Adressi jotta ammattipätevyys 10-vuoden välein

VituttaaRankasti

Joku sivistynyt ja osaava kirjoittaja voisi laatia jonkun sortin adressin jossa vaadittaisiin ammattipätevyyspäivien väliksi 10-vuotta. Aivan naurettava rahastus käydä 5-vuoden välein lypsettävänä.

31

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runkkuvaltio

      mielentila tutkimus, ettei mee maidot kermaksi ajon aikana

    • Noh onhan meillä AKT

      Mitä he teki ton järjettömyyden eteen? EI MITÄÄN sen sijaan 500€ vuosimaksulla saatu 2c palkankorotuksia. Kyllä 0,02€

      • Jörnipoikajörni

        Eu Euroopan unioni määrää. Jos määrää niin sinulta lähtee vaikka ne kulkuset housuistasi.
        AKT on vain ammattiyhdistys. 500 eur pääset luxus mökkeihin juomaan viinaa lähes ilmaiseksi poikakaverisi kanssa ja saat vielä taskukalenterin pakettiautoosi.
        Aika hyvä diili.Eikä äitisi tiedä mitään.


      • Jörnipoikajörni kirjoitti:

        Eu Euroopan unioni määrää. Jos määrää niin sinulta lähtee vaikka ne kulkuset housuistasi.
        AKT on vain ammattiyhdistys. 500 eur pääset luxus mökkeihin juomaan viinaa lähes ilmaiseksi poikakaverisi kanssa ja saat vielä taskukalenterin pakettiautoosi.
        Aika hyvä diili.Eikä äitisi tiedä mitään.

        Niin! AKT ei ole yrittänyt tehdä asialle mitään

        Ja saat sä sillä 500 eurolla myös YTK:ta huonomman työttömyyskassan sekä oikeusapua tapauksiin joissa voitto on 100% varma (ei siis esim. jos olet epäiltynä ylinopeudesta työautolla)


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Niin! AKT ei ole yrittänyt tehdä asialle mitään

        Ja saat sä sillä 500 eurolla myös YTK:ta huonomman työttömyyskassan sekä oikeusapua tapauksiin joissa voitto on 100% varma (ei siis esim. jos olet epäiltynä ylinopeudesta työautolla)

        Niin.... en tiedä pitäisikö sinulle vääntää jostain ruosteisesta rautalangasta asia.
        Ymmärrä nyt ystävä hyvä,että AKT on vain ammattiyhdistys joka neuvottelee asioista vastaavan työantajajärjestön kanssa. AKT:llä ei ole mitään tekemistä
        EU-tason päätösten kanssa. Näitä asioita päätetään EU-hallinnossa.Käytännössä virkamiehet päättävät miten me ratinvääntäjät toimitaan. Poliisi ja muut viranomaiset valvovat ,että me todella tehdään niin kuin on määrätty.Onko sinulla yleensä mitään käsitystä kuka viranomainen päättää asioista?Minulle on syntynyt käsitys kun luen näitä sinun mielipiteitä,että oli vaikka kakat housussa niin syy on aina AKT:n. Voin sanoa ,että sinulle rakas YTK ei auta yhtään paremmin näissä asioissa.


      • Käkriäinen kirjoitti:

        Niin.... en tiedä pitäisikö sinulle vääntää jostain ruosteisesta rautalangasta asia.
        Ymmärrä nyt ystävä hyvä,että AKT on vain ammattiyhdistys joka neuvottelee asioista vastaavan työantajajärjestön kanssa. AKT:llä ei ole mitään tekemistä
        EU-tason päätösten kanssa. Näitä asioita päätetään EU-hallinnossa.Käytännössä virkamiehet päättävät miten me ratinvääntäjät toimitaan. Poliisi ja muut viranomaiset valvovat ,että me todella tehdään niin kuin on määrätty.Onko sinulla yleensä mitään käsitystä kuka viranomainen päättää asioista?Minulle on syntynyt käsitys kun luen näitä sinun mielipiteitä,että oli vaikka kakat housussa niin syy on aina AKT:n. Voin sanoa ,että sinulle rakas YTK ei auta yhtään paremmin näissä asioissa.

        Nimenomaan!

        AKT auttaa vain TYÖASIOISSA! Jos esim ajat työautolla kameraan 83km/h ja saat sakot koska ajoit 91km/h poliisin mukaan niin AKT ei auta

        YTK auttaa kuitenkin jos jää työttömäksi. He pyytää palkkatodistuksen ja sillä sipuli

        Jos teet keikkatöitä ja tulee "uudelta firmalta" palkkakuitti, ei he halua työsopimuksia tms. Heille riittää palkkakuitti

        Jos ei enää ole töitä, ei lähetä palkkakuitteja, ei taaskaan pyydetä selvitystä

        Joten kyllä! Liittyisin heti AKT:hen kun he:

        - Tarjoaisi oikeusapua kun sitä tarvitsee

        - Saisi yhtä hyvin kuin YTK:lla toimivan työttömyyskassan

        - He neuvottelisi palkankorotuksia (esim 1-2€ luokkaa olevia, ei 0,02€)

        -Olisi kiinteä vuosimaksu, se kun on raskasta laskea aina se jäsenmaksun suuruus, etenkin kun itse töissä kahdessa kuljetusliikkeesä ja muitakin maksjia sillointällöin

        - Että he edes YRITTÄISI saada tolkkua näihin ammattipätevyysvaatimuksiin


      • KaikkieiolePaskaa
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan!

        AKT auttaa vain TYÖASIOISSA! Jos esim ajat työautolla kameraan 83km/h ja saat sakot koska ajoit 91km/h poliisin mukaan niin AKT ei auta

        YTK auttaa kuitenkin jos jää työttömäksi. He pyytää palkkatodistuksen ja sillä sipuli

        Jos teet keikkatöitä ja tulee "uudelta firmalta" palkkakuitti, ei he halua työsopimuksia tms. Heille riittää palkkakuitti

        Jos ei enää ole töitä, ei lähetä palkkakuitteja, ei taaskaan pyydetä selvitystä

        Joten kyllä! Liittyisin heti AKT:hen kun he:

        - Tarjoaisi oikeusapua kun sitä tarvitsee

        - Saisi yhtä hyvin kuin YTK:lla toimivan työttömyyskassan

        - He neuvottelisi palkankorotuksia (esim 1-2€ luokkaa olevia, ei 0,02€)

        -Olisi kiinteä vuosimaksu, se kun on raskasta laskea aina se jäsenmaksun suuruus, etenkin kun itse töissä kahdessa kuljetusliikkeesä ja muitakin maksjia sillointällöin

        - Että he edes YRITTÄISI saada tolkkua näihin ammattipätevyysvaatimuksiin

        Kun on rehellinen ja kuljettajaystävällinen työnantaja niin palkanlaskjja hoitaa siinä sivussa AKT jäsenmaksut kuten kuuluukin. Hän voi lähteä myös kanssasi treffeille jos osaat olla oikein mukava.Miksi sinä Bussissa ajaudut toistuvasti kuljetusliikkeisiin joissa on negatiivinen ilmapiiri. 99 % kuljetusliikkeiden kirjanpitäjistä hoitavat kuljettajien ammattiyhdistysmaksut ihan normaalina maksutoimenpiteenä.Näinhän se kuuluukin sillä asia ei ole millään tavoin kuljetusyrittäjän arvoja halventava. Maksaahan hän itsekin työnantajan liiton jäsenmaksun ja mahdollisesti vielä Skallin jäsenmaksun.Eli hae työpaikkoihn
        joissa on normaali työilmapiiri eli ne isot kuljetusliikkeet. Silloin asiat hoituu maksut peritään ja työnantaja ilmoittaa verotukseen jäsenmaksut ja sinun ei tarvitse itse tehdä mitään.Nautit siitä,että maksat vähemmän veroja.
        Miksi et hae vaikka Turun kaupungille kuljettajaksi. Jos sinne pääset niin ei taatusti ole ongelmia.Vakaa virka aina eläkkeelle asti.


      • KaikkieiolePaskaa kirjoitti:

        Kun on rehellinen ja kuljettajaystävällinen työnantaja niin palkanlaskjja hoitaa siinä sivussa AKT jäsenmaksut kuten kuuluukin. Hän voi lähteä myös kanssasi treffeille jos osaat olla oikein mukava.Miksi sinä Bussissa ajaudut toistuvasti kuljetusliikkeisiin joissa on negatiivinen ilmapiiri. 99 % kuljetusliikkeiden kirjanpitäjistä hoitavat kuljettajien ammattiyhdistysmaksut ihan normaalina maksutoimenpiteenä.Näinhän se kuuluukin sillä asia ei ole millään tavoin kuljetusyrittäjän arvoja halventava. Maksaahan hän itsekin työnantajan liiton jäsenmaksun ja mahdollisesti vielä Skallin jäsenmaksun.Eli hae työpaikkoihn
        joissa on normaali työilmapiiri eli ne isot kuljetusliikkeet. Silloin asiat hoituu maksut peritään ja työnantaja ilmoittaa verotukseen jäsenmaksut ja sinun ei tarvitse itse tehdä mitään.Nautit siitä,että maksat vähemmän veroja.
        Miksi et hae vaikka Turun kaupungille kuljettajaksi. Jos sinne pääset niin ei taatusti ole ongelmia.Vakaa virka aina eläkkeelle asti.

        "kuljettajaystävällinen työnantaja"

        Entäpä kun työnantaja onkin laskutusfirma tai vaikkapa paikallinen baari joka maksaa keikan palkkana :) Kaikille viestiä "jos voisitte tämmösenki hoitaa"

        Eli YTK:lla on sekin helpompaa jos on monta työntajaa ja "pätkätöissä" ja saa soviteltua päivärahaa

        Ja jos on löytänyt saatanan hyvän paikan jossa viihtyy vuosikaudet, tai hiirulainen joka ei uskalla lähteä pois kakkatyöstä, niin silloin toki firma hoitaa pätevyydet. Itselläni kokoajan "haku päällä"


      • EiOleTöitäSullaKoskaan
        Bussissa kirjoitti:

        "kuljettajaystävällinen työnantaja"

        Entäpä kun työnantaja onkin laskutusfirma tai vaikkapa paikallinen baari joka maksaa keikan palkkana :) Kaikille viestiä "jos voisitte tämmösenki hoitaa"

        Eli YTK:lla on sekin helpompaa jos on monta työntajaa ja "pätkätöissä" ja saa soviteltua päivärahaa

        Ja jos on löytänyt saatanan hyvän paikan jossa viihtyy vuosikaudet, tai hiirulainen joka ei uskalla lähteä pois kakkatyöstä, niin silloin toki firma hoitaa pätevyydet. Itselläni kokoajan "haku päällä"

        Sulla on vaan se ongelma ettei kukaan palkkaa sinua. Surullinen historiasi estää pääsy työpaikkoihin. Lisäksi kun avaat suusi ja suollat samaa tuubaa kun tänne ei kukaan palkkaa sinua.


      • EiOleTöitäSullaKoskaan kirjoitti:

        Sulla on vaan se ongelma ettei kukaan palkkaa sinua. Surullinen historiasi estää pääsy työpaikkoihin. Lisäksi kun avaat suusi ja suollat samaa tuubaa kun tänne ei kukaan palkkaa sinua.

        Toki palkkaa. Monesta paikasta olen jopa kieltäytynt... Mitä historiaan tulee, niin nimen vaihto tekee ihmeitä ja se ettei manitse kaikkia vanhoja paikkoja


      • SisuMäättä
        Bussissa kirjoitti:

        Toki palkkaa. Monesta paikasta olen jopa kieltäytynt... Mitä historiaan tulee, niin nimen vaihto tekee ihmeitä ja se ettei manitse kaikkia vanhoja paikkoja

        Ei Palkkaa. Soitin Turkuun. Kaikki työnantajat sanoivat etteivät palkkaa.


    • Rikaton

      Onhan meillä Bussilla. Rainbow-ihminen henkeen ja vereen Turusta tois puolen jokkee.Hänelle on jäänyt äänilevy jauhamaan paikalleen. Hän ei lue uutisia ei seuraa muiden liittojen päätöksiä. Muut liitot ovat suostuneet heikennyksiin. AKT on tiukasti vastustanut yhteiskuntasopimusta. Bussissa mies ei seuraa mitä eduskunta/hallitus päättää hän hokee kuin idiootti 2 centtiä.Kerro nyt yksikin järkevä mielipide aiheesta mitä pitäisi tehdä jos Suomi on ahdingossa ja jokaisen pitäisi tinkiä jostain. Mistä Bussissa mestari olisi tinkimään elämässä. Ei se palkankorotus ole nyt niin tärkeä asia.Tärkeä asia on,että on työtä ja se on mukavaa.

      • 6ye664uuii

        Bussilla tyyppillä on luetun ymmärtäminen todella vaikeaa. Huviravinta hänessä on ettei aja edes pakettiautoa puhumattakaan kuorma-autosta. Onneton trollaaja.


      • Tärkeä asia on,että on työtä ja se on mukavaa.""

        Totta!

        Esim voisin juuri NYT hypätä Ategon puikkoihin ja lähteä ajamaan roska-autoa tai sanomalehtiä kauppoihin

        palkaksi riittäisi oikein mainiosti vaikkapa 10€/h lomakorvaukset


      • ViestipuuTaiSagaaSattuu
        Bussissa kirjoitti:

        Tärkeä asia on,että on työtä ja se on mukavaa.""

        Totta!

        Esim voisin juuri NYT hypätä Ategon puikkoihin ja lähteä ajamaan roska-autoa tai sanomalehtiä kauppoihin

        palkaksi riittäisi oikein mainiosti vaikkapa 10€/h lomakorvaukset

        Hei pelle sun pitäisi olla töissä tähän aikaan. Näin olet kertonut. Voi voi, sekin oli valetta.


      • EiPääseTöihin
        ViestipuuTaiSagaaSattuu kirjoitti:

        Hei pelle sun pitäisi olla töissä tähän aikaan. Näin olet kertonut. Voi voi, sekin oli valetta.

        Se missään töissä ole, koskaan ollutkaan. Kukaan ei palkkaa tota tumpiota. Jutut niin outoja.


      • ViestipuuTaiSagaaSattuu kirjoitti:

        Hei pelle sun pitäisi olla töissä tähän aikaan. Näin olet kertonut. Voi voi, sekin oli valetta.

        Oho! Mitäs hiirulainen täällä 5:00 :D

        Olisiko nyt harvinainen viikonloppu ja hiirulainen vapaalla? Eikö tullutkaan kuin 60 tuntinen viikko?

        Tai onko teillä la-vuoro joka sua vituttaa tyylini pe 21:00-la 1:30 ja sitten jatkuu la 6:30-12:00

        Näihin törmätty eräässä LJ firmassa


      • Notkoselkäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Tärkeä asia on,että on työtä ja se on mukavaa.""

        Totta!

        Esim voisin juuri NYT hypätä Ategon puikkoihin ja lähteä ajamaan roska-autoa tai sanomalehtiä kauppoihin

        palkaksi riittäisi oikein mainiosti vaikkapa 10€/h lomakorvaukset

        Kyllä Turun suunnalla menee jätealalla huonosti jos jätepuristin on täytynyt laittaa MB Ategon päälle. Kyllä muualla ajellaan Volvo FM ja Scanioilla. Tuohan on jo auton rääkkäämistä. Yhtä suuri rikos kuin laittaa 85-vuotias isoäiti kärräämään 20 salkkua olutta Tallinan laivalta niillä helvetin pilipalinokkakärryillä ,kun poika ei itse jaksa kun maailma vaan pyörii silmissä.


      • Notkoselkäinen
        ViestipuuTaiSagaaSattuu kirjoitti:

        Hei pelle sun pitäisi olla töissä tähän aikaan. Näin olet kertonut. Voi voi, sekin oli valetta.

        Aika hyvä huomio.Hyvä Viestipuu.... jne En olisi itse huomannutkaan. Totta vie olet aivan oikeassa. Siis meillä on tässä ihan aito Turun oma Trolli.


      • Notkoselkäinen kirjoitti:

        Kyllä Turun suunnalla menee jätealalla huonosti jos jätepuristin on täytynyt laittaa MB Ategon päälle. Kyllä muualla ajellaan Volvo FM ja Scanioilla. Tuohan on jo auton rääkkäämistä. Yhtä suuri rikos kuin laittaa 85-vuotias isoäiti kärräämään 20 salkkua olutta Tallinan laivalta niillä helvetin pilipalinokkakärryillä ,kun poika ei itse jaksa kun maailma vaan pyörii silmissä.

        Kyllä! roskakuksina olisin valmis ajamaan vaikkapa 80 luvun autolla!

        Sen sijaan erääseen persläpeen en menisi maitokuskiksi vaikka on melko uusi Mersu jossa on kutakuinkin kaikki mitä voi autolta toivoa....


      • 66566566

        Tarpeessa, Totta :D :D :D


      • Tapaturmapäivä13.5
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä! roskakuksina olisin valmis ajamaan vaikkapa 80 luvun autolla!

        Sen sijaan erääseen persläpeen en menisi maitokuskiksi vaikka on melko uusi Mersu jossa on kutakuinkin kaikki mitä voi autolta toivoa....

        No kuule sinun pitää sitten mennä päristelemään autopurkaamolle suu vaahdossa.Jäteajo on niin kovaa hommaa sekä kuskille fyysisesti,että autolle teknisesti.Jäteauton järkevä käyttöikä on kork. 8 vuotta. Sen jälkeen ne myydään esim. Venäjälle , Baltian maihin tai viedään purkaamolle..Tiesitkö ,että jäteauton kuljettajan työ on vaarallisinta kuljetusalan töistä.Työtapaturmariski on 10 kertainen muihin ajotehtäviin verrattuna. En siksi ymmärrä miksi hehkutat jatkuvasti jätealaa.Ihan näin tuon tämänkin puolen esille työsuojeluvaltuutettuna.


      • Säkin oot hoidon tarpeessa että uskaltaisit rustata pomolle viestin tyyliin "täten irtisanon työsuhtenei päättymään 2 viikon kuluttua..."

        Ehkä vielä joskus? Maanantaina taas kakkahommiin? yksipäiväinen viikonloppu? Siksikö vituttaa?


      • Niin menenkin. Perjantai-iltana taas joutuu töihin :)

        Joudutkos sä jo tänä iltana, vituttaako? Miksi et lähde menemään paiaksta joka saa sut raivoon?


      • dsakkkkk
        Notkoselkäinen kirjoitti:

        Aika hyvä huomio.Hyvä Viestipuu.... jne En olisi itse huomannutkaan. Totta vie olet aivan oikeassa. Siis meillä on tässä ihan aito Turun oma Trolli.

        Pahin pelle.


    • PASKAAURAKALLA

      Niin onko Bussissa kertaakaan miettinyt asiaa kun hän hehkuttaa tätä 2 centtiä ,miksi yksikään kuljettaja Suomen maassa ei ole lähtenyt mukaan hehkuttamaan asiaa. Kuljettajan työ on myyjän jälkeen yleisin ammatti Suomessa ja näinollen olisi ymmärrettävää ,että edes joku olisi samaa mieltä bussissa henkilön kanssa asiassa.
      Väittääkö,että kaikki 100 000 kuljettajaa ovat "hiirulaisia" mikä sanonta kyllä meikäläistä 120 kg roskakuskia naurattaa. Olemmeko kaikki "hiirulaisia" kun emme halveksi 2 centin palkan korotuksia kun samaan aikaan tuhannet lukeneet suomalaiset irtisanotaan lähes joka kuukausi. Kyllä nyt olisi kommentoinnin paikka Bussissa........
      Vai oletko Suossa niin kuin Timo Soini tuossa viikonloppuna tokaisi oman puolueensa tilasta.

    • NormalpersoninFinland

      todella HYVÄ KOMMENTTI.Miksi Bussissa ei saa kannustusta vaikka tuo julki pettymystään??meidän firmaan palkattiin 2 nuorta reipasta kuljettajan alkua tulevan kesän tuurauksiin.Toinen ammattikoulusta yhdistelmäpuolelta ja toinen tuli suoraan armeijasta. Molemmat tosi särmiä nuoria miehiä.kaikki opetus menee kertasanomalla perille. 3 kuukauden sopimus ja he tienaavat siinä ajassa n 8000 eur.Sitten he lähtevät opiskelemaan eteenpaäin syksyllä. Ovatko he hiirulaisia. Ihan yleisellä hakumenettelyllä ovat tulleita ei millään sukulaissuhteilla.. Mitä mieltä olet Bussissa.

    • STetsonMike

      Pysytään nyt aiheessa. Vituttaa rankasti on ihan vituraisilla laduilla. Minulla ei ole mitään koulutuksia vastaan. Työnantaja maksaa lystin.Päälle saunat ja viinat ja sapuskat ja tämä kerran vuodessa eli koko kuljettajaurani .Ja tästä koko paketista vielä maksetaan täysi palkka. Paljon helpompaa kuin ajaminen jos ei oteta huomioon päänsärkyä.1 päivä vuodessa ei maailmaa romahduta. totta tosiaan.

    • RajansaKullillakin

      Juupa juu....joopa joo.... Tällä sivustolla äänessä tuo Turun oma poika Bussissa/pakettiautomaatti/pankkiautomaatti ja Taksi-...jne. 2015 marraskuussa jo otti päähän. En kertaakaan tälle sivustolle eksynyt tähän päivään asti. Nyt riitti eikö nyt joku perkele pysty tätä taliaivoa hiljentämään. Antakaa nyt valtion toimesta joku suojatyöpaikka jossa ei tarvitse ajaa autoa vaan pitää juoda alkoholivalmisteita tauotta 24 tuntia vuorokaudessa. Kun tämän teette niin minäkin palaan tälle sivustolle.
      Ei nyt sentään yksi taliaivo voi olla koko Suomen kuljettajien ääni.Seuraavan kerran palaan tänne Suomen 100 v itsenäisyyspäivänä ja toivon ettei tämä hemmo ole kommentoinut yhtään mitään.

    • OldiesGoldies

      Bussissa... Olet siis kiinnostunut myös vanhemmista menopeleistä.Haluaisin kokemuksia Leyland Leopard autoista sellaisista Sisuista jotka olivat hyvin yleisiä 1970-luvulla Suomessa.Itse olen ajanut v.1984 armeijassa Kontio-Sisulla jossa oli Leylandin moottori ja Fullerin suorahammaslaatikko . melko haastava nuorelle pojalle,alussa vaihteet ei mennyt silmään ei millään,mutta kun
      oppi auton temput niin kyllähän se oli ikimuistettava peli tuo sisu vm.1970.On hienoa,että Bussissa haluaa ajella tällaisilla nostalgia ajoneuvoilla. Jos nyt oikein kuljetuspuolen Harley Davidsonia tavoittelet niin Scania 143 nokka-versio on sellainen .Sellaisella askilla,että on 3 vaihdetta /aluevaihteisto ja perä yhteensä 12. Sen käytön kun oppii kunnolla niin on se hunajata.......vai mitä.Ajaminen meinaan...

    • Ennenoliparemmin

      No hei hei ... oli sitten Volvo tai Scania niin tuo kyseinen vaihteisto on joka kuskin unelma.Leylandin yhteydessä käytettiin Allisonin puoliautomaattivaihteistoa sellainen
      4 vaihteinen. Hieno vaihteisto.Porukat vaan rikkoivat kun tempoivat vaihteita sisään liian nopeasti.Kyseinen vaihteisto oli hyvin yleinen juuri nivelbusseissa 1980 luvulla.
      Leylandin moottorit olivat hienoja koska ne olivat pitkäiskuisia. Olisi mukavaa jos joku kertoisi myös Bedford ja Ford Custom kuorma-autoista kokemuksia 1970-luvuilta.
      Nämä kummatkin olivat Sisun ohella valtamerkkejä Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe