Aikuisen koiran koko?

Sakumix

Koirani on sakemannimix. Pentu on nyt 15kg ja 5kk niin osaako kukaan sanoa kuinka isoksi pentu kasvaa? Isä ja emä ovat sen 40kg. Tuntuu että pentu on tosi pieni, mutta laiha ei ole. Mikä ruoka olisi parasta tämmöiselle koiralle että kokoa tulisi lisää?

7

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etälamautin

Paha näitä on arvuutella mutta oma sakumixini oli 5kk 20kg ja tuolla myös molemmat vanhemmat 40kg, nyt vuoden ikäseinä painoa vähän päälle 30kg ja lopullinen paino varmaan siinä 35kg paikkeilla, kyseessä on tosin narttu ja pentueen urokset oli paljon isompia. Jos pentu on hyvän kokonen niin älä ainakaan rupea liikaa syöttämään, saat hyvin äkkiä koiran jolla jalat sojottaa ties minne eikä koira saa hyvää kasvupohjaa joka kostautuu yleensä myöhemmällä iällä. Koira ei myöskään kasva yhtään sen nopeammin tai isommaksi vaikka vaihtaisit tai lisäisit ruokaa, yleensä saat vain lihavan koiran tuosta. Kannattaa ihan rauhassa nyt antaa koiran kasvaa omaan tahtiin, se kasvaminen ei ole vielä ohi ja tän kokoset koirat saa vielä massaa täytettyään vuoden joten aikaa on.

• kasvattajellepuhelua

Eikö kasvattajalta saa neuvoja ja tarvitsemiasi tietoja paremmin kuin täältä?
      Monet vastuulliset kasvattajat lupailee 24/7 neuvoja ja apuja koko koiran eliniän,joten kyseleppä hältä.

• Etälamautin

Niis yleensä puhdasrotuisten kasvattajat, iso osa seropin kasvattajista myy pennun ja thats it, ei tosin kaikki ja itse olen silloin tällöin yhteydessä omani kasvattajaan.

• 1119

Ei osaa sanoa. Sekarotuisista voi tulla ihan mitä vaan. Niin kokonsa kuin luonteensakin puolesta.

• 6776734

oma sakusekoitus oli 4kk 18kg, 10v on 25kg tuskin tulee lähimainkaan 40kg. ainakin itse olen oman koirani kokoon tyytyväinen. kevyempi on käytännöllisempi, myös esim. terveydellisesti

• pilleriveto

paljon riippuu siitä toisesta osapuolesta. sakemanni/ labbis painoi suurimman osan ikäänsä 35kg ja on nyt lihonut noin 40kg, kun vanhuus (14v9 vähensi liikuntaa vaan ruokahalu on entinen

• toinensaku

Oman narttu sakuni mitat tällä hetkellä ovat 47cm ja 16,2kg ja myös 5kk. Eläinlääkäri sanoi että hyvänkokoinen on joten uskon häntä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe