Astra J "huolla auto"

astra3333

Vilauttaa aina näytössä otsikon tekstiä, saako tuolta valikosta jotenkin vikakoodin ulos? Joskus olevinaan jossain netissä katselin ohjetta miten sen saisi, mutta en enää löydä sitä ohjetta.... Saattoi tosin koskea jotain muutakin mallia.

14

7514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljynvaihto

      Huolto ilmaisin, vikavalo on keltainen mosan kuva!

      • astra3333

        Ei ole , öljyn käyttöikää on yli 40% jäljellä. Keltainen vikavalo on ilmeisesti kriittisempiin vikoihin.

        Ilmoitus tulee siis siihen mittariston keskinäyttöön.

        Joo mutta mitä googlailin niin ei taida näistä uudemmista ilman testeriä saada koodeja ulos...


      • dippadappadaa

        Moottorin öljyn käyttöiän ollessa lopussa tulee aina käynnistettäessä teksti "vaihda moottoriin öljy" äänimerkin kera.


    • paripainallustavain

      Noin uudessa autossa luulisi ohjekirjan olevan tallella...siinä kyllä kerrotaan selvästi itsekin tehtävissä oleva huoltoilmoituksen kuittaus. Lue sieltä.

      • opelopel

        Sinulle se lukeminen tekisi hyvää, eli luepa vielä alkuperäinen kysymys ennenkuin yrität viisastella, pelle...

        Jos et osaa lukea, niin suomennan eli siinä kysyttiin miten sen koodin saa luettua, ei miten sen saa nollattua!


      • toinenpellepelle

        Toiselle pellelle: kaltaisiasi varten on kehitetty autonvalmistajien toimesta rahastusjärjestelmä jolla tyhmiltä otetaan kaikki mahdollinen raha pois. Sen nimi on OBD. Meillä muilla taas on omat lukulaitteet sen vuoksi, että niillä säästää tällaisissa tapauksissa satoja euroja. Samoin menetellään esim. renkaiden painevahtien kanssa. Vie rahastettavaksi!


    • Hepo111

      Löytyikö vian syy ??? Itselläni tulee sama ilmoitus ajoittain reippaasti kiihdyttäessä ?

      • astra3333

        Ei ole vielä löytynyt, pistin tilaukseen kiinasta Op-comin piraatti(?)version, sillä pitäisi pystyä koodit lukemaan. Kestää 2-4 viikkoa ennenkuin posti tuon tuo...

        Selvittelin tuota koodinlukijaa muualta, tällä palstalla ei näköjään pyöri paljon muita kuin noita jo mainittuja pellejä. :)


      • itsekökaikki

        "Huolla auto" -luulisi tarkoittavan, että auto pitää huoltaa. Itse vien tuossa tilanteessa auton korjaamolle joka selvittää asian.


    • Opel_ixi

      Minulla tulee myös tuo sama. Esiintyy yleensä kylmemmällä kelillä, kyseessä Astra J, 1.4T. Tilanne tulee kun ollaan jossain pakkasasteiden puolella ja kiihdyttää pidempään esim. kolmosella 40-80 km/h. Eli vaatii jonkinverran alakierroksilta lähtemistä ja pidempää vetoa talla pohjassa puolikylmällä moottorilla reippaassa pakkassäässä. Epäilen että liittyy kylmyyteen (turboon, öljyyn?) ja johonkin siitä johtuvaan anturointiin, paine, paineen puute, nopea paineen nousu tai sen puute suhteessa pyydettyyn jne jne. Joku parempi seppä sen varmaan OBD:n kautta varmaan pystyisi selvittämään. Ei ole ainakaan valitettu huollossa tai katsastuksessa vikailmoista. Ja ei, kyseessä ei edelleenkään ole mikään normaali huoltoonvienti-ilmoitus, EI EI ja EI!!! Tiedän milloin auto pitää huoltaa ja milloin öljy on loppuun ajettu jne. Eli aivan sama onko just huollettu tai ei, tuo ilmoitus tulee kunnon pakkasella kunnon vedolla alkaen matalilta kierroksilta. Liekö joku öljyn kunnon arvioiva anturi (silmä, paine tms) antaa väärää tietoa? Ei voi itsekään kuin arvailla.

      Valaiskaa joku joka oikeasti tietää tästä jotain, ja te muut "huoltoon vienti"-asiantuntijat voitte jättää mölyt mahaanne.

      • Astra_1.6T_ST_Sport

        Astra J:ssä öljyn vaihtomittari, joka kertoo prosenttilukemana öljyn "hyvyyden".... Ko. mittari ei mittaan kyllä kuin kalenteriaikaa. Oma kenttätesti omassa Astrassa. Vuodessa 6000km ajoa, joka 90% ns. matka-ajoa. Öljyn hyvyysmittari meni nollille juuri samana päivänä, kun edellisestä huollosta öljynvaihtoineen, oli 1 vuosi.


      • Anonyymi

        Sama auto ja sama vika iski nyt kovemmalla pakkasella. Auto myös hyytyy, onko joku limp mode mennyt päälle..
        Onko kellekään selvinnyt tämä vika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama auto ja sama vika iski nyt kovemmalla pakkasella. Auto myös hyytyy, onko joku limp mode mennyt päälle..
        Onko kellekään selvinnyt tämä vika?

        Öljyjen vaihdon jälkeen kesti kolme päivää ja taas valo vilkkuu vähänkään reippaammin kiihdyttäessä.
        Lämpöä on riittänyt kaikkea 10 ja 25 asteen välillä, että kylmä ei ainakaan ole.


    • Ookooko

      Mulla J Astrassa sama teksti vaikka huollot on tehty. Olen pähkäillyt "huolla auto" tekstin liittyvän jotenkin moottorin jäähdytyksen lämpötila-anturiin tai sen lukuhäiriöön tai johonkin muuhun pjäähdytykseen liittyvään anturiin. Automatiikka lyö flektin päälle, kuin varmuuden vuoksi moottorin ollessa vielä kylmä. Veden lämmöissä ja lämpenemisessä ei näytä olevan ongelmaa. Päästäänkö tällä vähä eteenpäin? Koodeja en ole luettanu missään ja katsastus ei sanonu mitään, ku silloin ei ehkä ollu häiriö päällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe