Minua kiinnostaisi kovasti vaihtaa alaa kirjanpitohommiin, ja hainkin amkiin opiskelemaan tradenomiksi. Kuitenkin mieluummin kävisin oppisopimuskoulutuksen, n. 10-20 hengen tilitoimistossa. Löysin joitain vanhempia keskusteluja jotka sivuavat tätä aihetta, mutta tietääkö kukaan mikä on tilanne tällä hetkellä?
Ainakin avoimiin työpaikkoihin yleensä vaaditaan jo vuosia kokemusta, vähintään tilinpäätöstaitoinen pitäisi olla. Olisikohan tilanne kuitenkin eri, jos toimisto saisi itse koulia minusta omiin tarpeisiinsa sopivan työntekijän? Olen ahkera, omaan hyvän työmoraalin, olen itsekin ollut yrittäjä n. 4v ajan (eli ihan täysin en ole pihalla tästä alasta). Eniten kiinnostaa opetella sähköisen kirjanpidon hoitaminen.
Ottaako tilitoimistot oppisopimuksella töihin?
5
224
Vastaukset
- Ksks8qks
Oppisopimuspaikan saaminen on hankalampaa, kuin päästä opiskelemaan tradenomiksi.
- ylinelikymppinen
Minua kiinnostaa sama. Olen alan vaihtaja. Yksi vaihtoehto olisi opiskella liiketalouden perustutkinto oppisopimuksella.
- NähtyOn
Saahan sitä yrittää, ite en kyllä viitsisi. Nimittäin edes PALKATTOMAAN loppuharjoitteluun osana opintoja on vaikea päästä tilitoimistoon. Niin miksi kukaan maksaisi oppisopimuspalkkaa kädestä pitäen alkeista opetettavalle...
- NähtyOn
Ja se "työvoimapula" alalla tarkoittaa valmiita, muutaman vuoden työssä olleita kokeneita ammattilaisia, joilla palkkapyyntö 2000e/kk ja ylityöt pro bono.
- täsvaa
Itse tällä hetkellä oppisopimuksella tilitoimistossa. Palkkaus pitää olla TES mukainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069