Panacod+nukkuminen?

Huolestunut

Moips!

Elikkä voiko särkylääkkeillä olla piristävä vaikutus? Onko joku tullut riippuvaiseksi kyseisestä lääkkeestä, ja minkälaisia oireita ollut pillerien loputtua? Olisi kiva tietää...
Olen huolissani ystävästäni...

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille=)

33

33740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plural

      lähinnä luulisin että väsyttävä vaikutus. Ainakin tuo Panacod- lääke, joka on tarkoitettu erittäin vahvaksi särkylääkkeeksi, ns. kolmiolääkkeeksi, rentouttaa lihakset ja tekee aivan veltoksi (minkä takia autonajo ym. on kiellettyä). Se ei ole missään nimessä minkäänlainen unilääke, mutta tietenki uni tulee paremmin jos on rentona eikä ole kipua ja särkyä.

      Panacodia ei olisi hyvä käyttää pitkäaikaisena lääkkeenä vaan sitä määrätään mm. migreeniin. Jos ilmenee riippuvaisuutta tai pitkäaikaista käyttöä, on hyvä ottaa lääkäriin yhteyttä.

      On hyvä, että olet huolissasi ystävästäsi, etkä varmasti turhaan...

      • Ovidiu

        ...ei kiellä autolla ajoa tai muita tarkkuutta vaativaa tekemistä, vaan varoittaa siitä, että lääke saattaa vaikuttaa em. suorituksiin.

        Terapeuttisella (ohjeidenmukaisella) annoksella autoilu ei ole kielletty. Eri asia on sitten, mikäli kolmiolääkkeitä käyttää väärin ts. päihtymistarkoituksessa.


      • arska100000

        "... Panacod- lääke, joka on tarkoitettu erittäin vahvaksi särkylääkkeeksi..."

        ???


      • Anonyymi

        Älä sinä pluraali jauha paskaa. Panacod ei ole vahva, saatikka erittäin vahva kipulääke. Sä oot taas niitä hörhöjä, jotka luulee tietävänsä. Olis parempi tietää luulevansa. On selkävaivojen takia muutaman kerran ollut, eikä ole paskankaan hyötyä. Paremmin ehkä auttaisi, jos irtokarkkeja syötettäisiin plasebona. Ei vaikutusta ollut sen paremmin päähän kuin pyllyyn. Eikä etenkään selkään.


      • Anonyymi

        Melatolin Plus unihäiriöiden hoidossa - http://tonzes.com/sleepfi.htm Auttoi kohtalaisen hyvin silloin, kun uni oli vuosia sitten täysin kateissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä pluraali jauha paskaa. Panacod ei ole vahva, saatikka erittäin vahva kipulääke. Sä oot taas niitä hörhöjä, jotka luulee tietävänsä. Olis parempi tietää luulevansa. On selkävaivojen takia muutaman kerran ollut, eikä ole paskankaan hyötyä. Paremmin ehkä auttaisi, jos irtokarkkeja syötettäisiin plasebona. Ei vaikutusta ollut sen paremmin päähän kuin pyllyyn. Eikä etenkään selkään.

        Ihme apinoita jotka väittelee asiosta mistä ei tiedä hevonvittuakaan 😎


      • Anonyymi

        Kodeiini piristää, ei todellakaan tee veltoksi, eikä juurikaan käytetä migreeniin. Taas joku "kirjaviisas "...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä pluraali jauha paskaa. Panacod ei ole vahva, saatikka erittäin vahva kipulääke. Sä oot taas niitä hörhöjä, jotka luulee tietävänsä. Olis parempi tietää luulevansa. On selkävaivojen takia muutaman kerran ollut, eikä ole paskankaan hyötyä. Paremmin ehkä auttaisi, jos irtokarkkeja syötettäisiin plasebona. Ei vaikutusta ollut sen paremmin päähän kuin pyllyyn. Eikä etenkään selkään.

        Riippuu miten maksa tuottaa siitä kipulääkettä, joka vaihtelee henkilöstä toiseen. Tuttavalla se on erittäin vahvaa ja mulle vastaa noin ei-mitään; hieman sumenee näkökenttä, siis huumaa pikkaisen, mutta kivunpoistovaikutus vähäisempi kuin puolikkaalla buranalla.
        Vain negatiivista vaikutusta siten, ja sitä ei tulisi määrätä ainoana lääkkeenä kipupotilallle joka sitä vasta kokeilee.
        Kotona kannattaa aina olla reseptivapaita kipulääkkeitä varalla. Ja lääkäriltä esim. luunmurtumissa pyytää jotain tehokkaampaa, jos tarpeen, kuten esim. unen saamiseen, johon kunnon kipulääke auttaa, ja nukkuminen parantaa parhaiten, ja lisää kivunsietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä pluraali jauha paskaa. Panacod ei ole vahva, saatikka erittäin vahva kipulääke. Sä oot taas niitä hörhöjä, jotka luulee tietävänsä. Olis parempi tietää luulevansa. On selkävaivojen takia muutaman kerran ollut, eikä ole paskankaan hyötyä. Paremmin ehkä auttaisi, jos irtokarkkeja syötettäisiin plasebona. Ei vaikutusta ollut sen paremmin päähän kuin pyllyyn. Eikä etenkään selkään.

        hahahaa vituttas minuakin jos ei kodeiini muutu morffiiniksi kehossa..


    • toope

      Yleensä kodeiini väsyttää etenkin hoidon alussa, säännöllisessä käytössä toleranssi ilmaantuu melko pian. Itsellä tosin kävi joskus niinkin että kodeiinin aikaansaama lievä euforinen olotila aiheutti äkillisiä tarmon- tai luovuudenpuuskia, alan tehdä jotain viikkokausia rästissä ollutta hommaa kun pitäisi nukkua. Minä söin tuota noin vuoden ajan 3-4 päivänä viikossa ja toisinaan tuli otettua nappi vaikka ei olisi särkenytkään, ja sivuvaikutuksille tosiaan kehittyi toleranssi. Mitään varsinaisia vieroitusoireita en kokenut, paitsi päänsärkyä (joka toki on yleistä miedompienkin särkylääkkeiden pitkäaikaiskäytön kohdalla) joka parani akupunktiolla. Riippuu miten pitkään ja usein ystäväsi on lääkettä käyttänyt, yleensä pahimmat vieroitusoireet kestävät viikon-pari.

    • killum

      Riippuvuuden kehittyminen kyseiseen lääkkeeseen on todella harvinaista. Suht vaaraton lääke, ei mitään syytä olla käyttämättä jos tarvitsee tehokkaampaa särkylääkettä.

    • viuviu
      • n.e.

        Itse söin Panacodia (itseasiassa join, poretabletteja kun olivat) leikkauksen jälkeen. Niillä ei todellakaan ollut piristävää vaikutusta, vaan olin ennemminkin pöllyssä koko sen ajan kun lääkkeitä käytin. Tämä tosin saattoi johtua siitä että lääkemäärä oli kovin suuri - 4 panacodia ja 4 reseptilääkevahvuista buranaa päivässä.

        En siis tiedä mitä jos käyttää vain vähän päivässä, mutta en usko että sillä sen piristävämpi vaikutus kumminkaan on. Ja mihin vain lääkkeeseen toki voi jäädä koukkuun..


      • ---------
        n.e. kirjoitti:

        Itse söin Panacodia (itseasiassa join, poretabletteja kun olivat) leikkauksen jälkeen. Niillä ei todellakaan ollut piristävää vaikutusta, vaan olin ennemminkin pöllyssä koko sen ajan kun lääkkeitä käytin. Tämä tosin saattoi johtua siitä että lääkemäärä oli kovin suuri - 4 panacodia ja 4 reseptilääkevahvuista buranaa päivässä.

        En siis tiedä mitä jos käyttää vain vähän päivässä, mutta en usko että sillä sen piristävämpi vaikutus kumminkaan on. Ja mihin vain lääkkeeseen toki voi jäädä koukkuun..

        Se sisältää kodeiniia joka on morfiini johdannainen.

        Pätevä kivunpoistoon mutta pätevä myös pöllyssä olemiseen.

        Olin meilahdessa umpisuoli leikkaukseesa jossa antoivat panacodia kolme päivää ja aina muistivat sanoa ettei tätä lääkettä kirjoiteta kotiin sairaalassa pöllyssä olinkin panacodista muttei ollut kipujakaan kuin vasta kotiutuessa.

        Ymmäsin kyllä miksei kirjoitettu kotiin kuin jotain buranaa...


      • Luita poikki
        --------- kirjoitti:

        Se sisältää kodeiniia joka on morfiini johdannainen.

        Pätevä kivunpoistoon mutta pätevä myös pöllyssä olemiseen.

        Olin meilahdessa umpisuoli leikkaukseesa jossa antoivat panacodia kolme päivää ja aina muistivat sanoa ettei tätä lääkettä kirjoiteta kotiin sairaalassa pöllyssä olinkin panacodista muttei ollut kipujakaan kuin vasta kotiutuessa.

        Ymmäsin kyllä miksei kirjoitettu kotiin kuin jotain buranaa...

        Niinpä kaiketi sekin on henk.koht. Minuun sillä ei juuri ollut vaikutusta ennenkuin reiluna yliannostuksena.


    • raasu

      Mä söin Panacodia viisaudenhampaiden poiston jälkeen ja se aiheutti ihan hillitöntä väsymystä ja toisena käyttöpäivänä niin rankkaa pahoinvointia, että piti jättää se kesken ja syödä tavallista buranaa. Olin töissäkin Panacod-pöllyssä, istuin vessan lattialla puoli päivää ja yökin, kun en voinut lähteä työterveysterkkarille, joka on toisella puolella kaupunkia ja oli niin huono olo.

    • ex-koukussa

      olen saanut Panacodia milloin mistäkin, milloin keneltäkin. Jäin koukkuun. Yllättäen, vaikka en alkoholisti olekkaan tapahtui niin että sairastuin haimatulehdukseen ja elinaikaa oli 2 viikkoa. Syy: Panacod ja vähäinen (olen tosi pienikokoinen) alkoholin nauttiminen samanaikaisesti ja todella satunnaisesti. En tule ikinä olemana täysin terve. Viikot teholla opetti jotain.

      Lisäksi Panacod voi aheuttaa hengituslaman joka johtaa kuolemaan. Ei ikinä, kenellekään Panacodia. Se on huume josta eroon pääseminen on yhtä vaikeaa kuin esim. heroiinista.

    • käyttö

      panacod ei tee aina ihmistä veltoksi tai väsyneeksi, monilla ei tule sellaista lainkaan. pitkäaikaiskäyttö saattaa jopa jäykistää ja jännittää lihaksistoa. pitkäaikaiskätön vaarana on parasetamolin liikasaanti ja myrkytystila.

    • dfdghfhkj

      mitä ihmiset on saaneet tän panacodin viihde/-päihdekäytöstä irti?
      Kokeilin 6 kpl panaodeja, erottelin paracetamolin pois.
      Nukuin koko päivän, tai siis olin hereillä mutta makoilin vaan sängyllä. Monta kertaa yritin virkistyä ja lähteä ulos, mutta sängyssä loikoileminen voitti. Tuntoaisti oli huonompi ja olo jotenkin pöllynen, turruttautunut.
      En uskaltanut nukkua koska pelkäsin että keho menee vihannekseksi, eli hengitys erittäin rauhallista...
      Euforiaa oli mutten saanut sen kummenpia tästä ko lääkkeestä irti..
      Noita jäi vielä mutten aatellut enää kokeilla. Olo jotenkin nyt 10h nauttimisen jälkeen vieläkin väsynyt ja jotenkin tylsä.. : P
      Millaisia vaikutuksia tulee?
      Mikä panacodissa koukuttaa ?

      • Anonyymi

        Miten erottelit parasemotaalin pois??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten erottelit parasemotaalin pois??

        Murskaa esim.lasiin ja jne. Noh en tullut tänne opettamaan😎


    • wanhaopiaatti

      Haluun teidän kropan...
      Panacodia ite vetänyt kaksi vuotta...
      Ennen pannari kuuria oli reseptillä oxynormit, fentanyyli laastarit, norspanit ja teemut sekä tramalin paskat ( 1800mg jauhettua debottia ja pullo viiniä -> olo kuin juonut pullon viiniä ja kivut oli)

      Nykysellään oon pärjännyt panacodilla.
      Vaikutus alkaa n puolessa tunnissa tai alle ja kestää suurinpiirtein tunnin tai max. kaksi tyhjään mahaan otettuna 6~10kpl eroteltuna tai ilman.

      Vierotus oireet on miedot koska tämä on MIEDOIN OPIAATTI! Kaikki muu on tätä kovempaa tavaraa, jopa tramalin viekkarit oli pahemmat vaikka se ei ikinä auttanut kipuun tai päihdyttänyt.

      Tässä sitä ootellaan maksan poksumista, mitään muuta kun panacodia ei anneta vaikka käyttöhistoria on kova ( resepti historia siis :) )
      Välillä on pakko ottaa rahaa semmonen viissataa euroa ja mennä kuukausi texillä että maksa lepää.
      Rahaa menee vaan välillä 60e pahimpina päivinä, kuulemma :D

    • Anonyymi

      Käytän panskodia jalka särkyyn. Ei väsytä eikä pistä päätä sekaisin. Mutta ei myöskään kunnolla vie särkyä. Nytkin valvon kun en nuku levoton olo. Liekö lääkkeestä johtuvaa.? Nim. Särystä kärsivä

    • Anonyymi

      Panacodin codeiini muuttuu elimistössä morfiiniksi mutta muutoksessa on suuria , monikymmenkertaisia, yksilöllisiä eroja. Netti väittää muuntumisasteen vaihtelevan alueella 60% > 2%! 40v poikani menee lievään tönttyräkuntoon. Minä en huomaa hiukkaakaan vastaavaa vaikutusta.

      Vaimoni sai reseptin onnettomuuden jälkeiseen alaselkänsä kipuun mutta kertakokeilun jälkeen ei voinut ottaa enempää.
      Kun salitreenin jälkeen ennakoin öisiä olkapään ja/tai kyynärvarren kipua niin porettelen illalla yhden tabun. Tapahtuu ehkä kerran, pari kuukaudessa.
      Takaa keskeytymättömän yöunen.

      • Anonyymi

        Olen vaimosi kanssa samoilla linjoilla. Panacod, Tramal tai vast. ensim. tabu on myös viimeinen, sillä sen jälkeen tottumaton käyttäjä on koko päivän ihan ti-ti-tyy.


    • Anonyymi

      Panacod 1g x 2/ vrk. Ei mitään vaikututa kipuun. Kolmekin saisi reseptin mukaan ottaa.
      Mutta miksi käyttäisin tehotonta lääkettä, joka vain pilaa maksan/ haiman?
      Uni on kyllä ollut todella huonoa Panacodin käytön aikana.
      Jääkööt nuo nappulat siis otamatta.

      pilven polttoa en ole koskaan kokeillut. Se kuulema voisi viedä pois kivuan, sekä parantaa unen laatua. Mene ja tiedä...

      • Anonyymi

        Tällaista vahvuutta ei ole olemassakaan. Tarkoitatko Para-Tabsia tms eli pelkkää parastamolia?


      • Anonyymi

        Tarkoitatko Panadol forte 1g 😂😎


      • Anonyymi

        pilvi huonontaa unta ja tulee alkoholin kaltaista "krapulaa"


    • Anonyymi

      Hyvä lääke mulle neurotin 600 tradolan100 savut jeesaa selkäkipuun,L3 nikama murtun ehkä tullut uusi murtuma ?😎

    • Anonyymi

      Alprox sooi mulle

    • Anonyymi

      Panacon luokitellaan erittäin heikoksi opioidiksi. Se on yksilöllistä niinpä suosittelen jos on oikeita kipuja niin Tramalia mikä myös toimii kaikilla kokolailla samalla tavalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe