Olen pohjakoulutukseltani ylioppilas ja kirjoittanut ruotsinkielestä aikoinani magnan ja yo-todistuksessa on arvosana 8 (pitkä oppimäärä). Nyt tässä lähihoitajakoulutuksessa jossa olen täytyy koulussa annettavalla opetuksella saavuttaa kielitaitotaso 2, mitähän tuo mahtanee käytännössä tarkoittaa? Onko siellä ihan alkeita opetuksessa (kokemuksia) vai jotain ammattisanastoa enemmän? Vai kannattaisikohan hakea vapautusta entisten opintojen perusteella, jos siellä on ihan alkeita?
lähihoitaja ja ruotsi
4
1248
Vastaukset
- aikuinen lh-opiskelija myös
Luulisin, että kurssi sisältää jonkin verran alkeita, mutta myös ammattisanastoa. Ainakin käymissäni englannin kursseissa (2) asia oli näin. Toki, jos tunnet hallitsevasi auttavasti amattisanaston voit harkita vapautuksen hakemista, muuten suosittelen kurssin käymistä. Ja ainakaan minun koulutukseeni (peruskoulupoh-jainen) ei kuulu kuin yksi kurssi ruotsia.
- tuleva hoitsu
Hae ihmeessä vapautusta, koska varmaan myös saat sen (kunhan haet vaan ennen kurssin alkamista).Itse valmistun nyt keväällä lähihoitajaksi.Meidän ruotsi oli niin alkeita kun vaan voi olla eikä pahemmin käyty myöskään ammattisanastoa läpi.
- lähihoitaja-opiskelija
Meillä ruotsin kurssilla oli enimmäkseen ammattisanastoa, kuinka käydään puhelinkeskustelua(kysytään vaivoja yms.), ruumiinosat, erilaisia vaivoja, henkilötietojen kysely ja sitten ruotsin alkeiden perusasiat käytiin pikaisesti läpi.
- Anonyymi00004UUSI
Syksyllä aloitan lähäri opinnot ,pohjalla tämä uusi hoiva-avustaja koulutus.
Opiskelen itsenäisesti verkossa kaikkia y-aineita koska käyn töissä täydellä työajalla.
Onko y-aineet noin yleisesti ottaen miten vaikeat suorittaa ja miten pitkä on yksi y-aine kurssi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492013Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051717- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001200Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761182- 671140
- 231048
- 48997
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73946- 45927