TARVIN NOPEESTI APUA!!!!

auttakaaaaa1

Joo eli oon huomannut, että elämäntila on huono. Olen sortunut viiltelyyn. Ja olen tehnyt masennus testin ja sen mukaan krsin jonkin laista masennusta. Sen jälkeen tein itsetunto testin ja se oli että itsetuntoni on tosi heikko. voiko näihin netin testeihin luottaa? Mitä mä teen???

6

194

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No hengitä syvään ja ajattele söpöyttäni se auttaa, tosin voit tukehtua yli söpöyteeni. No onnea vai no otan osaa. Oon muute takas 2.0

      • auttakaaaaa11

        ööh... no jos olen maseentunut, itken joka päivä, en osaa iloita asioista........


      • auttakaaaaa11 kirjoitti:

        ööh... no jos olen maseentunut, itken joka päivä, en osaa iloita asioista........

        No ei sitte, mestari ei kiitä


    • Ihan ensimmäiseksi ei kantsi laittaa liikaa painoa erinäisille kusipäille jotka luulevat olevansa hauskojakin, tai vaan purkavat omaa pahaa oloaan täällä.

      Toiseksi, puhu asiasta jollekulle, jos et jo ole. Vaikka koulun terkkarille/psykalle/kuraattorille, jos ei tahdo omalle perheelleen/ystäville kertoa. Näillä kaikilla on vaitiolovelvollisuus, ja he osaavat auttaa asiassa eteenpäin.

      Viiltojälkiä ei tarvitse myöskään hävetä, varmasti tulee se vaihe eteen jossain vaiheessa. Rohkeesti vaan lyhythihaisilla matkaan heti kun paranevat tarpeeksi :)

      Kun saat ammattiapua, vaadi keskusteluapua. Jotkin (lue: useimmat) lääkärit ovat sitä mieltä että lääkkeet auttavat. Ne vaimentavat oireita, eivät paranna sairautta. Se sairaus on mielenterveydellinen, ja se paranee keskusteluavulla tai terapialla.

      Itsetutkiskelu on tärkeää tässä tilanteessa myös. Mikä saattaisi aiheuttaa tämän, mikä saa sen 'laukeamaan', vahvistumaan, heikkenemään. Mikä auttaa ahdistukseen. Yms yms, kysymyksiä on tuhansia.

      Tämmönen setti. Omaa kokemusta on toistakymmentä vuotta kestänyt krooninen vaikea masennus, yksi IM-yritys, yksi sairaalajakso ja toista vuotta terapiaa takana. Heti 18v täytettyäni menin lääkäriin, ja seuraavat viisi vuotta söinkin masennuslääkkeitä, kunnes sairaalareissun jälkeen vihdoinkin sain keskusteluapua. Lääkkeet lopetin viime kesänä, eikä masennuksesta ole jäljellä kuin satunnaisia ahdistuskohtauksia.

      Kyllä se siitä, niin sanotusti. Voimia, kunnes se siitä.

      • sejokatänjulkas

        kiitos että edes yksi puhui jotain järkevää. Kiitos myös avusta<3


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe