Suun liike?

Lagor

Olen usein miettinyt ja TODELLA IHMETELLYT, että miten ihmeessä musiikkivideoita tehdessä varmistetaan suun liikkeiden yhteensopivuus playbackin kanssa???!!!Varsinkin jos kyseessä on nopeatempoinen rap-video???!!!Kertokaa viisaat!

1

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töpsel

Synkronia ei huomaa muuten kuin kirjaimista, jotka lausutaan huulten ollessa yhdessä. Synkatessa kiinnitetään huomiota siis lähinnä "p" ja "m" -kirjaimiin. Yleensä artistit osaavat tempon ja sanat, joten synkkaongelmia on aika harvoin.

Pointsi on myös huomiopisteessä: tehdessäni musiikkivideota bändistä, jonka kaikki jäsenet lauloivat ja joka jätkä laulo eri synkassa, oli editointivaiheessa aina valittava, kuka kulloisessakin seenissä oli huomiopisteessä. Mikäli huomiopisteessä heiluva hemmo oli synkassa, muut olisivat voineet hoilata vaikka virsiä vaikutelman muuttumatta.

Yksi tapa on myös muuttaa musan ja kuvan nopeutta kuvausvaiheessa - tosin tästä syntyy aivan omat efektinsä. Nightwishin "Nemoa" tehtäessä Turusen hiusten haluttiin leijuvan hieman sadunoloisesti seenissä, jossa hän lauloi. Leijuminen saatiin aikaan kaksinkertaistamalla filmikameran kuvausnopeus, mikä tietenkin tarkoitti sitä että sama tuplaus piti tehdä myös musalle. Siinä sitä olikin artistilla ihmettelemistä, kun musat soi aku-ankkana tuplanopeudella ja vielä pitäisi pysyä synkassakin!

Rap-videoissa on taas niin paljon eestaas-heilumista syvyyssuunnassa, että tuskin kukaan ehtii synkkaa tarkistella. En usko, että asian suhteen on tekijöillä suuriakaan ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      83
      4535
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4401
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3749
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3473
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2967
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2744
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      15
      2673
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2073
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1738
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      101
      1288
    Aihe