Kuinka jaksatte unettomuutta??

Ei.elämää

Minä alan olemaan ihan loppu. Tällä hetkellä jaksan raahautua aamulla töihin, mutta töitten jälkeen jään koko illaksi sohvalle. Ei ole voimia muuhun. Masentaa, että ulkona on kaunis ilma, enkä minä jaksa lähteä minnekään. Mies vie lapsen ulos ja minä kyhjötän kotona.
Onko minulla oikeutta vaatia, että nukkuisin paremmin vai pitääkö olla tyytyväinen, että kykenen töihin.. Kun vaihtoehtona voi olla täydellinen unettomuus ja sairasloma. Monia lääkkeitä kokeiltu ja näillä sentäs jotenkin nukun.. Hävettää jatkuvasti olla yhteydessä lääkäriin.. Koen olevani riesa.. Mutta minulla ei ole elämää!

13

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yökyöpelivälillä

      No voit olla kiitollinen, että on töitä ja voit käydä töissä. Positiivista on myös että sinulla on lapsi ja puoliso ja lapsi saa olla isän hoidossa, kun olet väsynyt. Älä tee näistä asioista murhetta. Jospa se unettomuuskin sitten helpottaa.
      Olen huono nukkumaan ja välillä menee öitä, etten nuku ollenkaan, mutta nukun sitten taas ja elämä jatkuu.

    • Tuuria

      Meillä on perheessä unettomuutta,tiedän kuinka hirvittävää se on. Joskus tilapäisesti tuo ulkoilu apua unettomuuteen,jos jaksat lähteä kävelylle ulos illalla,tule takaisin pari tuntia ennen nukkumaanmenoa.On hyvä rauhoittua ennen kuin käy nukkumaan.Yritä ajatella positiivisia ajatuksia,ei mitään ikäviä asioita kannata pohtia illalla,sillä silloin ei varmasti nukuta.Toivon sinulle levollisia unia,ja että miehesi ymmärtää ongelmasi.

    • unetonsööderistä

      Ei uneton voi käydä töissä. Unenpuute ajaa ihmisen lopulta epätodellisen uupumisen tilaan. On kuin olisi jatkuvassa painajaisessa.

    • Ei.elämää

      Juurikin näin.. Olo on epätodellinen eikä aina mene jakeluun mitä töissä puhutaan.. Olen kyllä kertonut unettomuudestani, että tietävät etten aina käy ihan täysillä..

      Syöpääkin pystytään parantamaan, mutta ei unettomuutta =(

    • pöäå
      • Anonyymi

        Minulla on Neurosonic mobiilipatja, ei ole auttanut unettomuuteen ollenkaan.


    • ylipuolellalievänä

      Unettoman elimistö ja aivot ovat hyvin ressaantuneet. Se on kierre johon on syytä hakea ammattiapua ja selvittää mistä unettomuus kaikkinensa johtuu.

    • Ei.elämää

      Totesin, että ensi yöksi en ota minkäänlaista "unipilleriä" vain ainoastaan masennuslääkkeeni! Kun otan lääkkeet, niin nukun, mutta seuraavan päivän väsymys on suorastaan lamaannuttava.. Jos en ota pilleriä, niin en nuku ja seuraavana päivänä on kuoleman väsymys.. Niin tai näin, niin väsymystä tiedossa..

    • unetonpaipp

      Uni on kuin rahaa laittaisi pankkiin.

    • väsynyt5

      Olen itse kärsinyt nyt unettomuudesta kolme kuukautta. Saan itse illalla hyvin unen, mutta herään aamuyöllä 3-4 aikaan ja valvon kellon soittoon asti. Rupean miettimää työasioita ja koska uni ei tule niin sekin stressaa. Olen syönyt nyt kuukauden 3mg melatoniinia ja siitä ei ole juurikaan apua tuohon yöheräilyyn. Aamulla minulla on usein tosi paha olo, kun olen nukkunut niin huonosti. Töissä jaksan juuri ja juuri käydä, mutta en tiedä kauanko tätä jaksaa enään. Minulla on samoja tuntemuksia kuin sinulla, että ei ole arkipäivisin elämässä juuri mitään sisältöä, sohvalla makoilua ja levähtelyä. Eilen aloitin sitten mielialalääkkeen, toivon että se auttaa tuohon unettomuuteenkin.

    • Vitutusta_jo_yli_5_vuott

      Mulle annettiin myös masennuslääkkeitä unettomuuteen. Mä tiedän, että kun ei ole saanut nukuttua pitkään aikaan tarpeeksi, niin suostuu ihan mihin vaan, että saa unta.

      Mielialalääkkeistä kannattaa kuitenkin pyrkiä eroon nopeasti sen jälkeen kun unta taas saa. Ne on mielialalääkkeitä.

    • Moonshiners1966

      Itse olen käyttänyt ketiapiinia 12 vuotta unettomuuteen. Antaa hyvät noin 7 tunnin unet ja ei väsytä päivällä. Ei ole ollut sivuvaikutuksia itselläni. Ihana lääke! Itselläkin tulee funtsittua asioita liikaa ja ajatukset pyörii liikaa päässä " jotain maanisuutta". Tunti ennen nukkumaanmenoa otettu lääke tasaa hienosti ajatukset ja ihana rauhallisuus tulee ja alkaa väsyttämään. Toleranssi on pysynyt samana eikä annostusta ole jouduttu lisäämään. Olen aina ollut huonouninen ja monet lääkkeet läpikäynyt sun muut terapiat mutta huonolla menestyksellä. Tuo ketiapiini on minulle täsmälääke unettomuuteen mutta ei välttämättä toimi taas toisilla.

    • Ei.elämää

      Pakosti hiipii ajatus, että unettomuus ei lopu ikinä. En enää tunnista elämääni. Kaiken mitä teen määrittää unettomuus tai väsymys. En edes muista millaista oli tehdä asioita ettei olisi väsynyt.. Illalla jo mietityttää miten yö menee. Ja aamulla olen äkäinen ja huonolla tuulella kun nukuin huonosti. Sitten tiuskin miehelle ja lapselle. Ja pinna on todella lyhyt! Kauankohan minua jaksavat katsella..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe