Mitähän sitä pitäisi tehdä, kun kämppäkaveri koskee mun ostamiin ruokatavaroihin ja juomiin toistuvasti? Jos esim. ostan maitoa, niin voin olla melko varma, että sitä kuluu "hieman" nopeampaa tahtia kuin mitä itse kulutan. Samalla tavalla jos ostan pullon kokista ja laitan sen avaamattomana jääkaappiin odottamaan vaikkapa perjantaita, niin saattaa olla, että siitä on muutaman päivän sisällä kadonnut puolet, vaikken itse muista siihen koskeneeni.
Koska kämppikseltä ilmeisesti puuttuu maalaisjärki -- ts. hän ei ymmärrä, että toisten juttuja ei oteta ilman lupaa -- ja sanominenkaan ei auta, olen vähän sormi suussa tämän asian suhteen. Mitä mahdollisuuksia minulla on vaikuttaa tilanteeseen?
Lienee itsestään selvää, että maidon takia ei voida oikein mennä oikeuteen, ja tietysti ongelmana on myös se, että minulla ei ole mitään keinoa osoittaa näitä asioita juuri kämppikseni syyksi, vaikka tietysti se on päivänselvää, että hän on syyllinen.
Kyse on siis kolmen hengen opiskelija solusta, ja tiedän varmasti, että kolmas henkilö ei ole tähän syyllinen. Mahtaako HOASilla olla mitään keinoja käytettävissään?
Ongelma omaisuuden kanssa
6
292
Vastaukset
- teenäin
Hanki oma jääkaappi.....vaikka sellainen retkeilymalli lukon kera....
- eisepure
Olen sitä mieltä, että asiasta kannattaa ihan naamatusten mainita. Kyllä jokainen ihminen nyt sen verran puhetta ymmärtää... se voi tuntua hieman kiusalliselta, mutta se on helppo ja nopea tapa. Otat vaan asian esille rohkeasti ja teet asian täysin selväksi. Jos ei tämän jälkeen asia vielä muutu niin sitten seuraava varma tapa on oma minijääkaappi, tai vastaava omassa huoneessa lukkojen takana. On toki ikävää, jos joudut erikseen hankkimaan itsellesi jääkaapin vain sen takia ettet saa suutasi avattua.
- koloperä
Jatka juopottelua.
- Jormasisko
Laksatiivia pulloon, kun kämppis istuu paskalla niin ei ole sitten sun eväillä.
- näinvainon
Huom, ruoka ee oo ommaisuutta, vaan on jaettava kaikkien kanssa, eli tässä tapaaksessa, kämppisten kaa.
- pottukukko
..ja huom. myös juomat jaettava on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu997479Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2247341K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1395088Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1404779PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *424555Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko874259Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1154072- 1621741
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91539Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2451391