Miten saisin vanhemmat suostumaan koiraan??

Karvapallot

Olen siis 11 ja puoli vuotta vanha ja olen halunnut koko ikäni koiraa. Isäni vai ei oikein pidä koirista. Äiti on vähä lämmennyt, mutta ei kokonaan. Haluaisin valkoisen länsiylämaanterrierin, sillä ne eivät pudota paljon karvaa, jos sen turkkia on hoidettu oikein. Minulla on kyllä kaksi gerbiiliä ja äiti kieltää koiran osin niien takia. Miten saisin vanhempani suostumaan? Olkaa kilttejä ja vastailkaa mahdollisimman pian! Jos jäi epäselväksi niin olen harkinnut tätä jo pari vuotta ja haluaisin ikioman koiran, sillä muuten en ehtisi olemaan koiran kanssa, sillä minulla on pikkuveli ja -sisko.

14

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kwsinsnqojss

      En oikein osaa vastata, sillä ei oo kokemusta.

    • Mietippäs

      Oletko ajatellut miltä eläimestä tuntuu ? olla ihmisen leikkikalu ? Koira / pääsee pisulle silloin kun ihminen haluaa tai viitsii viedä . Koiran oma elämä jää ihmisen armoille . Vapaa eläin voi olla onnellinen ilman ihmistä.

      • Karvapallot

        Se ei olisi mikään leikkikalu!!!!!! Ja muutenkin veisin sitä tosi paljon ulos ja niin...


    • fhnipaoö

      1. Kerää itse rahat, maksaa muuten yleensä yli tuhat euroa. Kerää myös rahat tarvikkeisiin ja rokotuksiin, madotuksiin ja muuhun vastaavaan
      2. Kerää rahat siihen että saat aina vietyä sen turkin trimmattavaksi, tai opettele trimmaamaan itse
      3. Pikkuveli ja sisko tuskin vaikuttaa siihen miten paljon voit koiran kanssa olla vaikka olisikin oma koirasi, jos he teillä asuvat niin et voi vain määrätä etteivöt saa koiran kanssa touhuta
      4. Westie on aktiivinen rotu ja vaatii paljon liikuntaa ja muuta puuhaa
      5. Entä sitten kun kasvat ja tulee amista tai lukiota tai muuta vastaavaa
      6. Mitäs jos koirasta tuleekin täystuho ja syö sohvat rikki jne? Kerää rahaa siihen että voit ostaa uudet sohvat

      • Karvapallot

        Tarkoitan sitä, että pikkusisarukset veisivät koiraa koko ajan ulos, sillä ovat ensimmäisellä luokalla (kaksoset) ja he siis pääsevät tosi usein ennen minua koulusta.


      • Hiphop93

        Et Voit vaatia et sun pikkusiskot sen vie ulos! Muista myös et Koira tarvi koulutus et tule Hyvä perhenjäsen! Pitäs kyllä olla koko perhe mukana siinä että
        Koiran hankinta onnistuu!
        Tule äkkiä myös riitoja perheessä sitten Kun sun Koira jotain on tehnyt. Ja sä Saat syyttely siitä!
        Jos sä sen koiran haluat nii kyllä uskon että sen haet sulle viimeistään Kun muutat pois kotolt ja haluat sen koiran edelleen!
        Minäkin halusin koiran Kun Olin Lapsen! En ikinä saanut! Nyt mulla on monta ja myös teen paljon töitä koirien kaa!
        Kyllä sä vielä sen koiran Saat Joskus sun elämässä! Iso vastu se Ole ja olet myös sitoutunut Kun sulla on se! Myös paljon vastuuta mutta se myös opettaa Ottamaan vastuuta! :)


      • Karvapallot
        Hiphop93 kirjoitti:

        Et Voit vaatia et sun pikkusiskot sen vie ulos! Muista myös et Koira tarvi koulutus et tule Hyvä perhenjäsen! Pitäs kyllä olla koko perhe mukana siinä että
        Koiran hankinta onnistuu!
        Tule äkkiä myös riitoja perheessä sitten Kun sun Koira jotain on tehnyt. Ja sä Saat syyttely siitä!
        Jos sä sen koiran haluat nii kyllä uskon että sen haet sulle viimeistään Kun muutat pois kotolt ja haluat sen koiran edelleen!
        Minäkin halusin koiran Kun Olin Lapsen! En ikinä saanut! Nyt mulla on monta ja myös teen paljon töitä koirien kaa!
        Kyllä sä vielä sen koiran Saat Joskus sun elämässä! Iso vastu se Ole ja olet myös sitoutunut Kun sulla on se! Myös paljon vastuuta mutta se myös opettaa Ottamaan vastuuta! :)

        Tarkoitan että kyllä koko perhe koirassa olisi mukana mutta pää vastuu olisi minun. Eikä pikkusisarukseni veisivät sitä, silloin melkein koskaan! Silla tarkoitan, että minä veisin sen ulos.


    • 3point4U

      Näin saat äidin(ja isän) suostumaan. Kutsu heidät perheneuvotteluun, jossa: 1) ilmoitat että aiot pidättää henkeä kunnes hän/he suostuu vaatimukseesi omasta koirasta. 2) Vedät keuhkot täyteen ilmaa ja pidätät sitä kunnes 3) äitisi sanoo että älä hyvä lapsi itseäsi vahingoita, hankitaan sinulle oma koira. --- Voila, nyt olet jo käytännössä onnellinen koiranomistaja... tadaa!!!

      Tämä on kenties kaikkein parhain keino lapsen saada oma karvapallo. =)

      • Isänä voin kertoa ettei konsti oikein toimi,tulee vaan tulos että vanhemmat ajattelee että ompas se vielä lapsellinen.Koira pitää viedä ulos olipa vaikka mikä keli ja joskus yölläkin jos maha sekaisin.Ihmis lapsi on helpompi ajatellen kehitystä vuosissa 2-3v ovat jo potalla ja kertovat mikä heillä on,koira ei ikinä puhu siihen vaan tulee yhteys josta tietää mitä tahtoo. Ja jos et voi käyttää hyvää kunnan eläinlääkäriä,voit unohtaa viikkorahat ja uudet farkut jos vastuu tulee sinun lompakolle ja joudut Pien eläin klinikan asiakkaaksi ne syynää kaiken ja laskuttaa aina joka luomesta ja aina saat uuden ajan kerralla ei juuri hoideta mitään. Olen juuri maksanut yli tonnin laskun jossa oli kynsien leikkuu,ihon syynäys,kuvaus,labra eli ei mitään ihmeitä ja niitä käyntejä oli 7 kpl.Tällä yritän sanoa että ole omatoiminen hoitaja,fysioterapeutti,ravinto myös pienestä asti,minun ohje on että koirat syö samaa kuin Sudet eli esim viljat tonnikalat voit unohtaa heti,meillä oli juuri nämä allergiat,muuten toivotan hyvää koiran metsästystä parempaa ystävää ei olekkaan. Ps. älä kerro isukille että täällä toiset isukit suosittelee.


      • omatytärjoskus

        Muistan aikoinaan kun oma tytär(12v) tahtoi marsuja, lähes joka päivä kinusi ja kitisi ja lopulta kokeili pidättää hengitystä. Marsuja ei tullut tuolla taktiikalla, päinvastoin. Mitä enemmän kitisi ja vinkui, sitä vähemmällä syyllä ajattelin marsuja hankkia.


    • N1m1merkk11

      Mietippä vielä uusiks.. Koira ei ole mikään lelu. Se tarttee määrätietosen omistajan, joka pystyy kouluttamaan siitä yhteiskuntakelpoisen. Ei riitä että koira osaa vaan istua ja antaa tassun. Sen pitää totella sua joka tilanteessa, jotta vaaratilanteilta vältyttäisiin. Ja koirat tarvitsevat paljon liikuntaa päivittäin, eli pelkkä 20min per lenkki ei todellakaan riitä. Säästä riippuen. Eli vaikka olisi -20 astetta ulkona, se ei ole syy jättää koiran lenkittäminen. Mä täytän tänä vuonna 15 ja meidän perheessä on kaksi koiraa toinen 6v australianterrieri ja toinen 10vk saksanpaimenkoira. Molemmat ollaan hankittu pitkän mietinnän jälkeen ja tutustuttu etukäteen hyvin rotuihin. Joten siis mieti vielä kaksi kertaa, että pystytkö tarjoamaan koiralle hyvän elinikäisen kodin. Koiran pitäminen ei ole halpaa. Ruokiin menee paljon rahaa ja tietty ell käynteihin jos jotain vakamempaa sattuu..

    • Mietivielä

      En suosittelisi koiraa teille varsinkaan jos vanhemmat eivät sitä halua. Koirasta on todella paljon työtä, siis TODELLA paljon. Itse päätin ostaa pennun ja se on nyt kuukauden minulla ollut ja täytyy sanoa että kaduttaa usein tuo päätös. Koira pissii lattialle päivin ja öin. Minun pitää valvoa kaikki yöt ja vahtia pentua, muuten se pissaa sisälle. Se ei ole kivaa, enkä oikein usko että se olisi sinustakaan kivaa olla yöt nukkumatta koiran takia. Kyllähän se kiva kaveri on, mutta erittäin työläs.

    • Shirpperkees

      Hei. Vanhempana on aikaa luopua ihmisen parhaista ystävistä, ne, kun ymmärtävät enemmän, kuin parhaan ihmisen ystävät.

    • miten.te.jaksatte

      vouhkaa jonku koiran kusemisesta sisälle ja lähdette yölläki kusettaa pentua. Koira oppii kyllä sisäsiistiksi, kun sen rakko on siihen kypsä. Turha menettää yöunia asian takia. Antakaa pennun olla pentu. Ei se rakko siitä kypsy ja suurene sillä, jos sitä jatkuvasti kusetetaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe