Irlantiin koiran kanssa?

Tasapurenta

Onko täällä koirallisia ihmisiä, jotka asuvat/ovat asuneet Irlannissa?

Muutto Irlantiin saattaa tulla vuoden lopussa, ja koirakin olisi.

Mitä kannattaa ottaa huomioon? Mitkä ovat tämän hetken vientimääräykset?

Onko Irlannissa muuten koiran pito kuinka säänneltyä, eroten Suomesta?

Koira on lk.collie.

Olen erittäin kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista ja mahdollisista linkeistä. =)

3

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pii

      Maa ja metsätalousministeriön sivuilta www.mmm.fi löydät tietoa koiran viennistä irlantiin. Ei ole mikään ongelma viedä koiraa jos koiralla mirosiru ja rokotuksen kunnossa.

    • vierestä seurannut

      Moi! Kannattaa todella huolellisesti perehtyä rokotusmääräyksiin sekä myös siihen seikkaan, että loislääkitys pitää olla tapahtunut tietyn ajan sisällä eläinlääkärin todistamana. Näihin seikkoihin tiedän tullissa tartutun, eikä naurata yhtään, kun olet ajanut autolla puoli-Eurooppaa...

      • lissu

        itse olen muuttamassa koiran kanssa irlantiin heinäkuun lopussa. mikrosirut,passit,rokotukset ja vasta-ainetestit on kunnossa. loislääkitys annetaan juuri ennen matkaan lähtöä ja perillä on oltava viimeistään 2vrk lääkkeen antamisesta. itse matkustus on hankalampi juttu. laivalla saksaan ja autolla hollantiin josta englannin laivaan ei ehdi alta 2vrk. joten ruotsin kautta reittiä suunnitellaan. mitätahansa reittiä maahan ei saa saapua vaan asia on hyvinkin tarkasti määrätty. esim jos lentää niin täytyy käyttää tiettyä lentoreittiä ja sallittua lentoyhtiötä. samoin on laivalla matkustettaessa. vaikeaksi menee.huomena soitetaan irlannin viranomaisille ja selvitetään laillinen tuloreitti. suosittelen ottamaan hyvissä ajoin selvää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1719
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1678
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1209
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1047
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1001
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 9
      976
    Aihe