Onko se normaalia

jaha11111

iän tuomaa juttua kun esim mopopojat ja muutenkin nuorten jutut ärsyttää? Ikää 51v. Sitten alaselkäkipu alkaa kroonistumaan, eikö prlkkä kävely autakaan vai pitääkö myös alkaa tekemään selkälihasharjoituksia? Olen huomannut , muitakin saman ikäisiä naama kurtussa vastaantulevia.Sanotaan eytä kun ikää tulee niin tulee kärttyisämmäksi.Johtuuko niin naisilla kuin miehilläkin suht samoista asioista?

6

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäähän poikien ajella, ei ne kauan nuoria ole.
      Minun aikaan ei ollut rahaa mopoihin. Kyllä silti aika kuvatuksia oltiin.
      Nuo alaselkäkivut, niveliin tulee iän myötä kipuja, minulla polviin ja lonkkiin.
      Totuudessa ne väittää, että oikeanlaisilla liikkeillä selkäkivut pysyvät ainakin siedettävinä.
      Onko sitä kärttyisämpi, en tiedä. Olematonta kiirettä ylläpidetään, niin naama näyttää totiselta, kun yritetään oolla tärkeitä.

    • vaikka-pakolla

      Liian nuorena, liian vanha.
      Ei pidä kangistua vielä tuossa iässä, liikettä niveliin.

    • Iloinenonkimies

      Ei ole pelkäästään ikä- vaan myös asennekysymys. Toisista tulee iän myötä "vihaisia vanhuksia" ja toiset jatkavat valitsemmallaan myönteisellä asenteella.

    • Eiolenormaalia

      Nuorison ymmärtäminen tai ymmärtämättömyys ei ole iästä kiinni. Ikä aloittajaa ei rassaa eikä ressaa, ehkä vain huono kunto ja sen myötä kulahtanut itsetunto. 51-vuotiaan nuoren kannattaa huoltaa itsensä kuntoon ja terveitten kirjoihin ja tehdä sama asia myös asenteilleen.

      Joten ikäkartoitus: terveys- ja kuntotarkastus ja tulosten mukaisesti työhön ja toimintaan. Esim. jos selkä on ongelmallinen, keskivartalolihasten täytyy olla hyvässä kunnossa jotta ne tukevat huonoa selkärankaa. Siis salille. Ohjeita ja opastusta löytyy kun osaa etsiä.

    • Mitäkä.mies

      Ei vaikutusta vaikka olen yli viiskyt.Annan jopa viritysohjeita ja neuvoja mopon korjaajille ja tulen hyvin juttuun nuorten kanssa.
      Kun muistelen omaa nuoruutta niin yritän olla parempi aikuinen kun minun nuoruudessa tällaiset käävät olivat:)

    • terve-ruumis-hyvä-mieli

      Kyllä selän kanssa täytyis tehdä muutakin kuin vain kävellä. Selkäranka jos mikä tarvii monipuolista liikettä lukkojen ja jumiutumien estämiseksi ja ylipäätään liikkuvuuden ylläpitämiseksi.
      Se poikien mopopärrääminen ym. saattaa ärsyttää juuri siksi, että itsellä on kipuja ym. kremppaa. Liikunta auttaa ja se olisi hyvä olla jokapäiväistä läpi elämän, joten tietokone kiinni ja pihalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe