onko eläinseksi laitonta

2222222

saako siis seksiä harrastaa lain mukaan hyvällä omallatunnolla eläimien kanssa? Onko tietoa varmaa jollain?

84

16182

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.täysin.vapaata

      Kaikenlaisia sekoviestejä selvään kysymykseen. Oikea selvä vastaus on että ON LAILLISTA vuodesta 1972 asti. Samassa yhteydessä tuli lailliseksi kuin homoseksuaalisuuskin. Lakia laadittaessa keskusteltiin myös sukulaisseksin laillistamisen mahdollisuudesta, mutta se jätettiin edelleen kielletyksi lähisukulaisilla. Serkuilla se on vapaata. Tosiasiassa lähempienkään sukulaisten seksi ei kiinnosta viranomaisia, ellei ole kyseessä vanhempi ja alaikäinen lapsi.

      Eläinseksiä keskustelussa jotkut olisivat pitäneet edelleen kiellettynä eläinrääkkäyksen perusteella, mutta enemmistö oli vapauttamisen kannalla. Tosiasissa ei ole kertaakaan ollut oikeudessa tapausta, että eläinseksiä harrastanutta olisi edes syytetty eläinrääkkäyksestä.

      • Anonyymi

        Älä levitä täällä väärää tietoa asiasta. Otappa Suomen lakikirja käteesi ja lue sieltä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä levitä täällä väärää tietoa asiasta. Otappa Suomen lakikirja käteesi ja lue sieltä !

        Meneppä lukemaan ite, en tiedä missä kiven alla olet asunut vaiko trollailetko vain huviksesi.


      • Anonyymi

        Älä levitä väärää tietoa. Touhu on laitonta ja rangaistavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä levitä väärää tietoa. Touhu on laitonta ja rangaistavaa.

        Eläinseksi ei ole laitonta. Ei vaikka kuinka haluaisit sen sitä olevan. Rääkkäys on, mutta ei seksi. Esimerkiksi eräässä ihan hiljattain käsitellyssä tapauksessa erästä miestä syytettiin eläinrääkkäyksestä kun hänet oli saatu kiinni itse teossa sian takaa. Mutta tuli ilmi ettei eläin ollut kärsinyt millään tavalla ja syyte raukesi. Sen jälkeen tuo mies haastoi ne henkilöt oikeuteen jotka olivat häntä halventaneet ja väittäneet eläinrääkkääjäksi ja hän voitti!


    • mikänäitäriivaa

      Eräs huume hörhö aikoinaan pani pystykorvaa perseeseen ja niinhän siinä kävi että koira jouduttiin lopettamaan ja äijä hoitoon.....sairasta sekaantua eläimeem

      • ei.riivaa

        Eläimen kanssa seksin harrastaminen on maalaisoloissa ollut yleistä, itsetyydytyksen luonteista. Isojen koirien pito nykyoloissa on tuonut mahdollisuuden myös kaupunkeihin. Ei ole sairasta eikä harvinaista, mutta hiljaa siitä ollaan, koska yhteisön paheksuminen on voimakkaampi kuin homoudessa.


      • Anonyymi
        ei.riivaa kirjoitti:

        Eläimen kanssa seksin harrastaminen on maalaisoloissa ollut yleistä, itsetyydytyksen luonteista. Isojen koirien pito nykyoloissa on tuonut mahdollisuuden myös kaupunkeihin. Ei ole sairasta eikä harvinaista, mutta hiljaa siitä ollaan, koska yhteisön paheksuminen on voimakkaampi kuin homoudessa.

        Ällöttävää.


    • hyihelvetti

      Ei oikeesti mitä sellasen ihmisen päässä liikkuu joka eläimeen sekaantuu tuleeko yhtään mieleen miltä siitä elukasta tuntuu puolustus kyvytön kun on...jos itse saisin tietää että joku lykkii koiraansa tms muuta elikkoa niin ilmotus lähtee eläinsuojeluun ja poliisille en ikinä usko että nämä moista hyväksyy

      • on.täysin.vapaata

        Hyivetti, ei ole kyse pahoinpitelystä vaan seksistä. Eläimet usein suorastaan tarjoutuvat seksiin toisen lajin kanssa. En minäkään ole eläinseksiä harjoittanut, mutta ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia ja heidän tarpeensa ovat erilaisia.

        Tavallisin eläinseksin muoto on, että tyttö antaa koiran panna vittuunsa. Koira toimii omasta halustaan ja tyttö nauttii. Se on tytölle sormettamisen kaltaista, mutta hän tuntee sen ihanampana. Ei kaikkea pidä tuomita siksi, että sitä itse vierastaa. Opettele avarakatseisuutta. :)


      • EttetTuotakaanTiedä

        "jos itse saisin tietää että joku lykkii koiraansa tms muuta elikkoa niin ilmotus lähtee eläinsuojeluun ja poliisille en ikinä usko että nämä moista hyväksyy"

        Eläinseksin harrastajat eivät lähtökohtaisesti vahingoita omiaan eivätkä toistensa eläimiä. Ilman tukevaa näyttöä on turha ilmoitella mistään kenellekään. Jos eläintä ei ole vahingoitettu niin mitään rikosta ei ole tapahtunut.


      • on.täysin.vapaata kirjoitti:

        Hyivetti, ei ole kyse pahoinpitelystä vaan seksistä. Eläimet usein suorastaan tarjoutuvat seksiin toisen lajin kanssa. En minäkään ole eläinseksiä harjoittanut, mutta ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia ja heidän tarpeensa ovat erilaisia.

        Tavallisin eläinseksin muoto on, että tyttö antaa koiran panna vittuunsa. Koira toimii omasta halustaan ja tyttö nauttii. Se on tytölle sormettamisen kaltaista, mutta hän tuntee sen ihanampana. Ei kaikkea pidä tuomita siksi, että sitä itse vierastaa. Opettele avarakatseisuutta. :)

        Mitä teet kun koira tekee aloitteen ja kieltäminen ei auta.En koiraani sen vuoksi vie piikille.Ei itselläni ole sukulaisia ja ystävät koronanaikaan on kaikonnut ja osa kuollut.Kun koirani tekee itse sen en kiellä sitä enää.Koirani saa lääkärintarkistukset ulkoilutuksen ja kalliimman ruoan mitä minä itse.Koirani kun on tyytyväinen minuun niin olen myös itse siihen.
        Vanhenpi yksinäinen nainen


      • Anonyymi
        Saiskohan-kerran kirjoitti:

        Mitä teet kun koira tekee aloitteen ja kieltäminen ei auta.En koiraani sen vuoksi vie piikille.Ei itselläni ole sukulaisia ja ystävät koronanaikaan on kaikonnut ja osa kuollut.Kun koirani tekee itse sen en kiellä sitä enää.Koirani saa lääkärintarkistukset ulkoilutuksen ja kalliimman ruoan mitä minä itse.Koirani kun on tyytyväinen minuun niin olen myös itse siihen.
        Vanhenpi yksinäinen nainen

        Moi,
        olisi kiva tutustua suhun vanhempi yksinäinen nainen.
        Mistäpäin olet ja millainen. Minkärotuinen koirasi on ja kauanko olet antautunut koirallesi?


      • Anonyymi
        Saiskohan-kerran kirjoitti:

        Mitä teet kun koira tekee aloitteen ja kieltäminen ei auta.En koiraani sen vuoksi vie piikille.Ei itselläni ole sukulaisia ja ystävät koronanaikaan on kaikonnut ja osa kuollut.Kun koirani tekee itse sen en kiellä sitä enää.Koirani saa lääkärintarkistukset ulkoilutuksen ja kalliimman ruoan mitä minä itse.Koirani kun on tyytyväinen minuun niin olen myös itse siihen.
        Vanhenpi yksinäinen nainen

        mistä päin?


      • Anonyymi
        Saiskohan-kerran kirjoitti:

        Mitä teet kun koira tekee aloitteen ja kieltäminen ei auta.En koiraani sen vuoksi vie piikille.Ei itselläni ole sukulaisia ja ystävät koronanaikaan on kaikonnut ja osa kuollut.Kun koirani tekee itse sen en kiellä sitä enää.Koirani saa lääkärintarkistukset ulkoilutuksen ja kalliimman ruoan mitä minä itse.Koirani kun on tyytyväinen minuun niin olen myös itse siihen.
        Vanhenpi yksinäinen nainen

        Olet aivan oikeassa. Nauttikaa molemmat.


      • Anonyymi
        Saiskohan-kerran kirjoitti:

        Mitä teet kun koira tekee aloitteen ja kieltäminen ei auta.En koiraani sen vuoksi vie piikille.Ei itselläni ole sukulaisia ja ystävät koronanaikaan on kaikonnut ja osa kuollut.Kun koirani tekee itse sen en kiellä sitä enää.Koirani saa lääkärintarkistukset ulkoilutuksen ja kalliimman ruoan mitä minä itse.Koirani kun on tyytyväinen minuun niin olen myös itse siihen.
        Vanhenpi yksinäinen nainen

        Missä päin, kiinnostaisi.


      • Saiskohan-kerran kirjoitti:

        Mitä teet kun koira tekee aloitteen ja kieltäminen ei auta.En koiraani sen vuoksi vie piikille.Ei itselläni ole sukulaisia ja ystävät koronanaikaan on kaikonnut ja osa kuollut.Kun koirani tekee itse sen en kiellä sitä enää.Koirani saa lääkärintarkistukset ulkoilutuksen ja kalliimman ruoan mitä minä itse.Koirani kun on tyytyväinen minuun niin olen myös itse siihen.
        Vanhenpi yksinäinen nainen

        Kyllä koirallekkin kuuluu läheisyys ja seksi kun se sitä haluaa.


      • Anonyymi
        Godivan kirjoitti:

        Kyllä koirallekkin kuuluu läheisyys ja seksi kun se sitä haluaa.

        Ihminen joka sellaista harrastaa eläimen kanssa on henkisesti sairas ja kuuluu hoitoon.


    • metelinousee

      Just pakko uskoa miten sairasta sakkia näillä sivuilla pyörii painukaa sinne eläinsivuille kyselemään katotaan kuinka monta myöntävää vastausta noihin ällöttäviin kysymyksiin tulee

      • ei.nouse.meteliä

        Ei nouse meteliä. Tämä on seksipalsta ja juuri täällä vastataan, onko jokin seksinmuoto laillinen. Eläinpalsta taas ei ole seksikysymyksiä varten. Eläinseksiä on harrastettu aina, harrastetaan nykyisin ja tullaan harrastamaan tulevaisuudessakin. Koeta kestää. Maailma on täynnään asioita, joita joku ei hyväksy.


    • jrajgr5732075

      Eläinseksiä ei ole määritelty Suomesa rikokseksi, mutta eläinten vahingoittaminen on. Tuomio eläinrääkkäyksestä siis tupsahtaa eläinsuojelulain perusteella aika todennäköiseti, jos menee vetelemään eläimiä perseeseen ja sattuu jäämään kiinni.

      • Mrs.Collie

        Sulla on siis ensimmäisenä perseeseen vetäminen mielessä. Kumma tyyppi.


    • zddgty

      Riistakamerat maatiloille

    • zndxxx

      Sillä ei ole mitään väliä mitä laki sanoo.
      Seksiä on harrastettu ja tullaan aina harrastamaan eläinten kanssa. Sellaista lakia ei ole olemassa joka estäisi seksin kahden sukukypsan aikuisen nisäkkään välillä.
      Seksi eläinten kanssa ei myöskään ole väärin vaikka se voi joissain ihmisissä vastenmielisyyden tunteita aiheuttaa.
      Ainoastaan eläimen pakottaminen seksiin on väärin ihan samalla tavalla miten ihmisen pakottaminen on.
      Zoofiilit kyllä tietävät tonttinsa ja nämä negatiiviset jutut on samassa mittakaavassa mitä ihmisten suhteen.
      Eli kielletään ihmisten välinen seksi raiskauksien takia eikö vain.

      • Anonyymi

        Mistä vitusta voi oikein tietää, että se eläin haluaa tulla panetuksi? Alkaako se puhumaan vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä vitusta voi oikein tietää, että se eläin haluaa tulla panetuksi? Alkaako se puhumaan vai mitä?

        Minäpä kerron, minä elin maatilalla 14 vuotiaaksi asti, olin paljon kissojen ja koirien kanssa leikkimässä. Naaraskissa, kun sillä onnjuoksuaika, oikeasti tarjoaa itseään, työntää takapäätään ja mankuu. Varmasti haluais että joku hässisi, meillä ei ollut kuin naaraskissa tai joskus kaksi, muutama uroskissa oli mutta ne leikkautettiin.
        Koirahan tekee hieman samaa, tulee nylkyttämään ta kyöhnää, mutta ei niin selvästi kuin kissa.
        Nykyisin lemmikit useimmiten leikataan, niin asia ei ole niin tuttu. Mutta että harrastaisin seksiä, en kyllä, ihan on naisia riittänyt. Onko sitten naisen tai tytön helpompi kokeilla, esim antaa koiran nuolla, kovinhan koiran kieli on karhea, koirahan tykkää tosin nuolla joka paikkaa. Mutta ei ole tietoa, en osaa ajatella että koiranomistajalta kysyis oottekos harrastanut seksiä.


    • Abidille

      Miks se olis laitonta tai ällöttävää, panee ne esim. lampaita irakissa, iranissa ja lähi idässä päin niin miks se täällä olis kielletty?
      Pitää olla suvaitsevainen ja ymmärtää.

    • FrauSchäfer

      Toistaiseksi seksi eläimen kanssa on laillista niin kauan kuin eläin ei vahingoitu. Yleisimmät tapaukset ovat niitä, että tyttö / nainen antaa koiran nuolla pimpsaansa, että kuka tahansa runkkaa uroskoiraa, että tyttö / nainen antaa uroskoiran naida ja että maalaispoika pökkii tammaa tai lehmää. Mikään näistä ei tiettävästi ole eläimelle vahingoksi - sanotaan asia vaikka siten, että jos seksi ei vaikuta uroskoiran käyttäytymiseen millään tavalla, siitä tuskin on sille haittaa. Uroskoirat yleensä pitävät siitä,e ttä saavat välillä purkaa paineitaan.

      Useimmissa Euroopan maissa eläinseksi on viime vuosina kielletty, suvaitsevaa Ruotsia myöten. Näyttää siltä, että kieltoa on lobbattu kestämättömin ja jopa valheellisin perustein - esimerkiksi väitettyjä eläinbordelleja ei ole löytynyt ilmeisesti koko Euroopasta. Suomi lähtee todennäköisesti samalle kieltolinjalle, sekä mainitun lobbauksen takia että sen takia, että pohjoismainen lainsäädäntö halutaan pitää yhtenäisenä.

      Täällä on t ä y s i n l a i l l i s i a linkkejä asiaa käsitteleviin kannanottoihin ja haastatteluihin: http://blog.zeta-verein.de/fi/2015/12/zoofilia-suomessa-ja-elaeinsuojelulain-kokonaisuudistus/

    • sekopäitä_liikkeellä

      Sääliksi käy niitä jotka tätä harrastavat. Tähän asiaan ei tarvitse mitään 100 pykälän perusteita, koska ihminen ei voi millään perustella sekaantumista vitun eläimeen hyvällä omalla tunnolla. Hieman ihmisyys hukassa tuossa yläpuolella?

      Tällä touhulla ei ole tulevaisuutta. Päinvastoin hauskaahan se olisi jos lainmuutos tulisi voimaan huomenna ja saataisiin nämä netti lobbaajat nalkkiin samantien. Mieluiten naama iltapäivälehtiin.

      • KunhanKysäisen

        Onko sulla muita perusteita kieltää eläinseksi kuin henkilökohtainen inho?

        Älä unohda että pari kolme prosenttia on kokeillut eläimen kanssa. Sinunkin kumppanisi on saattanut...


      • pese.suusi

        "...vitun eläimeen..." Tarkoitatko naaraspuolista eläintä? Vai ettet vain kiroile! Vittu on kaunuis sana, joka tarkoittaa naisen suloisimpia elimiä. Sen käyttö kirosana on moukkamaista ja naisia syvästi halveksivaa.


      • splotopoff
        pese.suusi kirjoitti:

        "...vitun eläimeen..." Tarkoitatko naaraspuolista eläintä? Vai ettet vain kiroile! Vittu on kaunuis sana, joka tarkoittaa naisen suloisimpia elimiä. Sen käyttö kirosana on moukkamaista ja naisia syvästi halveksivaa.

        Taitaa kertoa tyypin suhtautumisesta eläimiin.


      • Anonyymi

        Millä sä ajattelit saada ne nalkkiin? `millä sä todistat että eläimen kanssa on harrastettu seksiä?


      • Anonyymi
        KunhanKysäisen kirjoitti:

        Onko sulla muita perusteita kieltää eläinseksi kuin henkilökohtainen inho?

        Älä unohda että pari kolme prosenttia on kokeillut eläimen kanssa. Sinunkin kumppanisi on saattanut...

        Meiän kylällä prosenttiluku oli 95 !


      • Anonyymi

        Mikä sulle on "vitun eläin" mulle se voisi olla hyttynen, paarma tai punkki. Tarkoitat varmasti satiaista. Lehmä on taivaallisen pillunsa kanssa ihan ylivertainen ihmiseen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sä ajattelit saada ne nalkkiin? `millä sä todistat että eläimen kanssa on harrastettu seksiä?

        Jep . Minua ei hävetä yhtään tunnstaa, ettei naisen pillu ole läheskään niin ihana, kuin lehmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sulle on "vitun eläin" mulle se voisi olla hyttynen, paarma tai punkki. Tarkoitat varmasti satiaista. Lehmä on taivaallisen pillunsa kanssa ihan ylivertainen ihmiseen nähden.

        Lehmä pillu todella ihana samoin tamman sykkivä elin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep . Minua ei hävetä yhtään tunnstaa, ettei naisen pillu ole läheskään niin ihana, kuin lehmän.

        olen samaa mieltä olin 13 v lehmä sai poikuuteni


    • qweras

      Ja mitä eläinten kunnioittamiseen tulee, vaaditaan aika erikoista loogista jumppaa, jos halutaan väittää, että seksuaalinen suhde johonkin on epäkunnioittavaa yleisesti ottaen. Soveltakaapa samaa ajattelutapaa vaikkapa aviopuolisoihin tai seurustelukumppaneihin. Jos seksi juuri eläimen kanssa olisi epäkunnioittavaa, pitäisi puolestaan löytää jokin perustelu sille, miksi eläimiä on sallittua syödä, trimmata ja komennella ilman että se olisi epäkunnioittavaa. Eläinsuojelulakia ollaan parhaillaan päivittämässä ja prosessin yhteydessä on keskusteltu myös eläinseksin kieltämisestä. Kieltämistä on perusteltu julkisuudessa lähinnä kolmella tavalla: 1) melkein kaikkialla muualla Euroopassa eläinseksi on kielletty, joten Suomi on barbaarinen maa salliessaan moisen, 2) ihmisen ja eläimen ei kuulu harrastaa seksiä keskenään; se on epäkunnioittava ja vääränlainen suhtautumistapa eläimiin, sekä 3) eläinseksi vahingoittaa eläimiä.

      • Anonyymi

        Olisi muuten hauska tietää millä perusteella väitetään että eläinseksi vahingoittaa eläimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi muuten hauska tietää millä perusteella väitetään että eläinseksi vahingoittaa eläimiä.

        Sadistisen fantasioitten perusteella. Yllättävän monilla tuntuu olevan sellaisia - varsinkin koiran pers'raiskaus tuntuu olevan monelle mieleinen fantasia.


    • Juuupa

      Perkele Kyllä sai kumi ankka eilen kyytiä

    • jeesusteliojoitariittää

      Sillä ei ole paskankaan merkitystä onko se laillista vai ei kun se tapahtuu katseilta piilossa oletan. Naiset käyttävät uroskoiriaan hyvin laajalti seksipartnereinaan. Uskokaa pois vain kun tämän sanon ja mitä tuosta. Eläimet tykkää seksistä siinä missä ihmisetkin. Ihan samanlaiset sukuelimet niillä on käytännössä kuin ihmisilläkin ja seksi tuo mielihyvää kaikille nisäkkäille epäilemättä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos joku harrastaa eläinrakkautta. Onko homojen hommat normaalia?? Sekään ei vaivaa minua, vaikka itse olenkin ihan perus hetero. Tehkää jokainen ihan kuin mieli tekee ja toteuttakaa omaa luontoanne.

    • KunhanKysäisen

      Voisiko joku kertoa ihan todistettavia tapauksia siitä, millä tavalla sekaantujat vahingoittaa eläimiä? Älkääkä turhaan poimiko mukaan sitä heppua, joka otti hevonkullin peppuunsa ja kuoli.

      • KunhanHuomautan

        Arvelinkin ettei löydy.


    • Ei kovin yleistä mutta kyllä sitä harrastetaan. Monesti uros koirat ovat kovia nylkyttämään. Onko se heille seksiä vai hallitsemista en tiedä.

      • RunkattuOnRauhallinen

        Seksiä ne kaipaavat. Kun tottuvat saamaan seksileikkejä silloin tällöin, eivät enää nylkyttele.


    • qweras

      Seksin välityksellä kehoon tulee eläimiltä ihmiseltä ja partnerilta vieraita ainesosia. Näyttää siltä, että puolison eritteisiin tottuminen vie useita kuukausia. Seksuaalisesti puhtaassa elämäntyylissä tämä tarvitsee käydä läpi vain kerran. Seksuaalinen aktiivisuus usein vaihtuvien kumppaneiden kanssa voi aiheuttaa elimistölle lähes jatkuvan hälytystilan vieraita vasta-aineita vastaan. Tämä rasittaa elimistöä ja heikentää vastustuskykyä. "AIDS-virus kukoistaa parhaiten, kun immuunijärjestelmä on yliaktiivinen. ulkopuoliseen seksiin sisältyy aina sukupuolitautitartunnan vaara. Yhdenkin varomattomuuden hetken seuraukset voivat kestää koko elämän ajan. On aivan mahdollista kantaa tartuntaa siitä itse tietämättä. Useimmat näistä taudeista voivat lopulta aiheuttaa sukuelimissä parantumatonta tuhoa, kuten yhdyntäkipuja tai lapsettomuutta. Esimerkiksi, melko yleinen herpes on parantumaton, mikä merkitsee käytännössä joko seksin ilojen kieltämistä itseltä ja puolisolta loppuelämän ajaksi tai puolison ja mahdollisesti myös tulevien lasten tartuttamista. Vaihtoehtoja on kaksi. Valinta on tehtävä kahdesta vaihtoehdosta: todellinen ja puhdas rakkaus tai väärä ja epäpuhdas rakkaus. Epäpuhtaan rakkauden petolliset houkutukset ja huonot puolet ovat nyt tiedossa."Mitä sellaisista kokemuksista seuraa? Pettymyksiä, karvas jälkimaku ja keskinäinen syyttely tai lohduton yksinäisyys ja pettynyt häpeäntunne. Kumpikaan ei antanut todellista rakkautta, vaan oletti saavansa sitä, niinpä molemmat jäivät ilman!" Ja tässä erään avioliittoon asti odottaneen kokemus:
      "Ensimmäinen seksikokemukseni minulla oli hääyönämme. En olisi halunnut jakaa sitä kenenkään muun kuin aviomieheni kanssa. En voinut tarjota rikkauksia enkä jalokiviä, mutta ei hän muuta halunnutkaan kuin minut, ja juuri sen hän saikin. Annoin itseni kokonaan, koskemattomana ja yksinomaan hänelle. Se merkitsi paljon ja me kumpikin tiesimme sen." Lapsi ansaitsee olla vanhempiensa kaiken huomion kohde ja ainoana periä heidän nimensä, esi-isiensä perinteet ja vanhempiensa henkiset ja fyysiset aarteet. Jokainen haluaa olla ylpeä esi-isistään ja siitä, miten suku alkoi. Lapset ovat tosissaan otettava velvollisuus. He tarvitsevat enemmän kuin kaiken vanhempiensa energian tullakseen siksi, mitä he haluavat olla ja mihin he pystyvät. Tässäkin mielessä seksi tulisi ottaa vakavasti. Sen voimassa saattaa alulle kokonainen uusi ihminen on tarpeeksi syytä opetella hallitsemaan seksuaalisuutensa. Seksuaalisuuden voiman tajuaa uudella tavalla, kun ajattelee sitä, miten omat lapset aikanaan aloittavat oman sukulinjansa. Yhden ihmiselämän vaikutuksia koko ihmiskunnalle hamaan tulevaisuuteen saakka ei voi aliarvioida. Jokainen on osa hauraiden ihmissuhteiden verkkoa. Puhtaan rakkauden elämäntapaan kuuluu kunnioittava suhtautuminen niihin vaikutuksiin, joita omalla elämällä on tuleviin polviin.

      • KarvainenEläin

        Mitä tauteja sinä tai tuttavasi tai sukulaisesi olette eläimiltä saaneet?


      • KarvainenEläin kirjoitti:

        Mitä tauteja sinä tai tuttavasi tai sukulaisesi olette eläimiltä saaneet?

        Qweras kirjoittajasta en tiedä. Mutta itse olen saanut riippuvuuden nautintoon.
        RunkattuOnRauhallinen on kyllä oikeassa. Säännöllinen antaminen uroksille rauhoittaa niitä.


      • KrazyKokkerspanieli
        Godivan kirjoitti:

        Qweras kirjoittajasta en tiedä. Mutta itse olen saanut riippuvuuden nautintoon.
        RunkattuOnRauhallinen on kyllä oikeassa. Säännöllinen antaminen uroksille rauhoittaa niitä.

        Totta. Olin itse 12-vuotias pojankloppi kun taloon tuli uros ja kun tulimme puberteettiin yhtaikaa, oli kiinnostavaa tutkia millainen kapine koiralla on ja mitä koira tykkää kun sitä vähän kopeloi... No niin, mehän tykättiin siitä kumpikin eikä koira enää nylkytellyt.

        Oi aikoja, tuostakin on jo kolmekymmentä vuotta.


    • Anonyymi

      Mitäs luulet? Seksiin sopii oikeustoimesta tuttu lause ”tietää tekonsa merkityksen”

      Siis tietääkö kissa tai koira itselleen vieraan lajin teon merkityksen ja seurauksena?

      Hoitoon tuollainen ihminen pitäisi laittaa!

      • Saanko kysyä millaiseen hoitoon ja millä perusteella? Onko sinulla esimerkiksi psykologin tai lääkärin koulutus?

        Mitä t i e d ä t eläimeen sekaantujien tekevän?

        Vastaa aluksi näihin, niin katsotaan kannattaako kanssasi keskustella enempää.

        Muille toistan tässä sen, mitä olen vastannut jo vuonna 2016 silloin vielä rekisteröimättömällä nimimerkilläni:

        Toistaiseksi seksi eläimen kanssa on laillista niin kauan kuin eläin ei vahingoitu. Yleisimmät tapaukset ovat niitä, että tyttö / nainen antaa koiran nuolla pimpsaansa, että kuka tahansa runkkaa uroskoiraa, että tyttö / nainen antaa uroskoiran naida ja että maalaispoika pökkii tammaa tai lehmää. Mikään näistä ei tiettävästi ole eläimelle vahingoksi - sanotaan asia vaikka siten, että jos seksi ei vaikuta uroskoiran käyttäytymiseen millään tavalla, siitä tuskin on sille haittaa. Uroskoirat yleensä pitävät siitä,e ttä saavat välillä purkaa paineitaan.

        Useimmissa Euroopan maissa eläinseksi on viime vuosina kielletty, suvaitsevaa Ruotsia myöten. Näyttää siltä, että kieltoa on lobbattu kestämättömin ja jopa valheellisin perustein - esimerkiksi väitettyjä eläinbordelleja ei ole löytynyt ilmeisesti koko Euroopasta. Suomi lähtee todennäköisesti samalle kieltolinjalle, sekä mainitun lobbauksen takia että sen takia, että pohjoismainen lainsäädäntö halutaan pitää yhtenäisenä.

        [Jk. 14.4.21: eläinseksiä ei ilmeisesti vieläkään ole Suomessa kriminalisoitu ja juuri nyt lainsäätäjillä on ajankohtaisempaakin mietittävää. Eläinseksillä tarkoitan tässä sitä, mitä itsekin olen useamman Herr Schäferin kanssa vuosikymmenien ajan harrastanut - se tapahtuu täysin eläimen ehdoilla ja tottunut uroskoira osaa tehdä aloitteita itsekin. Kaikenlainen väkivalta on aidosta zoofiliasta erittäin kaukana, vaikka suurelle yleisölle jostakin syystä tulevat yleensä ensiksi mieleen sadistiset fantasiat. Se kertoo enemmän heistä kuin zoofiileistä. Voin omasta kokemuksestani kertoa vaikka sen, että kukaan ei koskaan ole huomannut koirieni käytöksessä mitään outoa. Sama pätee muutamaan muuhun sellaiseen asialliseen ja asiantuntevaan zoofiiliin, joita esimerkiksi kirjeenvaihdon kautta tunnen.]

        Täällä on t ä y s i n l a i l l i s i a linkkejä asiaa käsitteleviin kannanottoihin ja haastatteluihin: http://blog.zeta-verein.de/fi/2015/12/zoofilia-suomessa-ja-elaeinsuojelulain-kokonaisuudistus/


      • Anonyymi
        FrauSchäfer kirjoitti:

        Saanko kysyä millaiseen hoitoon ja millä perusteella? Onko sinulla esimerkiksi psykologin tai lääkärin koulutus?

        Mitä t i e d ä t eläimeen sekaantujien tekevän?

        Vastaa aluksi näihin, niin katsotaan kannattaako kanssasi keskustella enempää.

        Muille toistan tässä sen, mitä olen vastannut jo vuonna 2016 silloin vielä rekisteröimättömällä nimimerkilläni:

        Toistaiseksi seksi eläimen kanssa on laillista niin kauan kuin eläin ei vahingoitu. Yleisimmät tapaukset ovat niitä, että tyttö / nainen antaa koiran nuolla pimpsaansa, että kuka tahansa runkkaa uroskoiraa, että tyttö / nainen antaa uroskoiran naida ja että maalaispoika pökkii tammaa tai lehmää. Mikään näistä ei tiettävästi ole eläimelle vahingoksi - sanotaan asia vaikka siten, että jos seksi ei vaikuta uroskoiran käyttäytymiseen millään tavalla, siitä tuskin on sille haittaa. Uroskoirat yleensä pitävät siitä,e ttä saavat välillä purkaa paineitaan.

        Useimmissa Euroopan maissa eläinseksi on viime vuosina kielletty, suvaitsevaa Ruotsia myöten. Näyttää siltä, että kieltoa on lobbattu kestämättömin ja jopa valheellisin perustein - esimerkiksi väitettyjä eläinbordelleja ei ole löytynyt ilmeisesti koko Euroopasta. Suomi lähtee todennäköisesti samalle kieltolinjalle, sekä mainitun lobbauksen takia että sen takia, että pohjoismainen lainsäädäntö halutaan pitää yhtenäisenä.

        [Jk. 14.4.21: eläinseksiä ei ilmeisesti vieläkään ole Suomessa kriminalisoitu ja juuri nyt lainsäätäjillä on ajankohtaisempaakin mietittävää. Eläinseksillä tarkoitan tässä sitä, mitä itsekin olen useamman Herr Schäferin kanssa vuosikymmenien ajan harrastanut - se tapahtuu täysin eläimen ehdoilla ja tottunut uroskoira osaa tehdä aloitteita itsekin. Kaikenlainen väkivalta on aidosta zoofiliasta erittäin kaukana, vaikka suurelle yleisölle jostakin syystä tulevat yleensä ensiksi mieleen sadistiset fantasiat. Se kertoo enemmän heistä kuin zoofiileistä. Voin omasta kokemuksestani kertoa vaikka sen, että kukaan ei koskaan ole huomannut koirieni käytöksessä mitään outoa. Sama pätee muutamaan muuhun sellaiseen asialliseen ja asiantuntevaan zoofiiliin, joita esimerkiksi kirjeenvaihdon kautta tunnen.]

        Täällä on t ä y s i n l a i l l i s i a linkkejä asiaa käsitteleviin kannanottoihin ja haastatteluihin: http://blog.zeta-verein.de/fi/2015/12/zoofilia-suomessa-ja-elaeinsuojelulain-kokonaisuudistus/

        Kiitos asiallisesta kommentista. nyt varmistui se että kun mä runkkasin meidän noutaja poikaa 1980 luvulla niin se ei ollut laitontavaikka mä olinkin aika selvillä siitä. joskus koira suorastaan kerjäsi sitä niin että mä ajattelin että antaa mennä. mä totutin sen siihen että mä runkkailin sitä vaan ja ainoastaan silloin kun oltiin kaksisteen kotona ja tehtiin se yläkerran varahuoneessa jossa muuten oli lähinnä vaan vanhoja mööpeleitä ja aika pian tuli selväksi ettei se vaikuttanut koiran käytökseen millään lailla. siinä ei tosiaankaan ollut mitään väkivaltaista pikemminkin päin vastoin koska mulle se oli ylimääräinen tapa osoittaa koiralle hellyyttä.

        Mä en tiedä laista paljonkaan mut sen tiedän ettei laki ole taannehtiva eli että jos eläinseksi joskus kielletään niin ketään ei voi vetää tilille siitä että on tehnyt sitä silloin kun se oli laillista. mun omatunto on puhdas koska mä tiedän että mä en vahingoittanut koiraa millään tavalla ja usein koira tosiaan suorastaan halusi sitä kun oltiin kaksisteen.

        Hyvää jatkoa sulle ja Herr Schäferille ja muille asiallisille zoofiileille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista. nyt varmistui se että kun mä runkkasin meidän noutaja poikaa 1980 luvulla niin se ei ollut laitontavaikka mä olinkin aika selvillä siitä. joskus koira suorastaan kerjäsi sitä niin että mä ajattelin että antaa mennä. mä totutin sen siihen että mä runkkailin sitä vaan ja ainoastaan silloin kun oltiin kaksisteen kotona ja tehtiin se yläkerran varahuoneessa jossa muuten oli lähinnä vaan vanhoja mööpeleitä ja aika pian tuli selväksi ettei se vaikuttanut koiran käytökseen millään lailla. siinä ei tosiaankaan ollut mitään väkivaltaista pikemminkin päin vastoin koska mulle se oli ylimääräinen tapa osoittaa koiralle hellyyttä.

        Mä en tiedä laista paljonkaan mut sen tiedän ettei laki ole taannehtiva eli että jos eläinseksi joskus kielletään niin ketään ei voi vetää tilille siitä että on tehnyt sitä silloin kun se oli laillista. mun omatunto on puhdas koska mä tiedän että mä en vahingoittanut koiraa millään tavalla ja usein koira tosiaan suorastaan halusi sitä kun oltiin kaksisteen.

        Hyvää jatkoa sulle ja Herr Schäferille ja muille asiallisille zoofiileille!

        Mielestäni aivan normia hellyyden osoitusta molemmin päin jos koira tekee omasta halusta. Itsellä pieni koira joka nukkuu jalkopäässäni, aluksi iltaisin nuoli varpaitani ja sääriäni. Kerran nukuin seljälläni jalat koukussa levällään, heräsin hyvän olon tunteeseen kun koirani nuoli pimppiäni. Ensiksi säihkädin mut annoin jatkaa tuntui niin hyvältä sain yhden parhaista orgasmeista, valuin limaa kunnolla jonka koirani nuoli innolla. Nykyään joka ilta koirani haluaa nuolla enkä pistä vastaan ja molemat olemme tyytyväisiä. T. N 35


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni aivan normia hellyyden osoitusta molemmin päin jos koira tekee omasta halusta. Itsellä pieni koira joka nukkuu jalkopäässäni, aluksi iltaisin nuoli varpaitani ja sääriäni. Kerran nukuin seljälläni jalat koukussa levällään, heräsin hyvän olon tunteeseen kun koirani nuoli pimppiäni. Ensiksi säihkädin mut annoin jatkaa tuntui niin hyvältä sain yhden parhaista orgasmeista, valuin limaa kunnolla jonka koirani nuoli innolla. Nykyään joka ilta koirani haluaa nuolla enkä pistä vastaan ja molemat olemme tyytyväisiä. T. N 35

        Vielä yksi vastaus. Mielipiteeni on laajemmin tuolla jossa mainitsen eläimen kyvystä ymmärtää teon merkitys.

        Meillä oli keskikokoinen tyttökoira ja hän tykkäsi nuuskia munaa ja olisi halunnut ehkä muolla. Tietenkää sitä ei voinut sallia. Kun hänen terveys muuttui niin asiakin muuttui, mutta hänestä tuli eri tapaa läheisempi.

        Mutta jos takakammarin Tauno painaa koiraa ja sitten tulee päivä kun on nainen joka ottaa vaikka suihin, niin voi sitä naisparkaa. Älä kerro kaikkea hänelle.

        Vaikka mä tapaisin hienon naisen niin laittaisin kaveruuden sijalle yksi.


      • Anonyymi

        > Hoitoon tuollainen ihminen pitäisi laittaa! <

        Mitäs jos vastaisit huutoosi ja palaisit kertomaan millaiseen hoitoon ja millä perusteella?


      • Anonyymi

        Jummi, jammi kisulia en oo kiksauttanu. Saako siellä sun hoitopaikassa hyvää ruokaa ja jörniä ämyliä kolmasti päivässä. Tulisin tosi hyvään kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni aivan normia hellyyden osoitusta molemmin päin jos koira tekee omasta halusta. Itsellä pieni koira joka nukkuu jalkopäässäni, aluksi iltaisin nuoli varpaitani ja sääriäni. Kerran nukuin seljälläni jalat koukussa levällään, heräsin hyvän olon tunteeseen kun koirani nuoli pimppiäni. Ensiksi säihkädin mut annoin jatkaa tuntui niin hyvältä sain yhden parhaista orgasmeista, valuin limaa kunnolla jonka koirani nuoli innolla. Nykyään joka ilta koirani haluaa nuolla enkä pistä vastaan ja molemat olemme tyytyväisiä. T. N 35

        oikeaa toimintaa👍👍


    • Anonyymi

      Otetaas vielä kerran vaikka kommentoin jo aiemmin. Minullakin oli oma kiksi ja kerroin siitä sitten aivan vieraalle naiselle, niin hän kertoi olleensa suhteessa mieheen joka teki samaa hänen ollessa paikalla eikä se hänestä ollut mitenkään outoa.

      Mutta mitä tulee eläimen seksuaaliseen hyväksikäyttöön, niin sanon saman mitä aiemmin. Kumppanin pitää olla tietoinen siitä mitä hänelle / hänen kanssaan tehdään ja asian seuraukset Epäilen kovasti että koira tietää asiaa Seksuaalirikoslaissa on myös varmaan pykälä kumppanin tiedottomuudesta. Ja tietenkin monta muutakin lakia.

      Siis ihminenhän saa miettiä mitä vaan mutta kannattaa jättää ehkä tekemättä. Koira voi joskus olla todella hyvä tyyppi ja luottamusta ei pidä rikkoa. Kaikkea väärinkäytöstä ei voi saada anteeksi.

      • Pitkäaikaisena koirienrakastelijana sanon, että koira tietää tasan tarkkaan mistä on kyse. Olen jo aiemmin maininnut, että uroskoira osaa tehdä aloitteen itsekin vaistotessaan, että nyt on sopiva hetki. Moni koira haluaa nuolla naisen pimpsaa aivan itse, ja jos tyttö / nainen antaa sen nuolla niin mitä sitten?

        Äläkä edes yritä puhua koirien raiskaamisesta, ellet itse tunne raiskattuja koiria tai koirien raiskaajia. Mistään raiskauksesta ei todellakaan ole kyse, kun antaa uroskoiran purkaa paineitaan joko emäntänsä pimpsassa tai isäntänsä käsissä. Lainlaatijat tajusivat tämän, kun eläinseksi poistettiin rikoslaista (samalla kertaa kuin homoseksuaalisuus!) vuonna 1971. Eläinsuojelulain pykälät riittävät ja ne varsinaiset eläintenrääkkääjät löytyvät aivan muualta.

        Tätä on varmaan turha sanoa, mutta sanon silti vielä kerran: asialliset zoofiilit eli eläimeensekaantujat eivät vahingoita eläimiään millään tavalla, enemmänkin pänvastoin - he pitävät eläimistään hyvää huolta ja rakastavat niitä tunnetasolla aivan kuten muutkin. He nyt vain sattumoisin leikkivät koiriensa kanssa myös seksuaalisessa tavalla - koiralle seksi ihmisen kanssa on hyvin pitkälle rinnastettavissa leikkiin. Ikävä kyllä asiaan liittyvät uutiset ovat lähes poikkeuksetta sensaatiohakuisia ja hyvin usein niistä näkyy, ettei uutisen kirjoittanut toimittaja tiedä zoofiliasta hölkäsen pölähtävää.

        Täällä on t ä y s i n l a i l l i s i a linkkejä asiaa käsitteleviin kannanottoihin ja haastatteluihin: http://blog.zeta-verein.de/fi/2015/12/zoofilia-suomessa-ja-elaeinsuojelulain-kokonaisuudistus/

        Lue tarkkaan ja ota opiksesi.


      • Olen täysin samaa mieltä kuin FrauSchäfer: uroskoira tietää erittäin hyvin mistä on kyse. Kyse on kivasta leikistä, jossa ensin saa nuolla emännän pimpsaa ja astua emännän ja purkaa paineitaan (jos koiran kanssa on nainen) tai sitten saa purkaa paineitaan isännän käsissä ja sitten nuolla isännän mahlat (jos koiran kanssa on mies).

        Toistan: kysymys on leikistä. Kyse ei ole koiran vahingoittamisesta millään tavalla niin kauan kuin mennään koiran ehdoilla, ja koira tietää tosiaan itsekin milloin saa haluta seksileikkejä ihan itse.

        Itse tumputin meidän monirotuista urosta teinipoikana ja nykyisin saan silloin tällöin naapurin ison pojan hoitooni kun isäntäväki on matkoilla. Seksileikit eivät ole vaikuttaneet kummankaan koiran käytökseen millään lailla, ellei oteta huomioon sitä että tuo naapurin iso poika on sillä lailla ehdollistunut, että se saa erektion aina minut tavatessaan - mutta ei huolta, koska koirilla on spontaaneja erektioita joka tapauksessa ja tämän pojan isäntäväki on päätellyt itse, että se on iloisen ja riehakkaan pojan luonnollinen reaktio kun se tapaa hyvän kaverinsa.

        Mutta saattaahan olla, että sinullakin on ensimmäisenä mielessä perseeseen vetäminen kuten monella muulla aikaisemmin vastanneella. Se kertoo heistä enemmän kuin meistä zoofiileistä.


    • Anonyymi

      Olen jo aiemminkin kirjottanut hämmentävän kokemukseni koirajutusta, josta on nyt
      aikaa jonkin verran ,tutustuin kapakassa noin 30v naiseen ja ilta juteltiin ja juotiin,mentiin naisen kämpille ja vastassa oli iso seferi joka nuuhki munat ja naisen pillun,nainen naurahti ja työnsi koiran pois,harrastettiin makuuhuoneessa normaalisti seksiä ja sen jälkeen jäin makaan selälleni ,nainen poistui huoneesta ja tuli pian takas ,alkaen ottaan multa suihin ja toki muna reakoi ,mut vaikka olin helvetin kännissä niin tajusin myös koiran olevan sängyssä ja nuolevan naisen pillua hänen ollessa kontallaan pian koira hyppäsi naisen selkään ja alko hillitön nussiminen jota ei mielestäni kovin kauan kestänyt,mutta minä sain sillä aikaa kun koira pani naista sellasen suihin oton ettei jälkeen ole moista saanu,koira oli tovin naisen päällä ennen kun irtosi naisesta nainen sai siinäkin orkun varmaan "sata" orkkuu tais naikkonen saaha,minä puolestani keräilin vaatteeni ja läksin sekavin tuntein yöhön. olipahan kokemus.

    • Anonyymi

      Epäilen et aika moni sinkku nainen jolla uros koira nii silittelee silloin tällöin oikeasta paikasta et uroskin saa purkautua. Onhan ne heti valmiina ja aika kookkaat vehkeet on.

    • Ei ole, ja itselläkin on etsinnässä alan harrastajia Oulun seudulta

    • Anonyymi

      Eiköhän ihminen itse voi päättää omasta seksuaalisuudesta ja seksuaali haluista. Jos molemmat haluaa, mikä siinä. Suvaitsevuutta kiitos. Pää asia, että kukaan ei kärsi.

      • Anonyymi

        Nyt unohdat sen toisen osapuolen. Eläimen on sitä haluttava.


    • Anonyymi

      Ei saa. On rangaistava ja tuomittava teko !!

    • Anonyymi

      Ei ole jos molemmat sitä haluaa eivätkä ole alisteisessa asemassa toisiinsa nähden.

    • Anonyymi

      Pääsispä itsekin ison uroksen astuttavaksi

      • Anonyymi

        Niimpä ;)
        Pervo-mies


    • Anonyymi

      Ei ainakaan lain mukaan!

    • Anonyymi

      Meillä on 2.5v berhandilaiskoirauros.
      Oltiin vaimon kanssa pantu ja vaimoni oli polvillaan lattialla keräten vaatteita sängyn alta.
      Meidän uroskoiramme jolla on paha tapa nyökyttää aina välillä.
      Nyt otti otteen vyötäröstä ja alkoi nylkyttää osuen vaimoni pilluun.
      Vaimoni tuli raiskatuksi berhandilaisen toimesta.
      Vaimoni on 52kg ja koiramme painaa pari kiloa enemmän.
      Vaimoni kyljet oli kynsien jäljiltä raavitut ja pillu koiran pantu jäljiltä.

      • Anonyymi

        Mitäs vaimo tykkäs asiasta


    • Anonyymi

      Laitonta touhua. Sakkoa tai ehdonalaista tiedossa.

    • Anonyymi

      On laitonta, ellei eläin ole antanut suostumustaan.
      Raamatun mukaan kumpikin tapettava.

    • Anonyymi

      Eikö seksissä ole kyse kahden osapuolen keskinäisellä sopimuksella tapahtuvasta asiasta! Kaikki muu on enemmän tai vähemmän rikoslaissa olevaa! Juopunut tai vakavasti sairas tai iäkäs tai lapsi on kykenemätön ymmärtämään asian merkityksen. Sama lienee kissan tai koiran kohdalla! Päättele siitä! Mä en voi ymmärtää edes järjettömiä ikäeroja vaikka kumpikin olisi selvästi aikuisia! Näitä on nähty ihan riittävästi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitenkäs tuo aloitusaihe on tällä hetkellä? Nimim. "Rakensinko telineet turhaan"

    Ketjusta on poistettu 172 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      647
      18481
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      68
      15753
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9469
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      72
      6391
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4854
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      203
      3773
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      124
      2116
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1455
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      106
      1403
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1267
    Aihe