Uusi Espace

Ostomielessä

Mielipiteitä uudesta Espacesta, varmaankin antaa hienot kyydit ja tilaa riittää. Hyvä mennä nöyristelemättä sisään.
Miksi käyttävät kaksoiskytkinvaihteistoja, eiköhän joku 9 tai 8 vaihteinen virtausvaihteisto toimisi paremmin.
Hinta laatu suhde varmaankin kohdallaan.

27

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Espace

      Tänään liikkeessä katselin kyseistä autoa. Tilaa oli riittävästi ja kokonaisuudessaan auto vaikutti laadukkaalta tuotteelta. Muunneltavuus oli plussaa esim. takapenkit olivat erillisiä ja liikuteltavissa eteenpäin, jos prioriteettina on suurempi tavaratila. Hintakin oli tosin 50k€ paikkeilla.

    • VaiVaikutti

      Se on totta, oli mikä renu hyvänsä, kun sen saa kaupasta uutena ulos, niin hinta laatu suhde varmaan kohdallaan.
      Jos haluaa tilavan auton kannattaa ostaa linja-auto, penkit voi viskata metsään, niin on varmasti tilaa.
      Moni suomalainen syö mämmiä, vaikka se monista ulkomaalaisista ei vaikuta lainkaan ruualta eli se miltä jokin vaikuttaa ei aina kerro totuutta.

    • Kaupassa

      Niin, kaupassa hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan, hinta on vain myyjälle kohdallaan, laadusta hän ei välitä. Renun arvo tippuu heti kun kaupasta ulos sen saa ja laatu ja hintasuhde loksahtaa kohilleen, näitä loksahtaneita on paljon myynissä.
      Katselemalla ei auton kokonaisuus, sen hyvät, huonot puolet selviä, viittaan kommenttiin, jossa auto kokonaisuudessaan vaikutti laadukkaalta tuotteelta, kun sitä oli katsottu.

      • Varman_valitsija

        Noinhan se menee. Rellun hinta suhteessa laatuun ei ole kohdillaan. Vanhentunutta tekniikkaa puettuna koreisiin kuoriin varmasti hämää monia asiaan perehtymättömiä.
        Renault on tehty halvalla ja heppoisesti, mutta siten toki onnistuen, että pikaisella vilkaisulla se näyttää varsin hyvältä. Jos viitsii nähdä vaivaa, niin ajaa japanilaisia autoja myydään firmaan ja vertaa sitten osien sovituksia, alustarakenteiden mitoituksia ja käytettyjä materiaaleja. Ero on melkoinen japsien hyväksi.
        Se mitä ei näe, ovat sähkölaitteet ja ennenkaikkea halvat komponentit Renaultilla. Niiden vikaherkkyys paljastuu vasta omistaja-asteella. Samoin kuin jatkuva alustan nivelten ja tukivarsien vaihtotarve, jota ei japsimerkeissä ole lainkaan. Ja tähän kun lisää vielä mahdolliset ruosteongelmat (suojauksen heikennys), niin siinäpä sitä.
        Espace on uusi, mutta missä on uusi tekniikka? Ei ole hybridiä, mikä on aika käsittämätöntä. Tarjolla on vanhakantaista dieseliä ja kireäksi viritettyä bensaturboa. Ensimmäinen on pian menneen talven lumia ja jälkimmäiset ovat osoittautumassa alkuhuuman jälkeen lyhyikäisiksi ja omistajalle kalliiksi ratkaisuksi, minkä vuoksi mm. Honda ja Mazda eivät niitä tee.
        Valitettavasti isoa tila-autoa ei ole japsimerkeiltä nyt tarjolla Suomessa, maailmalla kyllä löytyy ja ominaisuuksiltaan voittavat kirkkaasti Espacen puhumattakaan nyt ylivertaisesta kestävyydestä ja laadusta.


      • japsihah
        Varman_valitsija kirjoitti:

        Noinhan se menee. Rellun hinta suhteessa laatuun ei ole kohdillaan. Vanhentunutta tekniikkaa puettuna koreisiin kuoriin varmasti hämää monia asiaan perehtymättömiä.
        Renault on tehty halvalla ja heppoisesti, mutta siten toki onnistuen, että pikaisella vilkaisulla se näyttää varsin hyvältä. Jos viitsii nähdä vaivaa, niin ajaa japanilaisia autoja myydään firmaan ja vertaa sitten osien sovituksia, alustarakenteiden mitoituksia ja käytettyjä materiaaleja. Ero on melkoinen japsien hyväksi.
        Se mitä ei näe, ovat sähkölaitteet ja ennenkaikkea halvat komponentit Renaultilla. Niiden vikaherkkyys paljastuu vasta omistaja-asteella. Samoin kuin jatkuva alustan nivelten ja tukivarsien vaihtotarve, jota ei japsimerkeissä ole lainkaan. Ja tähän kun lisää vielä mahdolliset ruosteongelmat (suojauksen heikennys), niin siinäpä sitä.
        Espace on uusi, mutta missä on uusi tekniikka? Ei ole hybridiä, mikä on aika käsittämätöntä. Tarjolla on vanhakantaista dieseliä ja kireäksi viritettyä bensaturboa. Ensimmäinen on pian menneen talven lumia ja jälkimmäiset ovat osoittautumassa alkuhuuman jälkeen lyhyikäisiksi ja omistajalle kalliiksi ratkaisuksi, minkä vuoksi mm. Honda ja Mazda eivät niitä tee.
        Valitettavasti isoa tila-autoa ei ole japsimerkeiltä nyt tarjolla Suomessa, maailmalla kyllä löytyy ja ominaisuuksiltaan voittavat kirkkaasti Espacen puhumattakaan nyt ylivertaisesta kestävyydestä ja laadusta.

        Hyvän vitsin murjaisit


      • Es_Pace
        Varman_valitsija kirjoitti:

        Noinhan se menee. Rellun hinta suhteessa laatuun ei ole kohdillaan. Vanhentunutta tekniikkaa puettuna koreisiin kuoriin varmasti hämää monia asiaan perehtymättömiä.
        Renault on tehty halvalla ja heppoisesti, mutta siten toki onnistuen, että pikaisella vilkaisulla se näyttää varsin hyvältä. Jos viitsii nähdä vaivaa, niin ajaa japanilaisia autoja myydään firmaan ja vertaa sitten osien sovituksia, alustarakenteiden mitoituksia ja käytettyjä materiaaleja. Ero on melkoinen japsien hyväksi.
        Se mitä ei näe, ovat sähkölaitteet ja ennenkaikkea halvat komponentit Renaultilla. Niiden vikaherkkyys paljastuu vasta omistaja-asteella. Samoin kuin jatkuva alustan nivelten ja tukivarsien vaihtotarve, jota ei japsimerkeissä ole lainkaan. Ja tähän kun lisää vielä mahdolliset ruosteongelmat (suojauksen heikennys), niin siinäpä sitä.
        Espace on uusi, mutta missä on uusi tekniikka? Ei ole hybridiä, mikä on aika käsittämätöntä. Tarjolla on vanhakantaista dieseliä ja kireäksi viritettyä bensaturboa. Ensimmäinen on pian menneen talven lumia ja jälkimmäiset ovat osoittautumassa alkuhuuman jälkeen lyhyikäisiksi ja omistajalle kalliiksi ratkaisuksi, minkä vuoksi mm. Honda ja Mazda eivät niitä tee.
        Valitettavasti isoa tila-autoa ei ole japsimerkeiltä nyt tarjolla Suomessa, maailmalla kyllä löytyy ja ominaisuuksiltaan voittavat kirkkaasti Espacen puhumattakaan nyt ylivertaisesta kestävyydestä ja laadusta.

        Espace taitaapi olla vaan erinomainen laite, Japonian poikien isot tilavankkurit eivät ole koskaan olleet Euroopassa suosittuja...Hienoa, että maahantuojalla oli kanttia ottaa tila-autojen äiti tuontiohjelmaan...Ja toivottavasti ihmisillä riittää järkeä olla uskomatta japsifanaatikkojen höpinöitä heikosta laadusta ja ruosteista, ne ovat täyttä huuhaata.


    • PööLipponen

      Jospa se minäkin sanoisin vuosien tauon jälkeen muutaman painavan sanan. Ajokortinhan minä suoritin ja lopulta sain aika varttuneessa iässä, ei se helppoa ollut raitiovaunujen seassa koikkelehtia. Kerran meinasin ajaa itse Mannerheimin päälle, kun oli tullut hevosella melkein keskelle tietä, eikä korvia lotkauttanut vaikka torvea soitti. Kyllä siinä säikähtää, kun iso hevonen seisoo yhtä-äkkiä edessä, tästähän se minä sitten keksinkin tämän ihmisten säikyttämisen PÖÖ.
      Renaulthan on vanha ja sopiva merkki meille iltapuolella oleville, sen kun parkkeeraa rantakadulle, niin eipä tarvitse ovia lukita. Ei ruostu, joskus kun viitsii Härskillä käyttää, niin se siinä holkkia puriessa jo tietää kustannusarvion. Että kyllä on järkevä ja luotettava tämä palvelu. Niin sanoinkos jo, että ei ruostu, taisin sanoa, sitä kun syö paljon suolaista, niin on hyvä olla ruostumaton alusta.

    • Ostomielessä

      Autossahan on 4 vuoden takuu, eikä sisällä istumalla mitenkään heppoiselta vaikuttanut, vaan päin vastoin.
      Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta varmasti on mannerten menijä. Pitkäkään matka tuskin tuntuu missään.
      Kaverilla yli 450 000 km ajettu Kangoo ja vielä pärisee.

    • PäriseehänSE

      Joo kyllä ne on ihan turhaan haukuttuja autoja nämä renut. Viime kesänä tuli täyteen 65 vuotta kun olen asunut renussa, kaksi pientä ruostepilkkaa helmassa, mutta muuten ei mitään moitittavaa, ehkä ostan nyt uudet kuramatot, hiiret söivät entiset, kun muuten renu on niin pahan makuinen.

    • DGC

      Espacea ei voi sanoa hyvällä omatunnolla tila-autoksi, se on iso farkku. Tila-autoissa on takana liukuovet ja tästä asiasta ei voi edes keskustella.

      Toiseksi häritsee kovasti tuo tavaratilan koko. Mikä ihme siinä on, että kukaan ei osaa suunnitella automallia, joissa on likuovet, seitsemän paikkaa ja kunnon tavaratila käytettävissä samaan aikaan. Onko se niin kovin vaikeaa piirtää siihen autoon se tarvittavat 40cm lisää pituutta? VW Caddy Maxi on ehkä ainoa euroopan markkinoilla saatavana oleva tuollainen auto.

    • Ostomielessä

      Autoon on hyvä mennä sisälle, ei tarvitse ryömiä. Ajoasento heti käteen sopiva, paljon varusteita jo perushintaan.
      Tuskin se hinta sen enempää putoaa, kuin muissakaan. Viiden kympin autossahan se on kymppitonni pois jo ensimmäisenä vuotena.
      Tehokas ja pieni kulutuksinen diesel ja tunnetusti Ranskan dieselit kestää kilometrejä.
      Jakopää ja muut koneongelmat kuuluvat Saksalais merkkeihin ja varmaan Renaultin kaksoiskytkentävaihteisto , kestää sen kuin Skodassakin.
      Ranskalainen on aina osannut tehdä mahtavan alusta, ei tärise, eikä pompi.
      En ole uutta Espacea ajanut, muutta melko varmaan kyyti tasainen ja äänetön, eikä revi urissakaan.

    • ekatversiotolihyviä

      ensimmäinen valmistaja muuten joka keksi koko tila-auto konseptin, onhan noita matkijoita sitten tullut..ainut pakettiauton kokoinen henkilöauton ajettavuudella oleva tila-auto jonka kulutuskin ollut aina henkilöautoluokkaa, ja nyt uutuutena 1,6 tuplaturbo, jossa kulutus ja vääntö aivan kohdallaan. Ulkonäkö aina ollut hieno ja uudessa todella tyylikäs. No VW:ssa mitään hyvää ole ikinä ollut, jatkuvasti sähkö- ja kaikenlaisia moottori- ja muita ongelmia, sataan tonniin on jo kaikki kytkimetkin vaihdettu kojelaudasta ja lämmönsäätimistä..ja kolmosmalli espacetakin sai grandena, eli siinä oli se 20-30 senttiä lisätilaa, no tässähän ei puhuta pienoisbusseista.

      • DGC

        VW:stä en osaa sanoa muuta kuin sen, että siinä mainitsemassani mallissa on mitat suurinpiirtenin kohdallaan. Minulla kyllä on ihan oikea toisenmerkkinen tila-auto, mutta se alkaa olla jo vanha eikä sellaisia saa enää uutena.
        Minä pidän kriteerinä sitä, että tila-autossa pitää olla seitsemän paikkaa ja takaluukkuun pitää mahtua lastevaunut ilman isompia purkutöitä. Ja vaikka ei sattuisi olemaan tarvetta lastenvaunuille, ne ovat silti aika kuvaava mittakeppi ja niitä on turha yrittää tunkea Grand Espaceen silloin kun 7 turvavyötä on kiinni. Ja ennen kuin kukaan sanoo mitään penkkien irroittamisesta, minä vastaan että 5-paikkaisia autoja on aika iso valikoima. Eikä siinä Grand Espacessa ole edelleenkään niitä liukuovia.
        En sano, että uusi Espace olisi mitenkään huono auto. Valittelen vain sitä, että eurooppalaiset valmistajat ovat kykenemättömiä suunnittelemaan tila-autoa, jossa olisi muiden ominaisuuksien lisäksi myös tilaa.


      • taisvaaloppuuhynä

        espasessa saa penkkirivit siirrettyä tarvittaessa jokseenkin eteen ja ainakin omissa kakkos ja kolmosmallissa tavaratilaa oli sen jälkeen reilusti. Kaksostenrattaat ei tietenkään sinne sovi ja kakkosmallissa joutui vankkurit laittamaan nippuun päällekkäin, siis kahdet mahtui. En tiedä että miten sinä et saa vaunuja mahtumaan.. joo, niistä chryslerin ja mersujenkin "liuku"ovista on omakohtaisia kokemuksia kun ruoste iskee kohtuu tuoreeseenkin liukumekanismiin, chrysleri pudotti ovensa kadulle ja mersun moottori savusi eikä pystynyt manuaalisesti enää avaamaan ovea, siinäpä sitten muksujen kanssa hämmästeltiin laatuvalmistajien teknistä ylivoimaa..


    • NäinOnNäppylät

      Ei tee mitään semmoisella, konseptit sekaisin.

    • Voisinostaa

      Marginaali auto Suomessa tämä Espace, mutta Euroopassa näitä maantien nuolia näyttää liikkuvan runsaasti.
      Tila-auto yleensäkin kätevä käytössä, jotenkin Suomessa vaan luotetaan enemmän City-maastureihin. Uusi Espace oikeastaan tila-auton ja City-maasturin risteytymä. Isot pyörät ja kunnollinen maavara, tyylikkäältä näyttää.
      Hyvä varmasti kulkea sisään köyristelemättä ja Ranskalaisen pehmeää kyytiä, mannerten menijä kuten aikoinaan Peugeot 504.
      Täys ilmajousitus olisi tietysti hieno, mutta Ranskalainen vieteri jousituskin yleensä mukava, mutta ei kantava.
      Massasta poikkeava auto, se ostaa joka uskaltaa.

    • EnUskalla

      Ostaa Espanjaa tai mikä se oli, pehmeätä varmaankin on laatu ja kyyti epävarmaa ranskalaiseen tyyliin. Suositellaan Toyotaa.

      • ToyotanUskaltaa

        Toyotaa voi suositella kaikille, jotka ovat kyllästyneet eurooppalaiseen laatuun. Ei siis yksin vain Relluun haksahtaneille vaan ihan kaikille. Jos Toyota toisi Versoa isompia tila-autoja meille, ne olisivat taatusti markkinaykkösiä, sen verran on Toyota muita valmistajia edellä ja mikä parasta, se saa kohtuulliseen hintaan. Täysin ylivoimainen merkki markkinoilla


      • kasaruostettatoyota

        toitsullahan oli tämä "tila-auto" keskimoottorilla, bensasyöppö 2,4l, jossa ajo-ominaisuudetkin kuin härkävankkureissa ilman härkiä ja rungon sekä muiden rautaosien katoaminen jo muutaman vuoden iässä luontoon, liukuoven jumiutuminen sekä paljon muita, lähinnä japanilaisautojen ongelmia. Ei ole toitsu onnistunut enää sen jälkeen tila-autoa rakentaa...no, yleensä autoja...


    • Saattaatullaongelmia

      Entäs sähköt ja anturit????

      • SekinHuomioon

        Ja mites ranskalaisten autojen vanha vaiva eli nopea ruostuminen?


      • vitosessaoli

        ruoste kuuluu japseihin, toyotasta sen löydät helpoiten..no, onhan sitä mersuissakin..


    • Kiva-Auto

      Espace on hyvä ja hieno laatuauto.

    • LaatuaOn

      se huonokin laatu ja uusi kiiltävä lasisilmä on hieno, yöksi yöpöydälle.

    • Anonyymi

      Matkusti vastikään reilut tuhat km uudessa Espacessa. En ole eläissäni saanut niin hyvää kyytiä kuin Espace tarjosi. Poissa oli minun VW Touranin kova kyyti ja tieäänet. Moottorin ääni alkoi kuulua sisään vasta moottoritienopeudessa, vaikka autossa oli dieselmoottori. Puheääntä piti korottaa vähän vasta n. 180 km/h nopeudessa. Ovet kävivät kuin kassakaapissa ja koko tunnelma autossa oli jotenkin hyvin ylellinen. Kallishan Espace on, ja sitä se on Saksassakin, jossa ajoimme. Mutta olipa kerrankin auto, joka erottuu muista.

      • Anonyymi

        Lisäyksenä edelliseen: Espace oli uusi ja varustettu kahden litran dieselillä, joka antaa muistaakseni n. 200 hv. Omistajalla oli ollut aiemmin 1,6 litran diesel ja hän oli sitä mieltä, että se on liian pieni Espaceen. Tässä uudessa oli myös 4 control-ohjaus, joka kääntää kaikkia pyöriä. Se tuntui moottoritien mutkissa erikoiselta, sillä auto kääntyi vaikka tuntui ettei kääntyisi juurikaan.


      • Anonyymi

        En ole koskaan käynyt Espanjassa, mutta muuten kyllä olen renunut ja ollut idiootti omassa luokassaan, tästä on todistuksena se, että olipa kerran minullakin tälläinen ns. Renault monivikatekele, mutta nyt mennään iloisesti Hinoi Teamin tahtiin ja hauskaahan se kieltämättä on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe