetaan ?, mitä halutaan? montako luokkaa ikäryhmään 9-12 v. mikä moottori ja miksi? Selkeät mielipiteet ilman v..tuilua, niin me toteutamme.
      Terv. AKK

      • Kekkonenkekkonen

        Kf6. Ei kultamunia.
        Terv.UKK


      • Evp14

        11 v voi jo ajaa viittä eri luokkaa.... Pitäisiköhän keksiä vielä pari luokkaa lisää? Porukka keskittyy vain omien luokkien kehumiseen ja toisten haukkumiseen. Kilpailukeskeisyys vie huomion pois tärkeimmästä eli ajoharjoittelusta ja kehittymisestä. Eipä silti, mukavaahan se on/ olisi nähdä oma vesseli podiumilla usein. Mielestäni kaikki alle 13v luokat on ainoastaan ajoharjoittelua, josta on hyötyä jos jatkaa isoihin luokkiin...

        Parasta olisi jos kaikki ajaisi samaa luokkaa noin 13 v asti. Moottorina voisi olla ihan mikä tahansa. Koko ikäluokka samassa putkessa, isoja kisoja, kova taso, mahdollisuus kehittyä ja ajaa kilpaa omalla tasollaan ja mikä parasta kilpailujen järjestäminen ei tuottaisi koskaan tappiota... Tuon 13 v täytettyään jakautuisi porukka eri harrastesarjoihin tai Fia:n luokkiin joista mahdollisuus mennä kilpailijauralla eteen päin.

        Tiedän, ei ole mahdollista koska niin akk:n kuin myöskin kaupallisia luokkia voidaan yksin tai yhdessä perustaa aina vain lisää. Ikävä kyllä uskon näin käyvän vielä tulevaisuudessakin. Saadaan epävirallisia suomenmestareita iso joukko lisää. Lahjakkaita ja kyvykkäitä kuljettajia kun riittää kaikkiin luokkiin muutamia...

        Nyt vain näyttää käyvän niin, että kaikki kilpailevat uusista harrastajista omiin leireihinsä (Akk, Rotax ja x30). Koko ajan harveneva harrastajajoukko jakaantuu aina vain useampiin luokkiin ja toiminta kaatuu lopulta omaan mahdottomuuteensa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      108
      5766
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3773
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3265
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      461
      2647
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1690
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1353
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1230
    Aihe