vastatkaa tähän!!

friida & romeo

kuinka monta neitokakadua/undulaattia mahtuu 83*68*43cm häkkiin? suurinpiirtein? jos antaa olla lintujen vapaana ainakin 2h päivässä?

voiko eri lintulajeja laittaa samaan häkkiin? kuten vaikka 2 neitoa ja undulaatti?
siis mulla on itsellä parivuotta vanha neitokadu pariskunta ja kiinnostais niile joku kaveri..

entä onko vaarallista antaa neitsikoille undulaatin ruokaa?

entä saako niille tarjota kuivaa heinää? minun linnut on aivan hulluina siihen! ei ne sitä syö mutta "napsuttelevat" kyllä! kerran sattuivat löytämään kanin heinän säilytys paikan ja siitä lähtien on aina menossa sinne..:P

kiitos vastaajille!

4

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Jos tuo 80cm on korkeus(?) ja muut pohjan mittoja niin neitsikoita ei yhtään (neitokakadun minimihäkkisuositus on 0,75m2, eli esim 100x75cm). Unduja mukavasti pariskunta, maksimissaan ehkä nelisen kappaletta, hätätilassa pari lisääkin. (ks häkkikokosuositukset esim: http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=48&mode=thread&order=0&thold=0
      )
      Undulaatteja ja neitokakaduja voi usein pitää ongelmitta samassa häkissä, mutta häkin pitäisi sitten olla reilun kokoinen, vähintään sen metrin-puolentoista levyinen. Lisäksi aina joskus on sekä unduissa että neitsikoissa epäsosiaalisia yksilöitä, joten kannattaa varautua tarvittaessa jonkun/joidenkin lintujen siirtoon omaan häkkiin jos tappeluita alkaakin esiintyä.

      • -M-

        Ai niin se heinä unohtui...
        Luonnonmateriaaliahan se on, eikä pitäisi olla edes nieltynä mitenkään haitallista, joten anna touhuta vaan jos kiinnostaa...


    • friida & romeo

      on joo hieman sekaista.. eli leveys 83cm, 68cm korkeus ja pituus 43cm.. no niin sekasin oon ittekki! jotenki silleen! siis niin että korkeutta ja leveyttä on..

      • -M-

        Eli häkkisi pohjan koko on 0,83x0,43 = 0,36m2.
        Siis vähän yli undulaatin minimikokosuosituksen mutta puolet pienempi kuin neitokakadun minimihäkkisuositus. Etenkin jos se vapaanaolo jää siihen tuntiin-pariin päivässä niin ainakin neitsikoille saisi olla reilusti isompi häkki (nimenomaan sitä leveyttä/pohjan alaa, korkeus on aika toisarvoinen mitta näissä kokoarvioissa kunhan häkki ei ihan lätty ole), eikä tuonkokoiseen kannata vielä haaveilla eri koukkunokkalajien yhdistelystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe