Laivalla kiinni kaverin papereilla nuuskan ostosta

17vuotias

Olin tossa juuri risteiyllä ruotsissa ja lainasin kaverin papereita etä saisin ostettua nuuskaa laivan tax-freestä, noh kiinni jäin ja paperit vietiin, sanottiin että jos kerron oikeen nimen niin voin seuraavana aamuna hakea ne sieltä, seuraavana aamuna siis kävin "hakemassa" mutta sanottiin että ei voida luovuttaa papereita muulle kun omistajalle --> lähettävät ne poliisille. Mitäs tästä mahtaa seurata lainaajalle ja/tai minulle? Totuuden kerroin heti kun kysyttiin ja pahoittelin. Kiitos jos voisitte vastata!

22

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwqwqq

      Jos tarina on tosi, niin ei seuraa mitään.

      • 17vuotias

        Kiitos vastauksesta! Toivotaan että näin on


    • Toki voi olla että poliisi heittää ne paperit pois tai pitää itsellään jolloin kaverisi joutuu hakemaan esim. uuden passin ja maksamaan sen

      • 17vuotias

        Niin aina on kaikki mahdollista mutta en ole kuullut itse ainakaan että kenenkään ajokorttia kumottaisi


      • Jfjdux
        17vuotias kirjoitti:

        Niin aina on kaikki mahdollista mutta en ole kuullut itse ainakaan että kenenkään ajokorttia kumottaisi

        Älä ruoki trollia.


      • 17vuotias kirjoitti:

        Niin aina on kaikki mahdollista mutta en ole kuullut itse ainakaan että kenenkään ajokorttia kumottaisi

        Totta! Tuskin sitä kumotaan, mutta voi olla että poliisi päättää heittää sen pois tai vaihtoehtoisesti väittää pois heitetyksi ja pitää itsellään.

        Uuden kortin joutuu kuitenkin hankkimaan


    • nuuskayökyök

      Seurauksena on se että teitä osoitetaan sormella ja teille nauretaan kun te käytätte ällöttävää nuuskaa ja teidän hampaat mustuu ja mätänee ja putoo pois suusta ja suu haisee ja sitten te saatte suusyövän. Riki Sorsakin kysyi että lopetinko liian myöhään. On parempi ettei koskaan edes aloita.

      • 17vuotias

        Itse en käytä, kavereille olin tuomassa


      • 17-7

        Hilkulla oli, ettet syyllistynyt kahteen rikokseen, salakuljetuksen ja veropetoksen lieviin tekomuotoihin, sekä kaverisi yllyttäjänä samoihin rikoksiin. Nuuskaa saa tuoda vain omaan käyttöön.
        Koska jäit kiinni, niin teko jäi yritykseen, joka ei edellä mainituissa rikoksissa ole rangaistava.


      • 65vuotias

        Laivan järjestysmiehet taas ovat tehneet varkauden sillä heillä ei ole mitään oikeutta takavarikoida toisen omaisuutta eli järjestysmieskorit menevät jos ovat suomalaisia.


      • 5grfd
        65vuotias kirjoitti:

        Laivan järjestysmiehet taas ovat tehneet varkauden sillä heillä ei ole mitään oikeutta takavarikoida toisen omaisuutta eli järjestysmieskorit menevät jos ovat suomalaisia.

        "Järjestysmiehiä" ei ole ollut enää lähemmäksi kahteenkymmeneen vuoteen.

        Muualta kuin omistajansa hallusta löydetty viranomaisen myöntämä asiakirja tulee ehdottomasti toimitaa omistajansa tai viranomaisen haltuun. Järjestyksenvalvojat ovat toimineet ihan oikein. Eivät he ole takavarikoineet mitään aloittajan omaisuutta, koska ei hän ole kyseisen asiakirjan omistaja.

        65-vuotias on muistaakseni ennenkin esittänyt täällä tätä vanhentunutta ja virheellistä laintuntemustaan. Olisi luullut viime kerran jälkeen ymmärtäneen päivittää tietojaan.


    • t43t3t3

      Jopas menit helppoon kusetukseen Jos kerrot nimen voit hakea ne aamullaa hahaha oikeestikko uskoit tuon? toki ne nimesi olisi saanut tietoon mutta tietenkään toisen paperita ei sulle luovuteta mitä sä edes kelasis nehän vois olla vaikka varastetut mitä sun kaverin olisikin pitänyt sanoa ja noutaa ne että ei sille tule mitään ongelmia sun vastuulla kaikki kun halusit yrittää näin se aina ennen on mennyt.

      • 17vuotias

        Joillain on sentään vielä ihan oikeita kavereita eikä sun kaltasia


      • 2e2e2ee

        Häh sinä oikena kaverina otat vastuun pelleilystäsi jos halut kaverisi papereilla pelleillä hän saa ne asemalta kun ilmottaa kadoneeksi eikä hänelle tule seuraamuksia miksi karverisi pitää kärsiä sinun typeryydestäsi ja sinun mokailustasi?


      • 17vuotias

        Mitään rikostahan ei oo tapahtunut niin kaverini ei voi saada mitään seurauksia kun ehkä että poliisisedät soittelee ja kertoo pikkusaarnan, ja PAHIMMASSA tapauksessa ajokortti kumotaan ja joutuu hakemaan uuden (maksaa noin 50e, ei ole paha) ja jos kaveri alkais kusettamaan että oon ilman lupaa ottanut niin mä saisin siitä rekisteriin merkinnän (ja hyvänä kaverina tietenkään sitä halua mulle kun ei muutenkaan mitään siitä tulisi)


      • 65h656hh656

        Eli kaversi sai paskat niskaan sinun mokailustasi ja 50e penaltin kun sinä et saanut mitään jos olisi ilmoittanut kadoneeksi ja sinä sanonut että loysit sen tuosta hytti käytävältä olisit sinä saanut ne nuhtelut ja kaverisi kortin ilmaseksi takasin mut päätit sit vasikoida kaverisi ja laitaa koko sotkun käytännössä sen piikiin pakko myöntää on sul hyvä kaveri susta ja sun vastuunkannostasi omista teoistasi ei voi kyllä olla samaa mieltä mut tosiaan mikä minä olen sanomaan jos tuo vasikointi on nyky meinikiä teinellä niin näin se vaan sitten on.


      • 17vuotias

        Joo tulihan tässä mietittyä että olis se varmaan ollut paras vaihtoehto sanoa että oli löytynyt vaan hytin käytävältä mutta ei siinä tilanteessa tullut hirveesti ajateltua, rahaa on ihan tarpeeks et 50e on niin pieni summa et sillä ei oo mitään väliä (tietenki ite maksan frendille)


      • Kddkskakl
        65h656hh656 kirjoitti:

        Eli kaversi sai paskat niskaan sinun mokailustasi ja 50e penaltin kun sinä et saanut mitään jos olisi ilmoittanut kadoneeksi ja sinä sanonut että loysit sen tuosta hytti käytävältä olisit sinä saanut ne nuhtelut ja kaverisi kortin ilmaseksi takasin mut päätit sit vasikoida kaverisi ja laitaa koko sotkun käytännössä sen piikiin pakko myöntää on sul hyvä kaveri susta ja sun vastuunkannostasi omista teoistasi ei voi kyllä olla samaa mieltä mut tosiaan mikä minä olen sanomaan jos tuo vasikointi on nyky meinikiä teinellä niin näin se vaan sitten on.

        minkävitunlaisia paskahousuja ootte ite olleet junnuina kun vähä pelottaa ku poliisit soittelee :DDDDDD niistä saatanan sioista ei tarvis välittää yhtää enempää ku sun äitis sustakaa :(


    • noloo

      On nämä nyky teinit sitten tolloja kertoi totuuden ja vasikoi siis kaverinsakkin oikein hyvä miten meni noin niin kuin omasta mielestä?

      • 15-13

        Kaikki suomalaiset eivät ole vielä yhtä paatuneita rikollisia, kuin sinä.


    • ÄlkääTöpeksikö

      Työkaverin tuttava oli ostanut tupakkiaskin nuorille kun olivat kaupan edessä kysyneet et voisiko tuoda. Ei kuulema itse polta, mutta oli kuitenkin googlettanut sit et minkälainen tupakkalaki on nykyään, ja kun oli huomannut että tupakan luovutus alle 18v on rikos nykyään, niin asia vaivasi sen verran että oli kuulema itse vapaaehtoisesti käynyt ilmoittamassa poliisille että oli omaa tyhmyyttään/epätietouttaan mennyt tekemään noin tyhmästi. Ei tietoa oliko tullut mitään sanktioo.

    • 17vuotias

      Päivitys: ei käynyt loppujen lopuksi mitään ja kortti piti hakee asemalta, oli ilmoitettu kuulemma "kadonneeksi"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe