Eläkeläiset velkahelvetissä jo ennen helvetin esikartanolle pääsyä. Tjaa. Autaako rukous pääsemään eroon veloista? Onko kokemuksia?
http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-2000001171503.html
Kanakiekaisuja tehtaillut Santra jäi vilttiketjuun laululoilotuksen euro karsinnoissa.
Armenian puserossa läpinäkyvyyttä kuin elkukelmussa.
Aamun tärkeät
29
320
Vastaukset
Ei minulla ole velkaa.
Aikoinaan ainoastaan ruokot laahasivat jäljessä.
Kun piti nääs minunkin elää, eikä vaan menneen muijan.
-
Suomen edustaja ei ole Suomalainen.
Tollanen nimikin.
Noh, ihmis-kauppaahan se on Euroviisukin.
Väittivät hänen laulaneen falskisti.
Täytynee katsoa ja kuunnella Areenasta.
-
Hyvin perusteltu läpi-näkyvyys ei ole pahasta.
Ehdotan peri-aatetta:
Mitä ohuempi kelmu, sen tuoreenpi pitää tavaran olla.
H.- Keski-iän-ikäkriisi
Nuorena on keho tuoreena
vanhana kroppa p*skana (sillai vertauskuvallisesti).
30 v nuori
60 v keski-ikäinen
90 v vanhus
120 v kelo
1 - 30 v on nuori
31 - 60 v on keski-ikäinen
61 - 90 v on vanhus
91 - 120 v on kelo Tosta kelmusta vain sen verran että tosi hyvä idea mun kylvämät kurpitsan ja squashin siemenet verannalla on itäneet hyvin kasvatuslaatikoissaan kelmulla peitettynä. Sopiva kosteus ja lämpötila; kasvihuoneilmiö. Kelmulle on käyttöä!
Suomea se flikka ainakin tuntui puhuvan. Vaikka heikot oli ääniresurssit ja lavalla liikehdintäkin oli hieman amatöörimaista. Laittaisitte ne tulevat euroviisutähdet tänne ruotsalaisten kanssa oppimaan miten lavashow tehdään.Paloma.se.co kirjoitti:
Tosta kelmusta vain sen verran että tosi hyvä idea mun kylvämät kurpitsan ja squashin siemenet verannalla on itäneet hyvin kasvatuslaatikoissaan kelmulla peitettynä. Sopiva kosteus ja lämpötila; kasvihuoneilmiö. Kelmulle on käyttöä!
Suomea se flikka ainakin tuntui puhuvan. Vaikka heikot oli ääniresurssit ja lavalla liikehdintäkin oli hieman amatöörimaista. Laittaisitte ne tulevat euroviisutähdet tänne ruotsalaisten kanssa oppimaan miten lavashow tehdään."Paloma.se.co""
Huhut kertovat että Suomi-Hintti ei Ruotsissa pärjää, jos se alkaa laulaa.
Markooliot ovat sitten muuta huttua.
Fredrik Virtanen kolmatta.
Laita tänne uusi, sitten-vasta kun Sillanpää on nuorena nukkunut :)
H.- HätäSeisElmuEsiin
Olen kuullut että hätästop tilanteessa elmukelmua ovat jotkut käyttäneet kondominakin? Saattaa olla että toimii?
- ihan.outoa
Paloma.se.co kirjoitti:
Tosta kelmusta vain sen verran että tosi hyvä idea mun kylvämät kurpitsan ja squashin siemenet verannalla on itäneet hyvin kasvatuslaatikoissaan kelmulla peitettynä. Sopiva kosteus ja lämpötila; kasvihuoneilmiö. Kelmulle on käyttöä!
Suomea se flikka ainakin tuntui puhuvan. Vaikka heikot oli ääniresurssit ja lavalla liikehdintäkin oli hieman amatöörimaista. Laittaisitte ne tulevat euroviisutähdet tänne ruotsalaisten kanssa oppimaan miten lavashow tehdään.Minkälaisia on squashin siemenet?
ihan.outoa kirjoitti:
Minkälaisia on squashin siemenet?
Butternut squashin siemenet ovat samannäköisiä kuin kurpitsan siemenet, paitsi pienemmät. Olitko ihan oikeesti kiinnostunut?
- ihan.outoa
Paloma.se.co kirjoitti:
Butternut squashin siemenet ovat samannäköisiä kuin kurpitsan siemenet, paitsi pienemmät. Olitko ihan oikeesti kiinnostunut?
Olin sillä en ole kuullutkaan tuollaisista squasheista, kurpitsa on kyllä tuttu kasvi.
- ent.siivoojaparka
ihan.outoa kirjoitti:
Olin sillä en ole kuullutkaan tuollaisista squasheista, kurpitsa on kyllä tuttu kasvi.
Squash on kesäkurpitsa suomeksi.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Squash on kesäkurpitsa suomeksi.
Kesäkurpitsaa sanotaan täällä squashiksi; minä sanon sitä myös zucchiniksi. Keltasta sorttia on kylvetty verannalle mini-kasvihuoneeseen.
Butternut squashia (myydään myös Suomessa; olen nähnyt kaupoissa mutta en tiedä sen suomalaista nimeä) kokeilen ensimmäistä kertaa kasvattaa siemenestä. Se on yksi mun suosikkivihanneksista mutta hankala kasvattaa meidän oloissa, kunse vaatii pitkän. lämpimän syksyn valmistuakseen.
Tässä kuva butternut squashista:
http://grannliv.granngarden.se/wp-content/uploads/2013/10/butternut-squash.jpgPaloma.se.co kirjoitti:
Kesäkurpitsaa sanotaan täällä squashiksi; minä sanon sitä myös zucchiniksi. Keltasta sorttia on kylvetty verannalle mini-kasvihuoneeseen.
Butternut squashia (myydään myös Suomessa; olen nähnyt kaupoissa mutta en tiedä sen suomalaista nimeä) kokeilen ensimmäistä kertaa kasvattaa siemenestä. Se on yksi mun suosikkivihanneksista mutta hankala kasvattaa meidän oloissa, kunse vaatii pitkän. lämpimän syksyn valmistuakseen.
Tässä kuva butternut squashista:
http://grannliv.granngarden.se/wp-content/uploads/2013/10/butternut-squash.jpg"Paloma.se.co"
Tämä juttusi kuuluu minun blogi-aloitukseeni.
Älä yritä hiipiä salaa muualle.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Tämä juttusi kuuluu minun blogi-aloitukseeni.
Älä yritä hiipiä salaa muualle.
H.:))
Minä päätän vielä itse minne kommenttini kuuluvat. Kysymys oli täällä. Vastasin siihen täällä.- Squash-harrastaja
Squash on myös hallipallopeli jossa mokkulaa lyödään seinään ja yritetään jujuttaa vastustajaa eri lirutuksilla.
Voiko squash palloja kasvattaa esimerkiksi kompostissa? Itävätkö hyvin? - KuvitteleeJOTAIN
Vaikka olisi suomalainen, se ei näköjään merkitse, että osaisi kirjoittaa suomen kieltä. Joku ta-vu-vii-vo-ja rakastava hölmöilee täällä monella tapaa jatkuvasti ja omahyväisesti.
- VoihanKuvotus
Eihän sillä väliä, saavatko miehen lapset ruokaa vai ei. Eikä lapsille kai kannata mitään maksullisia harrastuksia tai koulutusta tarjota.
Jotkut miehet lykkäilevät siemeniään kaikkiin koloihin, joita heille avautuu, mutta vastuutaan eivät kanna eivätkä lapsistaan välitä. Eihän se muka mitään velkaa ole jos ruokot jää maksamatta.
Jotkut maksavat mieluummin naisille seksipalveluista kuin osallistuvat OMAN lapsen elinkustannuksiin.
- pitäähyväksyä
aivot myös käytön takia kuluu niinsanotusti eli ihan normaalia, katsoin tuossa vaan aamu tv:tä
- SOLUTLISÄÄNTYY
AIVOSOLUT LISÄÄNTYVÄT JATKUVASTI NIILLÄ ALUEILLA, JOILLA NIITÄ AKTIVOIDAAN.
- päättäjät-vastuuseen-
Taas RAY varasti mun rahat, voitteko kuvitella, muutamalla eurolla pelasin tuntitolkulla kunnes jysähti lähes sata euron voitto,
nooh kun pelihulluus on pään sekotanu pelasin taas tuntitolkulla kunnes kaikki oli taas konessa jonkun toisen ehkä saatavana,
arvatkaa vituttaako,
vahvasti sitä mieltä, koneet p o i s kaikista ruokakaupoista, ehdoton kielto pelihelvetin portille kaikille eläkeläisille,
ei ihme jos vanhukset on kohta velkakierteessä,
RAY:n rahankeräys on tehtävä rikokseksi,
RAY:n koneet POIS JULKISILTA PAIKOILTA,
SIPILÄ ja BERNER maksakoon kaikkien vanhusten velat,
siellä on rahaa jonka ovat kähmineet juuri eläkeläisten kustanuksella omaan taskuunsa,- Olet-sika-sairas
Paremminkin ihme, että et ole jo pakkohoidossa lukkojen takana.
- HuviPeluriKivaa
Hakeudu hoitoon!
Hae apua peliriippuvuuden vuoksi. Se on sairaus.
Itse pelaan koneilla melkein aina, kun käyn kiireettä kaupassa. Päiväpanokseni on korkeimmillaan 3,60 euroa. Yhdellä kertaa korkeintaan 1,20 euroa. Jos alan voittaa, lopetan aina heti ensimmäisen voitottoman kierroksen jälkeen. Yleensä voittokin jäävät pieniksi, hyvin harvoin edes kympeiksi. Ihan kivaa. Jo kahdeksan euron kolina ilahduttaa jatiedän, että voin pelata muutamia kertoja häviämättä omia rahojani.
Ihmettelin laulajaa kun ääni oli lähes katveessa. Laulaja esitti sivuroolia, mitään iloa ei kasvoillaan näkynyt vaan mieluummin viharypyt. Anteeksi vaan, mikä liene nimesi, en sinuun kyllä uskonutkaan. Rumasti oli stailattu, puettu. No minähän en tiedä mitään, mielipiteeni voi pyyhkäistä pöydän alle ~:-)
- kesi.vä
En mä ymmärrä eläkeläisten velkaantumista. Miten lie lapsensa kasvattaneet, että heidän takiaan, mukamas, velkaantuvat.
En ole vuosiin ollut kiinnostunut euroviisuista. En katsonut nytkään.
Jos minulta olis kysytty, olisin laittanut Sannin laulamaan, "että mitä vitt*a". Sanni kyllä laulaa sillen lässynlässyn, mutta sanat ovat hyvät, jos nuoriso vielä jaksaa viisua katsella.En ymmärrä minäkään eläkeläisen velkaantumista, ei ne kaikki voi olla käänteisen asuntolainankaan ottajia, Suomessa niitä on niin vähän.
Ovatkohan olleet liian höylejä jälkikasvulleen kun ovat heidän vuokseen velkaantuneet. Oltu liian kilttiä ja uskottu hyviä puheita kun on takaajaksi pyydetty.- ent.siivoojaparka
rosaliiin kirjoitti:
En ymmärrä minäkään eläkeläisen velkaantumista, ei ne kaikki voi olla käänteisen asuntolainankaan ottajia, Suomessa niitä on niin vähän.
Ovatkohan olleet liian höylejä jälkikasvulleen kun ovat heidän vuokseen velkaantuneet. Oltu liian kilttiä ja uskottu hyviä puheita kun on takaajaksi pyydetty.Öh!
Minä en ole pelkästään takaajana likkani autolainaan, vaan laina on jopa minun nimelläni. On tuo ainakin tähän asti vielä hoidellut maksamiset. Kerran jos jättää maksamatta, niin sitten menee auto myyntiin.
Kauan sainkin ruikuttaa olevani niin köyhä, ettei ole edes velkaa. Viime kesänä sekin sitten korjaantui. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Öh!
Minä en ole pelkästään takaajana likkani autolainaan, vaan laina on jopa minun nimelläni. On tuo ainakin tähän asti vielä hoidellut maksamiset. Kerran jos jättää maksamatta, niin sitten menee auto myyntiin.
Kauan sainkin ruikuttaa olevani niin köyhä, ettei ole edes velkaa. Viime kesänä sekin sitten korjaantui.Niin, olen minäkin aikoinani taannut lapsen autolainaa ja mielelläni sen tehnyt, aina on maksettu, ei ole tullut mieleenikään että kyselisin, ovat aina hyvin informoineet, sitten vain eräänä kauniina päivänä pankista tuli sopimuspaperit ruksattuina.
Luulen, että nykyään kun on paljon työttömyyttä ja toisaalta houkutellaan nuoriakin yrittäjäksi ryhtymään, niin aloitukseen usein miten tarvitaan rahaa ja silloin käännytään vanhempien puoleen. Yrittäjyyskin on niin vaativa polku, että se vaatii paitsi ideoita myös tietoa myös ryhtyjältään ihan omaa luonnettaan. Jokaisesta ei ole yrittäjäksi vaikka kuinka saisi starttirahaa yms avustuksia. Yritystoiminnan onnistuminen näyttää paperilla helposti niin ruusuiselta mutta käytäntö voi olla ihan jotain muuta.
- Monenlaista
Miten ihmeessä olet velkaantunut.Töitä olen paiskinut koko ikäni ja nyt nautin sadosta-ei velkaa pennin pätäkkää.Elo oli ennen suu säkkiä myöten ja mut voi sipasta säkistä euroja ,kun tahtoo.
- Heräys-
Minulla ei ole velkaa latin latia. Ei ole kyllä mainittavaa omaisuuttakaan mökkiä lukuunottamatta. Koska. Minä elän. Ja kulutan. Myös itseeni.
- eppu2
Asuntovelan olen aikoinani ottanut ja sen aikapäiviä sitten takaisin maksanut.
Muuten en ole velkaa harrastanut.
En ymmärrä ollenkaan sellaista menoa, mitä julkkiksistakin saa lukea. Lomaillaan siellä sun täällä ja ulosotossa tonni kaupalla maksamattomia laskuja.
Tuota euroviisua en kyllä pitänyt minään, ei ihme ettei pärjännyt. Minä annoin selvää rahaa tyttärelleni kun hän opiskeli. Hän otti itse velkaa ja maksoi velkansa kun valmistui ja sai työn.
Minä olen kyllä ollut hyvä turva hänelle juuri siksi, kun en vaaranna omaisuuttani takauksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk935672Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit6493718SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit1133062Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no3452901"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –1301930Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6861844Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti171641Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4871463Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re261461Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?
Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .2291131