TARVIN NOPEESTI APUA!!!!

auttakaaaaa1

Joo eli oon huomannut, että elämäntila on huono. Olen sortunut viiltelyyn. Ja olen tehnyt masennus testin ja sen mukaan krsin jonkin laista masennusta. Sen jälkeen tein itsetunto testin ja se oli että itsetuntoni on tosi heikko. voiko näihin netin testeihin luottaa? Mitä mä teen???

6

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No hengitä syvään ja ajattele söpöyttäni se auttaa, tosin voit tukehtua yli söpöyteeni. No onnea vai no otan osaa. Oon muute takas 2.0

• auttakaaaaa11

ööh... no jos olen maseentunut, itken joka päivä, en osaa iloita asioista........

• auttakaaaaa11 kirjoitti:

ööh... no jos olen maseentunut, itken joka päivä, en osaa iloita asioista........

No ei sitte, mestari ei kiitä

• Ihan ensimmäiseksi ei kantsi laittaa liikaa painoa erinäisille kusipäille jotka luulevat olevansa hauskojakin, tai vaan purkavat omaa pahaa oloaan täällä.

Toiseksi, puhu asiasta jollekulle, jos et jo ole. Vaikka koulun terkkarille/psykalle/kuraattorille, jos ei tahdo omalle perheelleen/ystäville kertoa. Näillä kaikilla on vaitiolovelvollisuus, ja he osaavat auttaa asiassa eteenpäin.

Viiltojälkiä ei tarvitse myöskään hävetä, varmasti tulee se vaihe eteen jossain vaiheessa. Rohkeesti vaan lyhythihaisilla matkaan heti kun paranevat tarpeeksi :)

Kun saat ammattiapua, vaadi keskusteluapua. Jotkin (lue: useimmat) lääkärit ovat sitä mieltä että lääkkeet auttavat. Ne vaimentavat oireita, eivät paranna sairautta. Se sairaus on mielenterveydellinen, ja se paranee keskusteluavulla tai terapialla.

Itsetutkiskelu on tärkeää tässä tilanteessa myös. Mikä saattaisi aiheuttaa tämän, mikä saa sen 'laukeamaan', vahvistumaan, heikkenemään. Mikä auttaa ahdistukseen. Yms yms, kysymyksiä on tuhansia.

Tämmönen setti. Omaa kokemusta on toistakymmentä vuotta kestänyt krooninen vaikea masennus, yksi IM-yritys, yksi sairaalajakso ja toista vuotta terapiaa takana. Heti 18v täytettyäni menin lääkäriin, ja seuraavat viisi vuotta söinkin masennuslääkkeitä, kunnes sairaalareissun jälkeen vihdoinkin sain keskusteluapua. Lääkkeet lopetin viime kesänä, eikä masennuksesta ole jäljellä kuin satunnaisia ahdistuskohtauksia.

Kyllä se siitä, niin sanotusti. Voimia, kunnes se siitä.

• sejokatänjulkas

kiitos että edes yksi puhui jotain järkevää. Kiitos myös avusta<3

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4954
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4829
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4238
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      3018
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2219
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe