Betonilattian liikuntasauma

Ravustaja

Kyseessä kylmän ulkovaraston lattian valu. Pitääkö anturan ja lattiavalun väliin heittää liikuntasauma, esim. solukumisuikale?

7

2098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xdfcvg

Mikä on antura? No, ite valoin yhen lattian, kuivu liian nopeesti ja meni halki useasta kohtaa.

• tty5

Kyllä kannattaa! Tai ennemminkin laita ehdottomasti!

• niituleekäymään

Ei tarvitse, se lattia kuivuu jokatapauksessa irti seinistä.

• BW1

Tarkoittanet sokkelin ja lattian väliin. Laita ehdottomasti irrotuskaista. Sinuna tosin kyselisin vielä muitakin valuun ja varaston tekoon liittyviä neuvoja ja vinkkejä joltain rakentamisesta jotain tietävältä tutulta. Täältä voi saada niin monenlaisia "neuvoja" ettei vähän asioita jotain ymmärtäväkään osaa erottaa mikä on totta ja mikä shaissea.

• ravustaja

Kiitos neuvosta. Minulla tahtoo nuo termit olla vähän hakusessa. Kyseessä on kymmeniä vuosia vanha sorapohjainen rakennus. Pohja on tosi kovaksi tiivistynyt ja on riittävän suora valua ajatellen. Laitan siihen 6 mm valuverkon. Tilaan talvilaatuista betonimassaa ja käyn vuokraamassa hierrinkoneen (mikä lienee oikea nimi). Talkooporukka levittämään massan ja hierrän pinnan koneella. Aikaisemmin olen lattiat hiertänyt puuhiertimellä. Nyt alkaa olla polvet siinä kunnossa, jotta sellaiset työasennot voi unohtaa. Askarrutti tuo irroituskaistan asennus. Kyseessä on toisarvoinen rakennus, joten työn laadullakaan ei ole niin tarkkaa.

• Rakennus.mies

Ei tarvi irroituskaistaa, kun laattaa ei lämmitetä niin kuivuessaan/kovettuessaan laatta kutistuu ja riittävä elämisrako syntyy itsestään.

Mikäli laatassa olisi lattialämmitys irroituskaista tulisi asentaa ennen valua tai lämpimässä rakennuksessa muoviinkääritty kipsilevykaistale joka poistetaan valun jälkeen ja ura tiivistetään uretaanilla.

• niintuleekäymään

Juuri näin, onhan täällä joku toinenkin, jaka on jotain myös eläessään valanut/ rakentanut, eikä vaan tumputtanut päivät pitkät!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72