Vaalierkki päätti aloittamani Fintollo ketjun

ruunemanni

Hän päättää kirjoituksensa sanatarkasti kuten alla.

vaalierkki
16.5.2016 19:55

Ei millään pahalla, mutta ruunemannin aloituksen viesti oli: suomalaisuus on kansallinen häpeätahra. Itse ollen suomalaisuudestani ylpeä.

En edes ymmärrä mitä vaalierkki viestillään tarkoittaa. Mies osannee oman tekstinsä sisällön suomentaa.

20

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bubblebee-

      Minä olen myöskin suomalaisuudestani ollut aina ylpeä.

      • Koen-myöskin-että

        onneksi on vielä herrasmiehiäkin täälläkin, kuten vaalierkki.


    • vaalierkki

      Jos lamppu ei syty, anna toisten suomentaa!

      • "suomenna" edes se, että minä olen tuon väittämäsi avauksessani kirjoittanut!


      • monen.mielestä
        ruunemanni kirjoitti:

        "suomenna" edes se, että minä olen tuon väittämäsi avauksessani kirjoittanut!

        perin Tollomanni olet aina ollut
        riitojen keskipisteessä


      • vaalierkki
        ruunemanni kirjoitti:

        "suomenna" edes se, että minä olen tuon väittämäsi avauksessani kirjoittanut!

        Ainahan voi vedota erään poliitikon lempilauseeseen: Te olette
        käsittäneet minut täysin väärin, en minä sitä niin tarkoittanut. Koska minä en aio käyttää tuota sanontaa tässä yhteydessä, niin joku toinen on ihastunut tuohon sanontaan.


    • Raision-tollo-ymmärrätkö

      "suomalaiset ovat osoittautuneet kielitoloiksi"

      Kuka mahtoi tuollaisen ilmaisun kirjoittaa?

      Onko sinulla aavistustakaan, kuinka kielitaitoisia nykynuoret on?

      Äänestä sinäkin nuoria politiikkaan, niin aina Stubb:in veroinen löytyy, mutta kun täälläkin hoetaan vain Kekkonen-Väyrynen linjaa, niin muusta ei ymmärrä ja ai niin, olihan ne Perustuslaillisetkin joskus?

      • KyllähänTolloperi.muuten

        mut ku Stubb on suomenruotsalainen eli herrakansaa!


      • tollero

        On sulla mieli ku vitusta!


      • siittä-puhe

        mistä puute


    • makriina.ek

      Jatkuvathan nämä heitot edelleen!

      • ruunemanniek

        Täällähän on peikkää perätöntä asiattomuutta ja syytöksiä


      • erakkoseniori

        Metsin kaiku!


      • ruunemanniek kirjoitti:

        Täällähän on peikkää perätöntä asiattomuutta ja syytöksiä

        Älä yritä ruuneperi! Tiedät varsin hyvin käyttäessäsi ihmisistä nimitystä Finntollo, sen olevan rumaa, väärin ja vielä kansallinen loukkaus.


      • ruunemanniek
        sini-sirkku kirjoitti:

        Älä yritä ruuneperi! Tiedät varsin hyvin käyttäessäsi ihmisistä nimitystä Finntollo, sen olevan rumaa, väärin ja vielä kansallinen loukkaus.

        Tuo fintollo nimitys ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus vaan yleisnimitys suomalaisista, itsestänikin.

        Täällä on henkilökohtaisia loukkauksia. Ero on suuri, jättimäinen ja vain yksilötolloilla käytössä.


      • vaalierkki
        ruunemanniek kirjoitti:

        Tuo fintollo nimitys ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus vaan yleisnimitys suomalaisista, itsestänikin.

        Täällä on henkilökohtaisia loukkauksia. Ero on suuri, jättimäinen ja vain yksilötolloilla käytössä.

        Juttele Sinä vaan, kyllä Sinua uskotaan! Vaikka sen valeheksi vannoisit, sittenkin me uskomme. Tekstissäsi asetit ruotsinsuomalaiset ylivertaiseen asemaan sekä tolloiksi ne, jotka eivät tule toimeen ruotsinnkielellä, Itsekin pärjäät ilmeisesti mainitulla kielellä, jos et, Sinulla ei käsittääkseni ole kanttia arvostella kieltä taitamattomia.


      • ruunemanniek kirjoitti:

        Tuo fintollo nimitys ei ole mikään henkilökohtainen loukkaus vaan yleisnimitys suomalaisista, itsestänikin.

        Täällä on henkilökohtaisia loukkauksia. Ero on suuri, jättimäinen ja vain yksilötolloilla käytössä.

        Voi sun kanssas, missä ihmeen piireissä sinä olet liikkunut, ei finntollo ole mikään yleisnimitys meille suomalaisille! Sen on keksineet turhautuneet puolikieliset ruotsalaiset, jotka ei saaneet suomalaista ymmärtämään tarkoitustaan.

        Silloin ehkä ollut kielivaikeuksien vuoksi ymmärrettävämpi, mutta tänä päivänä pelkkä loukkaus!

        Mitä noista vuosisatojen vanhoista kieliriidoista enää, hauskoja tarinoitahan olet kertonut synnyinpaikkasi merimiehen muijien kirjeenvaihdoista, ne kyllä huvittivat:D

        Ehkä et todella tajua, kuinka loukkaavaa on tuo vanha jäänne, tuossa halussasi provosoida!


    • IKUINEN.PORTTIKIELTO

      Tätäkö on entisten KEKSKU7STELUJEN VLVOJIEN SANANVAIHTO EDELLEEN?!!

      • tapelkaa-pojat

        Ja serifi/luotsit jaksaa, jaksaa, jaksaa tapella. Nyt on vedetty kehiin toisiakin kirjoittajia.


    • Vanhojen asioiden arkeologinen expertti taa asialla parin nikkinsä takaa huutelemassa niin, ettei muuta kuin rusakonkorvat näkyvissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe