Mistä löytäisin uusia ja hyviä lähteitä opinnäytetyöhön? Kirjoja ja lehtiä osaan hakea kirjastosta. Mistä ja miten löydän sähköisiä lähteitä, siis artikkeleita yms. tietokannoista? Ja miten nämä haut kirjataan ja merkitään muistiin?
Opinnäytetyön lähteet?
9
340
Vastaukset
- Jhfrwq
Wikipedia on paras lähde ainakin kaikkiin amkin töihin
- EiEiEiE1
Ei kelpaa lähteeksi mihinkään. Wikipediaa saa muokata kuka vaan, niinpä siellä on faktan lisäksi myös aika paljon p*skaa.
- Syytä_opetella
EiEiEiE1 kirjoitti:
Ei kelpaa lähteeksi mihinkään. Wikipediaa saa muokata kuka vaan, niinpä siellä on faktan lisäksi myös aika paljon p*skaa.
Lähdekritiikki kannattaa aina muistaa, vaikka käyttäisi lähteenä miten arvovaltaista tahoa tahansa. Yleensä, jos sama tieto löytyy useammasta toisistaan riippumattomasta lähteestä tai koetellusta alkuperäislähteestä, niin se on oikea.
- Omaopparionneksvalmis
Artikkelit löytyvät tietokannoista. Finna.fi on oikea osoite, mutta vaikea sanoa tarkemmin kun ei tiedä, mihin tietokantoihin teidän AMK:ssa on pääsy ja minkä alan lähteitä tarvitset. Osa tietokannoista on siis maksullisia ja teidän AMK:lla on varmasti joihinkin maksettu lisenssi, jos menet koulun koneelta tai kirjautuneena intran kautta. Parhaiten saat apua kirjaston henkilökunnalta.
Lähteiden kirjaaminen tehdään teidän oman AMK:n opinnäytetyön ohjeiden mukaan. Se neuvotaan yleensä viestinnän kurssilla ja ohje löytyy varmasti myös intrasta. Voit myös katsoa mallia muista oman AMK:n uusista opinnäytetöistä. Ne löytyy theseus.fi-tietokannasta ilmaiseksi.
Vinkkejä hyvistä lähteistä saa myös toisten töiden lähdeluetteloista. Lue siis myös artikkeleitten lähdeluettelot, ja samalla kun menet theseukseen, niin kannattaa vilkaista, olisiko joku muukin tehnyt opinnäytetyötä vähän samasta aiheesta mistä itse teet. Jos on, niin siitä lähdeluettelosta voi saada myös vinkkejä hyvistä lähteistä. - siis_oikeesti_ny
Google Scholar.
- Kaikkea_sitä_näkee
Miten joku voi olla opinnäytevaiheessa noin pihalla asioista? Oppilaitoksessa on noudatettu löperöä raportointikäytäntöä?
- amistn
No puhutaan nyt kuitenkin amiksesta, jossa ei taso päätä huimaa. Noi opparithan on lähinnä referaatteja. Itse lähestyisin aihetta oman kiinnostuksen kautta, en niinkään lähteen kautta.
- Kaikkea_sitä_näkee
amistn kirjoitti:
No puhutaan nyt kuitenkin amiksesta, jossa ei taso päätä huimaa. Noi opparithan on lähinnä referaatteja. Itse lähestyisin aihetta oman kiinnostuksen kautta, en niinkään lähteen kautta.
Mutta amk-opinnäytekään ei – ehkä taidealoja lukuunottamatta – ole mikään mielipidekirjoitus. Siksi referaatit ja suppeat kirjallisuuskatsaukset tarvitsevat kunnon lähdeviitteet ja -luettelon.
- Mitätäältäkysyt
amistn kirjoitti:
Hyvä ohjaaja vinkkaa lähteistä, ja ohjaajalta voi myös kysyä. Onko sun työlle jo nimetty ohjaaja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3287925Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit01720epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161452- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91291Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601230Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411101