Koetteko "Rasistista" syrjintää päivittäin? Tunnetusti suomalaiset eivät pidä suomenruotsalaisista johtuen heidän etuoikeuksistaan suomalaisessa yhteiskunnassa kuten omat koulut, pakkoruotsi kaikille suomalaisille, helpommat äidinkielen kokeet, ruotsinkielen taito pakollinen politiikassa. Tietääkseni ruotsinsuomalaisille ei ole koskaan myönnetty mitään näistä etuoikeuksista. Ei edes toisen virallisen kielen asemaa! Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka vastaavat.
Miten ruotsissa asuminen sujuu?
1
172
Vastaukset
- Skeptikkoakka
Kannattaisi varmaan ottaa ihan itse selvää väitteistään, jotka eivät ole totta. Koska olet ilmeisen taitamaton netin hyötykäyttäjä niin annan vinkin: hakukoneen käyttö.
Googlaa vaikkapa suomenkielen oikeudet Ruotsissa.
Lisäksi huipputyhmä väitteesi: helpommat äidinkielen kokeet.
Mihin kummaan tuo perustuu? Miten voi edes sanoa että jonkin toisen kielen koe voi olla opiskelijoilleen vaikeampi tai helpompi? Ainoa tavattoman vaikea kieli, joka on sitä äidinkielenäänkin puhuville lähes mahdoton suorittaa virheittä, on kiinan kirjoitustaito. Niinpä siellä on rajattu hyvän taitotason osaamiseksi jos osaa kirjoittaa 10000 kirjoitusmerkkiä virheettömästi.
By the way, teit tappouhkauksen toisella keskustelupalstalla ruotsinkielisille ja olen ilmiantanut sen ylläpidolle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2725089- 514087
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933599- 502709
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 191827
- 1001669
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981481- 711085
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461063