4K ja HiDPI

Liianisotarkkuus

Kokeilin Ubuntu 16.04 Gnome 3.18 versiota asentamalla se ihan omalle osiolleen. Olin aika yllättynyt miten epäkesko käyttöliittymä sekin on ulkoasultaan jos käyttää 4K näyttöä ja skaalausta (x2). Olisin kuvitellut että tuo Gnome sentään on toimiva tällä saralla kun niin moni muu käyttöliittymä siihen perustuu. Ihan samoja outouksia kuin Unityssa (7.x), ikonit elefantin kokoisia ja joissakin valikoissa teksti on kirpun kokoista, asetusikkuna on taas pientä tihrustamista jne. tosi ärsyttävän näköistä. Cinnamon 2.8 versiossa (Mint) kaikki on kirjautumisruutua lukuunottamatta tasapainossa, onko tosiaan niin ettei muut panosta vielä kunnolla isompiin tarkkuuksiin tässä näyttöasiassa?

KDE:tä voisi vielä kokeilla.

5

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ununtussa käytetään Unityä. Siihen ne kehitysresurssit on käytetty. Noi muut on Ubuntussa mitä sattuu eikä niillä ole valmistajan tukea.

• Laita kuvakaappaus Unitystä niin tutkitaan onko siinä jokin vika.

• Liianisotarkkuus

Pitää katsella. Kerkesin jo Ubuntu 16.04 asennuksen poistaa kun ei sitä voi käyttää 4K-näytöllä.

• Liianisotarkkuus

Meisinki homma? Päätin kokeilla uusiksi perus Ubuntu 16.04 LTS käyttistä, samalla tavalla asensin, näyttiksen ajurit päivitykset. Nyt tämä Unity 7.x pelittää ihan mainiosti tässä 4K näytössä? Olisiko sitten vain tullut päivityksiä ja korjauksia tähän asiaan? =D

Itse asiassa tämä 1.5 skaalaus on parempi, kun Genome 3 Shell kertoimen saa vain joko 1 tai 2 (samoiten Cinnamonissa) ?

• Turhaa_hätäilyä

Aika normaalia että heti julkaisun jälkeen on joitain pikkuvikoja vielä ja niitä sitten korjataan, nuo 4K-näytöt ovat kuitenkin vielä aika harvinaisia joten tuollaisia pikkuvikoja saattaa aluksi olla. Kun 16.04.1 image julkaistaan on pikkuviat pääosin korjattu, jos haluaa välttyä noilta pikkuharmeilta niin kannattaa odottaa tuon 16.04.1 imagen julkaisua (siihen on siis koottu siihenmennessä tulleet päivitykset valmiiksi). Sama jatkossa, 18.04 asennus kun 18.04.1 image julkaistaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3740
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      43
      3331
    3. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      56
      3057
    4. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      34
      2928
    5. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      16
      2878
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2710
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      44
      2360
    8. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      38
      2252
    9. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      2115
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      1899
    Aihe