Miten varata matka?

HorizonDeVer8

Tässä tulee taas tätä minun uusavuttomuusperseilyä, mutta päätin kuitenkin kysyä kun armeliaasti neuvoitte minua majoituspaikan varaamisessa. Aikuistuminen on asioiden itse selvää ottamista ja oppimista.

Olen siis hakenut Rovaniemelle Lapin Yliopistoon Taideteolliseen ja pääsykokeet on kesäkuussa, olen jo varannut ajalle majoituksen mutta matkalippuja en vielä.

Mitenkähän sitten matkalippujen varaaminen? Voiko senkin varata muutama viikko ennen matkustusajankohtaa? Onko mahdollista saada meno-paluu jos on menopaikassa neljä päivää. Kannattaako mennä pelkällä junalla vai bussilla vai yhdistelmällä? Onko mahdollista saada mitään alennuksia? Tuleeko matkaliput postissa vai pitääkö ne hakea Matkahuollosta, R-Kioskilta vai Rautatieasemalta - tai voiko/pitääkö tulostaa itselle? Tavoitteenani on saada mahd. stressitön matka Rovaniemelle. En ole matkustellut oikein ikinä - ulkomailla tai kotimaassakaan joten paniikki voi iskeä helpostikin.

Entäs onko kellään kokemusta mistä kautta on paras mennä? Asun Nurmeksessa ja sieltä junalla pääsisi periaatteessa vaihtojen avulla Joensuun kautta. Toisaalta bussi on minulle tutumpi menoväline ja pidän siellä istumisesta. Olen ajatellut reittiä Nurmes - Kajaani, Kajaani - Oulu, Oulu - Rovaniemi tai Kajaani - Rovaniemi jos sillä pääsisi. Voiko tuon välin mennä ihan bussilla? Vai olisiko paras jossain välissä vaihtaa junaan? Toinen reitti olisi Nurmes - Kuopio, Kuopio - Oulu, Oulu-Rovaniemi tai Nurmes - Kuopio, Kuopio - Rovaniemi parilla vaihdolla. Onko kellään muulla mielipidettä siitä mikä reitti olisi parhain ja stressitön? Stressittömällä tarkoitan mahd. vähän vaihtoja. Aikaa minulla on rutosti sillä menen paikalle päivä ennen kaksipäiväistä pääsykoetta.

Osaako kukaan sanoa miten pitkä matka näistä on yleensä esim. bussipaikalta rautatieasemalle tai toisinpäin - Nurmeksessa ne on nimittäin ihan vierekkäin.

2

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reititlöytyvä

      Sinun pitää katsella reittejä ja aikatauluja Vr:n ja matkahuollon sivuilta.
      Luultavasti linja-autolla Kajaaniin (ja Kontiolahdelle) ja sieltä junalla Oulun (Kemin) kautta Rovaniemelle on paras vaihtoehto.
      Voit myös katsoa linja-autovuorot loppumatkalle.
      Linja-autoasemien ja rautatieasemien paikat selviävät osoitteiden perusteella ja google maps palvelusta. Yleensä kunkin kaupungin paikallisliikenne kattaa hyvin linja-autoaseman ja rautatieaseman välin.
      Liput kannattaa ennakkoon ostaa netistä. Tulosta lippu tai lataa se puhelimeesi.

    • Ok, kiitos paljon neuvosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe