Suomessa ei saa itse kunnostaa tietä !

RikosilmoitusMahdollinen

Alavuden Kätkänjoen kyläläiset tarttuivat itse huhtikuussa toimeen, kun kylän soratiehen oli ilmestynyt tarpeeksi monta kuoppaa. He lähtivät itse täyttämään kuoppia. Tomerat kunnostajat todennäköisesti tarkoittivat hyvää, mutta lopputuloksena he saivat Etelä-Pohjanmaan ELY-keskukselta asiasta moitteita. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Ilkka.

– Suurin kysymys on liikenneturvallisuudesta. Maantielaki edellyttää, kuinka tiellä pitää toimia ja minkälaisella varustuksella. Tien päällä voivat työskennellä ainoastaan sellaiset toimijat, joilla on oikeat kamppeet päällä, jotka ovat käyneet tieturvakurssin ja joiden koneista löytyvät tarvittavat vilkut sun muut, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen aluevastaava Veijo Rajamäki kertoo IS:lle.

Hän jatkaa, että ajoradalla työskentely vaatii myös riittävän näkyvyyden, jotta muu liikenne pystyy huomioimaan tietyöt. Kohteessa on järjestettävä liikenteenohjaus ja tietyömerkkien pitää olla paikoillaan.

– Nopeusrajoitus pitää pudottaa vähintään 50 kilometriin tunnissa. Sopimus on tehty meidän pääurakoitsijan kanssa, ja työ kuuluu vain heille. Urakoitsija osaa toimia automaattisesti niin, että vaatimukset täyttyvät. Eiväthän maallikot, jotka sinne menevät, pysty tällaisia asioita huomioimaan. Siksi työ on kielletty muilta toimijoilta kuin heiltä, joilla siihen on sopimus.

”Rikosilmoitus olisi ollut mahdollinen”
Rajamäki kertoo keskustelleensa pääurakoitsijan kanssa. Heiltä tuli Rajamäen mukaan palaute, että kunnostajat olivat käyttäneet tietyössä liian karkeaa soramurskaa. Ilkan mukaan sora oli kyläläisten omaa soraa.

"Mitenhän uskaltaa auttaa loukkaantunutta tien päällä jos ei ole kurssia käynyt, suustasuuhun elvytys varmaankin seksuaalista häirintää?

IltaSanomat tänään

3

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TVHimut

Ota sie veli lana kättee!

• "Nopeusrajoitus pitää pudottaa VÄHINTÄÄN 50 kilometriin tunnissa."
      Siis satanenkin käy !!!
      Äijät hommiin vaan!

• ÄLÄTALLAANURMIKOITA

On tämä todella SÄÄNTÖSUOMI.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      361
      4865
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      133
      4253
    3. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      1
      2646
    4. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      218
      2598
    5. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      105
      2374
    6. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2199
    7. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1804
    8. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1599
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      54
      1441
    10. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1386
    Aihe