HÄTÄTAPAUS

hätä kädessä!!

Meidän marsulle on tapahtunut jotain kauheaa!!!!
Se on aivan veltto ja kärsivän näköinen, se ei ole kuollut, mutta tänään yrittäessäni ottaa sitä käteen, se ei reagoinut mitenkään kun avasin häkin ovem, salaattkiaan ei kelvannut, kun nostin marsun pois häkistään, SE OLI AIVAN VELTTO!!! Pystyin kääntelemään ja liikuttelemaan sitä kädessäni aivan miten tahdoin, eikä se reagoinut mitenkään, katsoi vain suurilla silmillään surettavan näköisesti, ja toisen silmän kulmassa oli melko paljon jotain outoa "mössöä". Marsumme ei juo, syö eikä liiku, makaa vaan velttona paikallaan mitään tekemättä, eilen se oli vielä ihan normaali!! Olen yrittänyt soitta eläinlääkärille, mutta viikonloppuisin ne eivät ole paikalla. Joku auttakaa!!

PS. Voisiko syynä olla sellainen melko iso kurkun pala jonka isämme kielloistani huolimatta antoi sille? Ohjeissahan sanotaan ettei kurkkua saisi antaa paljon.

11

2376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mii

      Kuulostaa aika pahalta.. Marsus ei tosiaan voi olla ihan kunnossa. Kannattaa soittaa eläinlääkärille vielä, kyllähän jonkun heistä pitäisi aina päivystää. Kummallista on että marsus eilen oli ihan kunnossa. Olisko se voinut loukata itsensä häkissään yön aikana? Kurkku tuskin on syy tuohon.. Ei se niin paljoa voi vaikuttaa, pidempiaikainen liika kurkun saanti voi aiheuttaa jotain.. Yritä ottaa yhteys päivystävään eläinlääkäriin.

      • nuunuu

        Meidän kani kuoli vähän aikaa sitten aika samalla tavalla, yhtenä aamuna se oli vaan ihan veltto eikä voinut syödä eikä juoda. Vietiin se heti eläinlääkärille mutta mitään ei voinnu tehdä kun se oli sairastunut johonkin virukseen mikä estää eläintä nielemästä eli se kuolee janoon :(


    • ....

      nyt se sitten kuoli. vilkaistessani miten se voi, huomasin ettei rintakehä liiku, eikä minkäänlaisia elonmerkkejä näkynyt. lähempi tarkastelu osoitti epäilyt oikeiksi. Nyt se meidän marsu kuoli, noin tasan 4 kuukautta se sitten saikin elää......

      • Marsuystävä

        Muistakaa muut ottaa valmiiksi selville päivystävän eläinlääkärin puhelinnumero tällaisia hätätapauksia varten! Se on ikävää jos lemmikki kuolee, mutta vielä kauheampaa on kuolla kitumalla.


      • Mikki (In memoriam)
        Marsuystävä kirjoitti:

        Muistakaa muut ottaa valmiiksi selville päivystävän eläinlääkärin puhelinnumero tällaisia hätätapauksia varten! Se on ikävää jos lemmikki kuolee, mutta vielä kauheampaa on kuolla kitumalla.

        Olihan meillä tuo numero olemassa, mutta olin yksin kotona elikkä ei ollut mahdollisuutta lähteä viemään Mikki parkaa eläinlääkäriin. :'(


      • Jensky
        Mikki (In memoriam) kirjoitti:

        Olihan meillä tuo numero olemassa, mutta olin yksin kotona elikkä ei ollut mahdollisuutta lähteä viemään Mikki parkaa eläinlääkäriin. :'(

        MIKÄ ELÄIN LÄÄKÄRIN NUMERO ON?!


    • Jensky

      EI SE KURKKUN PALASA AINAKAAN JOHDU!?

      • kurkunleikkaaja

        no ei johtunu, Eelasta tuli tietoa siitä mihin marsumme kuoli. Syynä oli jonkinlainen sydänpussin tulehdus tjs. Tuo kurkunpala oli kyllä vähän kaukaa haettu, mutta oli pakko löytää joku "syypää" marsumme kuolemaan.


    • Kokemusta on

      Se on kipeä, usko pois!!! Soittakaa eläinlääkärille, hyvä ihminen!!!

    • Juulia12

      Otan osaa (nyyh).

      • Siiri13

        Ei yhtään myöhässä 2017


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe