Peli yli 30vuoden takaa

petri

Löysin tällaisen pelin mummulasta kun olin pieni, eli siis yli 30 vuotta sitten. Peli on noppapeli, todennäköisesti rosvo ja poliisi peli koska laudan keskellä on poliisiasema ja reunoilla on neljä varkaiden pesäpaikka nimistä korttelia, pelilaudan pohjakuvio on kaupunkimainen muutama lennätin ja matkatoimisto, pankkeja ja posteja on enemmän ja niitten nimien alla on erisuuruisia rahasummia, pelilaudan vasemmassa yläreunassa on rautatieasema ja oikeassa reunassa lentokenttä, pelilaudan alareunassa on kaksi satamaa, kaupungin keskellä risteilee neljä raitiovaunulinjaa ne on erotettu eri väreillä toisistaan ja pysäkit on merkitty selvästi eli joku tekeminen niilläkin on pelin kulkuun kuten myös eri asemillakin. mistä peliin säännöt ja vähän pelin historiaa.

30

7939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SANAN DREAS

      VOIKO TUOLLAISIA PELEJÄ OSTAA MISTÄÄN KAUPASTA.

      • Petri

        En muista nähneeni missään kaupassa. Minulla ei ole mitään muuta kuin tämä pahvinen alusta jonka koko on 60cm x 47cm lisätietona vielä että kaikki nimet on kirjoitettu myös ruotsiksi ja pankkien summat on 100 000 - 2 000 000 lukuja ja isonee mitä lähempänä poliisi asemaa ollaan, tiet kulkee pysty ja vaakasuraan ja kortteleihin on piirretty rakennuksia yläviistosta katsotuna. Onko mitään paikkaa mistä voisi kysyä valokopion kera pelin sääntöjä?


      • sanan dreas
        Petri kirjoitti:

        En muista nähneeni missään kaupassa. Minulla ei ole mitään muuta kuin tämä pahvinen alusta jonka koko on 60cm x 47cm lisätietona vielä että kaikki nimet on kirjoitettu myös ruotsiksi ja pankkien summat on 100 000 - 2 000 000 lukuja ja isonee mitä lähempänä poliisi asemaa ollaan, tiet kulkee pysty ja vaakasuraan ja kortteleihin on piirretty rakennuksia yläviistosta katsotuna. Onko mitään paikkaa mistä voisi kysyä valokopion kera pelin sääntöjä?

        voinko ostaa sulta tuon pelin 20 -50 eurolla


      • Petri
        sanan dreas kirjoitti:

        voinko ostaa sulta tuon pelin 20 -50 eurolla

        Peli ei ole myytävänä. Sain siitä skannattua muutaman (4) kohtaa tuonne koneelleni, jotenka soita tähän numeroon jos olet kiinnostunut näkeen pelin. tämä numero on salainen, en ole käyttänyt sitä 3 vuoteen eikä puhelimessa ole virtakaan päällä eli se on vara liittymä/puhelin jota en käytä. soita arkisin klo 20.30- 20.45 niin vastailen silloin EI PERJANTAISIN. vastailen tämän ja ensi viikon. 050 3385775 muina aikoina on turha yrittää.


      • sanan dreas
        Petri kirjoitti:

        Peli ei ole myytävänä. Sain siitä skannattua muutaman (4) kohtaa tuonne koneelleni, jotenka soita tähän numeroon jos olet kiinnostunut näkeen pelin. tämä numero on salainen, en ole käyttänyt sitä 3 vuoteen eikä puhelimessa ole virtakaan päällä eli se on vara liittymä/puhelin jota en käytä. soita arkisin klo 20.30- 20.45 niin vastailen silloin EI PERJANTAISIN. vastailen tämän ja ensi viikon. 050 3385775 muina aikoina on turha yrittää.

        voikko sä antaa ne skanneri kuvat mulle.


      • petri
        sanan dreas kirjoitti:

        voikko sä antaa ne skanneri kuvat mulle.

        soita ja anna sposoite


    • ***

      Onko sen pelilaudan jossakin nurkassa valmistajan nimeä tai logoa. Sen avulla voisi päästä helposti liikkeelle etsinnöissä.

      • Petri

        Ei löydy valmistajaa. Kortteleissa olevissa taloista tai mistään muustakaan ei tule ilmi onko kaupunki jostai tietystä maasta. Lentoasema rakennuksen katolla ja satamassa olevassa höyrylaivassa on suomen lippu. Löysin tämän laudan mummolasta n.10 vuotiaana nyt mulla ikää 42 eli pelin alkuperäinen ikä on arvoitus.


      • sanan dreas
        Petri kirjoitti:

        Ei löydy valmistajaa. Kortteleissa olevissa taloista tai mistään muustakaan ei tule ilmi onko kaupunki jostai tietystä maasta. Lentoasema rakennuksen katolla ja satamassa olevassa höyrylaivassa on suomen lippu. Löysin tämän laudan mummolasta n.10 vuotiaana nyt mulla ikää 42 eli pelin alkuperäinen ikä on arvoitus.

        voiko tuollaista peliä tehdä ite.


      • ***
        Petri kirjoitti:

        Ei löydy valmistajaa. Kortteleissa olevissa taloista tai mistään muustakaan ei tule ilmi onko kaupunki jostai tietystä maasta. Lentoasema rakennuksen katolla ja satamassa olevassa höyrylaivassa on suomen lippu. Löysin tämän laudan mummolasta n.10 vuotiaana nyt mulla ikää 42 eli pelin alkuperäinen ikä on arvoitus.

        Heittäisin tällaisen arvion pelin iästä. Koska pankkien summat ovat noin pieniä (100 000 - 2 000 000), täytyy sen olla rahauudistuksen jälkeiseltä ajalta. Tuntuisi ainakin aika pieneltä pankkiryöstön arvolta tuo pienempi summa, jos se olisi vanhaa rahaa eli uudempina markkoina 1 000. Nykyrahassa se kai olisi inflaatio huomioiden muutamia satoja euroja.

        Tähän laskelmaan perustaisin väitteeni, että peli on aikaväliltä 1963-1975. Toinen vaihtoehto olisi se, että peli olisi tehty ennen korkean inflaation aikoja. En kuitenkaan jaksa uskoa, että peli voisi olla sota-ajalta tai sen jälkeiseltä pula-ajalta. Ehkä kolmekymmentäluku voisi sen sijaan olla mahdollinen.

        Tosin eihän pelien rahasummat aina ole millään lailla todellisuuteen perustuvia, mutta harvoin ne silti täysin kuvitteellisiakaan ovat. Siitä mistä tämän sääntöjä tai muuta voisi lähteä etsimään, en pääse kiinni. Jos valmistaja saisi jotain kautta selville, niin sitten ongelma alkaisi ratkemaan.


      • Anonyymi
        *** kirjoitti:

        Heittäisin tällaisen arvion pelin iästä. Koska pankkien summat ovat noin pieniä (100 000 - 2 000 000), täytyy sen olla rahauudistuksen jälkeiseltä ajalta. Tuntuisi ainakin aika pieneltä pankkiryöstön arvolta tuo pienempi summa, jos se olisi vanhaa rahaa eli uudempina markkoina 1 000. Nykyrahassa se kai olisi inflaatio huomioiden muutamia satoja euroja.

        Tähän laskelmaan perustaisin väitteeni, että peli on aikaväliltä 1963-1975. Toinen vaihtoehto olisi se, että peli olisi tehty ennen korkean inflaation aikoja. En kuitenkaan jaksa uskoa, että peli voisi olla sota-ajalta tai sen jälkeiseltä pula-ajalta. Ehkä kolmekymmentäluku voisi sen sijaan olla mahdollinen.

        Tosin eihän pelien rahasummat aina ole millään lailla todellisuuteen perustuvia, mutta harvoin ne silti täysin kuvitteellisiakaan ovat. Siitä mistä tämän sääntöjä tai muuta voisi lähteä etsimään, en pääse kiinni. Jos valmistaja saisi jotain kautta selville, niin sitten ongelma alkaisi ratkemaan.

        70luvulla ite pelasin.on vanha peli eikä löydy mistään


    • abc

      Eli kyseessä on Rosvo ja Poliisi -niminen tietääkseni suomalaista alkuperää oleva klassikkopeli. Mulla on porukoiden luona aika uus painos siitä. Sääntöjäkö siihen tarvitsit siis vai?

      • Petri

        Kyllä säännöt olis kiva tietää ja muutenkin sen pelin ikää/taustaa. Peli pomppas taas esiin kun äitini teki muuttoa ja löysi minun vanhat pelini. tuola aikaisemmassa viestissä on yhteys tietoni ja noin aika milloin voi soittaa niin jutellaan olisko kyseessä sama peli tai jos tiedät kuka myy kyseistä peliä niin ilmoita se tänne S 24. Lisäksi sieltä löytyi vielä kolme muutakin vanhaa noppapeliä 1. JÄÄKIEKKOPELI LÄTKÄ valmistaja? palettipeli numero 4045. 2. JASTA ilmataistelupeli valmistaja paletti/kuvataide numero 1220 3. Eteläamerikkaan sijoittuva peli ELDORADO vähän samanlainen kuin afrikantähti mutta liikutaan pysty ja vaaka suoraan, valmistaja kuvataide numero 1154. Onko tuttuja pelejä?


      • sanan dreas

        mäki tarvitsisin siihen sääntöjä soita ihan millon vaan mun puhelin numero 0408751820 soita vaikka tänään.


      • abc
        Petri kirjoitti:

        Kyllä säännöt olis kiva tietää ja muutenkin sen pelin ikää/taustaa. Peli pomppas taas esiin kun äitini teki muuttoa ja löysi minun vanhat pelini. tuola aikaisemmassa viestissä on yhteys tietoni ja noin aika milloin voi soittaa niin jutellaan olisko kyseessä sama peli tai jos tiedät kuka myy kyseistä peliä niin ilmoita se tänne S 24. Lisäksi sieltä löytyi vielä kolme muutakin vanhaa noppapeliä 1. JÄÄKIEKKOPELI LÄTKÄ valmistaja? palettipeli numero 4045. 2. JASTA ilmataistelupeli valmistaja paletti/kuvataide numero 1220 3. Eteläamerikkaan sijoittuva peli ELDORADO vähän samanlainen kuin afrikantähti mutta liikutaan pysty ja vaaka suoraan, valmistaja kuvataide numero 1154. Onko tuttuja pelejä?

        Meen varmaan viikonloppuna käymään kotona niin etsin tuon pelin käsiini.. Hatara muistikuva on että pelin julkaisija olisi Alga.

        Ja tuo jääkiekko-lautapeli tuntuu hyvin tutulta, oon aika varma et mulla on kans semmonen, tai ainakin joskus ollut. Yritän etsii sitten senkin.


      • kollenpalatsi
        abc kirjoitti:

        Meen varmaan viikonloppuna käymään kotona niin etsin tuon pelin käsiini.. Hatara muistikuva on että pelin julkaisija olisi Alga.

        Ja tuo jääkiekko-lautapeli tuntuu hyvin tutulta, oon aika varma et mulla on kans semmonen, tai ainakin joskus ollut. Yritän etsii sitten senkin.

        katos jos sen pelin tekstit oli ruotsiks ei se pelin rahasummat voi olla markkoja..



        Ja katos eiks se menny nii et jos se raha summa ollu 20000 ni kruunuis se sit olis 2000,0 vai miten.. Jos toi peli olis suomalainen klassikko ni sit se taas ei voi olla kovinkaan vanha.. et niinkun alle 1917 vuonna..


      • kollenpalatsi
        kollenpalatsi kirjoitti:

        katos jos sen pelin tekstit oli ruotsiks ei se pelin rahasummat voi olla markkoja..



        Ja katos eiks se menny nii et jos se raha summa ollu 20000 ni kruunuis se sit olis 2000,0 vai miten.. Jos toi peli olis suomalainen klassikko ni sit se taas ei voi olla kovinkaan vanha.. et niinkun alle 1917 vuonna..

        ps. olen 11 w :D


      • Anonyymi
        Petri kirjoitti:

        Kyllä säännöt olis kiva tietää ja muutenkin sen pelin ikää/taustaa. Peli pomppas taas esiin kun äitini teki muuttoa ja löysi minun vanhat pelini. tuola aikaisemmassa viestissä on yhteys tietoni ja noin aika milloin voi soittaa niin jutellaan olisko kyseessä sama peli tai jos tiedät kuka myy kyseistä peliä niin ilmoita se tänne S 24. Lisäksi sieltä löytyi vielä kolme muutakin vanhaa noppapeliä 1. JÄÄKIEKKOPELI LÄTKÄ valmistaja? palettipeli numero 4045. 2. JASTA ilmataistelupeli valmistaja paletti/kuvataide numero 1220 3. Eteläamerikkaan sijoittuva peli ELDORADO vähän samanlainen kuin afrikantähti mutta liikutaan pysty ja vaaka suoraan, valmistaja kuvataide numero 1154. Onko tuttuja pelejä?

        Sama aito futis peli Stiga 70 luvulta kelpaisi kyllä ei löydy mistään .


    • sanan dreas

      pitääkö mun maksaa kun sä lähetät nekuvatmulle t.matias

      • Petri

        Minä eilen illalla värikopiokoneella otin siitä otokset ja leikkelin ne yhteen, nyt se on koneella yhtenä kappaleena. soita ilalla kyseisenä aikana niin sovitaan miten lähetän sulle kuvia siitä joko sp tai kirjeitse.


      • sanan dreas
        Petri kirjoitti:

        Minä eilen illalla värikopiokoneella otin siitä otokset ja leikkelin ne yhteen, nyt se on koneella yhtenä kappaleena. soita ilalla kyseisenä aikana niin sovitaan miten lähetän sulle kuvia siitä joko sp tai kirjeitse.

        voinko mä sitte kun nekuvat on mulla niin pelata sitte niillä kuvilla t. matias


      • kollenpalatsi
        Petri kirjoitti:

        Minä eilen illalla värikopiokoneella otin siitä otokset ja leikkelin ne yhteen, nyt se on koneella yhtenä kappaleena. soita ilalla kyseisenä aikana niin sovitaan miten lähetän sulle kuvia siitä joko sp tai kirjeitse.

        lähetä ne mullekki pliis... mun ossa on [email protected]


      • Anonyymi
        kollenpalatsi kirjoitti:

        lähetä ne mullekki pliis... mun ossa on [email protected]

        Sen muistan että se poliisi auto tais liikkua tuplat rosvoihin nähden musta auto.


    • sanan dreas

      ookko jo lähettä ny mulle jo ne kuvat t. matias

      • petri

        Vein postiin klo 18.00


      • sanan dreas
        petri kirjoitti:

        Vein postiin klo 18.00

        kiitos ja hyvää jatkoa ja vielä jos saat jostakin pelin säännöt niin voitko lähettää ne mulle sähkö postiin


      • sanan dreas

        mäkitarvitsen siihen rosvo ja poliisi peliin säännöt soita huomenna klo 2 matias puh 0408751820


      • sanan dreas
        petri kirjoitti:

        Vein postiin klo 18.00

        onko tuossa pelissä rahoja.


    • sanan dreas

      säänöt on tiedossa kirjoitan nesulle iltaan mennessä.

    • SANAN DREAS

      YKS AKKAJOKA ON MEILLÄ NIINTIETÄÄ NESÄÄNNÖT MUTTA EIOOKIRJOITTANUT NIITÄ VIELÄ VAIKKA SEN PITIJO EILEN KIRJOTTAA MULLE.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe