Opinnäytetyön lähteet?

epätoivoinenopiskelija

Mistä löytäisin uusia ja hyviä lähteitä opinnäytetyöhön? Kirjoja ja lehtiä osaan hakea kirjastosta. Mistä ja miten löydän sähköisiä lähteitä, siis artikkeleita yms. tietokannoista? Ja miten nämä haut kirjataan ja merkitään muistiin?

9

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jhfrwq

      Wikipedia on paras lähde ainakin kaikkiin amkin töihin

      • EiEiEiE1

        Ei kelpaa lähteeksi mihinkään. Wikipediaa saa muokata kuka vaan, niinpä siellä on faktan lisäksi myös aika paljon p*skaa.


      • Syytä_opetella
        EiEiEiE1 kirjoitti:

        Ei kelpaa lähteeksi mihinkään. Wikipediaa saa muokata kuka vaan, niinpä siellä on faktan lisäksi myös aika paljon p*skaa.

        Lähdekritiikki kannattaa aina muistaa, vaikka käyttäisi lähteenä miten arvovaltaista tahoa tahansa. Yleensä, jos sama tieto löytyy useammasta toisistaan riippumattomasta lähteestä tai koetellusta alkuperäislähteestä, niin se on oikea.


    • Omaopparionneksvalmis

      Artikkelit löytyvät tietokannoista. Finna.fi on oikea osoite, mutta vaikea sanoa tarkemmin kun ei tiedä, mihin tietokantoihin teidän AMK:ssa on pääsy ja minkä alan lähteitä tarvitset. Osa tietokannoista on siis maksullisia ja teidän AMK:lla on varmasti joihinkin maksettu lisenssi, jos menet koulun koneelta tai kirjautuneena intran kautta. Parhaiten saat apua kirjaston henkilökunnalta.

      Lähteiden kirjaaminen tehdään teidän oman AMK:n opinnäytetyön ohjeiden mukaan. Se neuvotaan yleensä viestinnän kurssilla ja ohje löytyy varmasti myös intrasta. Voit myös katsoa mallia muista oman AMK:n uusista opinnäytetöistä. Ne löytyy theseus.fi-tietokannasta ilmaiseksi.

      Vinkkejä hyvistä lähteistä saa myös toisten töiden lähdeluetteloista. Lue siis myös artikkeleitten lähdeluettelot, ja samalla kun menet theseukseen, niin kannattaa vilkaista, olisiko joku muukin tehnyt opinnäytetyötä vähän samasta aiheesta mistä itse teet. Jos on, niin siitä lähdeluettelosta voi saada myös vinkkejä hyvistä lähteistä.

    • siis_oikeesti_ny

      Google Scholar.

    • Kaikkea_sitä_näkee

      Miten joku voi olla opinnäytevaiheessa noin pihalla asioista? Oppilaitoksessa on noudatettu löperöä raportointikäytäntöä?

      • amistn

        No puhutaan nyt kuitenkin amiksesta, jossa ei taso päätä huimaa. Noi opparithan on lähinnä referaatteja. Itse lähestyisin aihetta oman kiinnostuksen kautta, en niinkään lähteen kautta.


      • Kaikkea_sitä_näkee
        amistn kirjoitti:

        No puhutaan nyt kuitenkin amiksesta, jossa ei taso päätä huimaa. Noi opparithan on lähinnä referaatteja. Itse lähestyisin aihetta oman kiinnostuksen kautta, en niinkään lähteen kautta.

        Mutta amk-opinnäytekään ei – ehkä taidealoja lukuunottamatta – ole mikään mielipidekirjoitus. Siksi referaatit ja suppeat kirjallisuuskatsaukset tarvitsevat kunnon lähdeviitteet ja -luettelon.


      • Mitätäältäkysyt
        amistn kirjoitti:

        No puhutaan nyt kuitenkin amiksesta, jossa ei taso päätä huimaa. Noi opparithan on lähinnä referaatteja. Itse lähestyisin aihetta oman kiinnostuksen kautta, en niinkään lähteen kautta.

        Hyvä ohjaaja vinkkaa lähteistä, ja ohjaajalta voi myös kysyä. Onko sun työlle jo nimetty ohjaaja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      130
      1295
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      146
      783
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      726
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      713
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      688
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      541
    Aihe