Kertokaahan kehumata

kylläminkinjosvaan

Kertoisitteko kehumata rehellisesti montako vuotta te sahaatte uudella moottorisahallanne? Sellaisella joka maksaa noin 5-600 euroa. Että milloin saha alkaa kenkkuilemaan mutta ehkä korjaattekin sitä sahaanna koska se oli ostettaessa kallis.
Siis montako huoletonta vuotta käytössä olevilla sahoilla keskimäärin sahaatte?

10

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • husku_nykyisin

      Noin 10-15 vuotta ja sen jälkeen saha pääsee varalle ts. reserviin. En ole mikään himopöllintekijä; hankintakauppoina tulee kuutioita 30 - 40/ vuosi ja sen päälle polttopuiden tekoa. Ei ne varasahatkaan vaseliinissa ole aikoja parempia odottamassa. Muutama tankillinen tulee niilläkin sahattua, jotta pysyvät vetreinä. Kolmas uutena ostettu saha on menossa.

      Aika hyvin saha omassa käytössä sen kymmenen vuotta kestää. Kerran pari merkkihuollossa käyttöä ja pientä säätämistä ja putsailua omasta toimesta. Ammattimetsurit taitavat vaihtaa sahansa suunnilleen kerran vuodessa, mutta tuleepa heillä niillä kuutioitakin vähintään kymmenen kertaa enemmän kuin minulla.

    • Juuso6

      Ehkä vuosia tärkeämpi mittari on sahausmäärä. Ammattimetsuri sahaa - jos vaikkapa ajateltaisiin, että yhdeksän kuukautta /v moottorisahalla - pelkkää kuitupuuta n. 2000 -3000 kiintoa. Saha ei ole vielä loppu, mutta luultavasti hän vaihtaa sen syksyn tietämissä uuteen.
      Ammattimetsuri ei sahaile millään isäntälinjan ropposilla, vaan sahoilla, jotka kiekasevat.
      Merkeiksi voi tarjota Stihliä, Huskua, Jonseredia tai Shindaiwaa. Kuutioita pitää olla vähintään 45 , paitsi Stihlin MS 201 :ssä, joka on erinomainen nuorissa harvennusmetsissä, mutta sillä kaatuu kyllä isokin puu.
      Jos käyttö on vähäistä, kannattaa kiinnittää huomiota bensiinin laatuun.

      • RAL

        Itse sahaan hyvin vähän. Onko ns. pienkonebensiini parasta? Olen sitä käyttänyt.


    • KehumattaParas

      No kehumatta parikertaa sahaan uudella sahalla...Sen jälkeen saha onkin jo vanhasaha.

    • ammattimetsuri

      Kaksi Vuotta Kyllä Minä silloin Vaidan Metsurina 25 Vuotta

      • johtaja--

        Ymmärrän hyvin miksi olet metsuri.


    • pali45

      26 vuotta on sahattu husgvarna 44 oli käytettynä ostettu en tiedä milloin lopetan

    • MukavataPuuhaa

      Kymmenisen vuotta, sahaan muutaman kuukauden vuodessa hyvissä keleissä muutaman tunnin päivässä.

    • ownwfrjne

      Ikäkin tulee jo vastaan kun parikymmentä vuotta vanhaan tarkalla pidolla edes osia uutena saa.

      • säästöä

        aloittajahan vois sahailla pokarilla jos noin pers aukinen on


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe