Miksi jotkut sivut juuttuvat pitkäksi aikaa ennen avautumista, esim. minuutiksi siihen, että joku "files snstatic.fi" tai vaikka mikä muu odottaa vastausta. Käytän nyt yksityisen selauksen vaihtoehtoa, kun ajattelin sen poistavan seurannan, mutta ei. Evästeitä ei ole koneelle ladattu, mutta ne on sallittu.
Mikä säätö minulla on nyt pielessä? Toukokuussa on tämä ongelma ilmennyt. Johtuuko tämä esimerkiksi Windows kympin osioiden latautumisesta koneelle, vai mistä?
Firefox takkuilee
30
600
Vastaukset
- HassuHoopo
Evästeet tallentuvat koneelle.
Asetuksista "Palauta FF" niin kaikenlaiset "ns. säädöt" katoavat. - 1218
se takkuaminen on esim. iltasanomien ominaisuus, ollut jo pitkään, joskus tulee teksti jotta 'vika ei ole sinussa vaan heissä'.
- kymysystelijä
Voidaanko joillakin asetuksilla estää nuo takkuilut? Niitä tapahtuu usein, on monia muita kuin snstatic jotka hidastavat, ja tauot ovat hermostuttavan pitkiä. Ei voi edes control-alt delillä lopettaa tehtävää. Joskus sivu avautuu sitten yhtä aikaa ctrl-alt delin kanssa, joskus ei. Sivujen selaamainen menee hirmu hitaaksi, vain odottelua ja odottelua. Meneekö nykyajan tiedonkeruu tähän suuntaan, ettei sitten paljon mitään tietoja ehdi edes etsiä? Johan on aikoihin eletty! Mennään varmaan takaisin kirjastoista etsimisiin!
Voisiko sellaisen luvattoman sivun blokata kokonaan, ettei ihmisten aikaa menisi pelkkään odotteluun loputtomasti? Miten pitäisi menetellä? Onko kukaan keksinyt? Itse en ole takkuilua havainnut. Voitko laittaa sen takkuilevan sivun niin otan aikaa?
- kymysystelijä
Takkuiluja tulee milloin missäkin, Esim. Helsingin Sanomien ja televisiosivuilla. Tänään tuli taas takkuilu Facebookiin rekisteröitymisen sivulla, takkuilun aiheutti staticxx.fbcdn.net. Ei aina arvaa, missä se tulee, niin ei voi alkaa ottaa aikaa. Kun udelleen otin Facebookin sivun, niin ei enää takkuillut. En ole ennen rekisteröitynyt facebookiin.
Monet sivut toimivat ihan kuten ennekin. - kymysystelijä
Liittyykö tuo takkuilu jotenkin Adblock plussaan. Se on minulla käytössä, mutta en ole laittanut sinne mitään sääntöjä.
- TimoXL
No jospa koitat vähän Pingailla noita takkuilevia palvelimia niin selviää onko ongelma yhteydessä?
(Jos et osaa, googlaa PING) kymysystelijä kirjoitti:
Takkuiluja tulee milloin missäkin, Esim. Helsingin Sanomien ja televisiosivuilla. Tänään tuli taas takkuilu Facebookiin rekisteröitymisen sivulla, takkuilun aiheutti staticxx.fbcdn.net. Ei aina arvaa, missä se tulee, niin ei voi alkaa ottaa aikaa. Kun udelleen otin Facebookin sivun, niin ei enää takkuillut. En ole ennen rekisteröitynyt facebookiin.
Monet sivut toimivat ihan kuten ennekin.Ei näytä liittyvän Firefoxiin millään tavalla. Ilmeisesti selaimesi yritti ladata jotain mitä nyt ei syystä tai toisesta voinut tavoittaa ja se vika johtuu jostain muualta.
Voisi kokeilla tietokoneen ja kaikkien verkkolaitteiden uudelleenkäynnistystä.kymysystelijä kirjoitti:
Liittyykö tuo takkuilu jotenkin Adblock plussaan. Se on minulla käytössä, mutta en ole laittanut sinne mitään sääntöjä.
Voi olla hyvä idea poistaa se.
- kymysystelijä
En halua mainoksia. Olisko siellä takkusivulla joku mainos, joka pitäisi ehdottomasti näyttää ja siksi se viivyttää?
kymysystelijä kirjoitti:
En halua mainoksia. Olisko siellä takkusivulla joku mainos, joka pitäisi ehdottomasti näyttää ja siksi se viivyttää?
Mahdollista toki. Nettisivu voi tehdä mitä tahtoo jos sieltä estetään jotain latautumasta.
Jos mainokset häiritsee niin sitten on parempi käyttää palveluja jotka eivät ole mainosrahoitteisia.- kymysystelijä
Ei tuo ping sanonut minulle mitään.
Kun katsoin tapahtumienvalvontaa, niin järjestelmävirheissä oli tänään mm.: offerium.fi nimenselvennys aikakatkaistiin sen jälkeen kun mikään määritetyistä DNS-palvelimista ei avstannut (klo 10.44). Tuo saattoi olla hiadastelun aikoihin, mutta ei ehkä kuitenkaan liittynyt siihen Facebooksivun hidasteluun. Sivu kuitenkin avautui, kun tehtävienhallinta avautui.
Aikasemin aamulla: Järjestelmä ei voi ladata onnistuneesti kaatumisvedosohjhainta.
Applikaatioissa mm.:
-database engine is initializing recovery steps. Mitähän tuo tarkoittaa?
-SignInAssistant tapahtumatunnuksen kuvausta ei löydy, ei ole asennetttu tai on vioittunut.
Selviääkö noista jotain hidasteluun liittyvää? Kun ohjelma jää jumittamaan, niin koneen sininen valo vilkkuu hyvin tiuhaan ja tehot ovat suunnilleen maksimissa.
Koneen käynnistyksenkin yhteydessä valo vilkkuu tiuhaan, ja sitäpaitsi siinä on jatkuvasti hidasta vilkkumista, mikähän sitä tekee?
Kysymyksessä on Windows 7 pro. Tuleeko tänne jo jotakin win 10:n tiedostoja, jotka kuormittavat? - tiedähäntä
kymysystelijä kirjoitti:
Koeta jtn muuta mainostenestäjää, tuo Adblock ei ole parhaimmasta päästä. Esim. uBlockOrigin on hyvä ja monipuolinen. Uusissa Operoissa on myös hyvin toimiva sisään rakennettu estäjä.
- kymysystelijä
Tarvitsenko ollenkaan SingInAssistant:ia? Onko se välttämätön?
- windows-tukkeutunut
Lopetin W 7:n käytön kesäajaksi , katsotaan elokuussa uudelleen kun 10:n tubutus on ohi.
kymysystelijä kirjoitti:
Ei tuo ping sanonut minulle mitään.
Kun katsoin tapahtumienvalvontaa, niin järjestelmävirheissä oli tänään mm.: offerium.fi nimenselvennys aikakatkaistiin sen jälkeen kun mikään määritetyistä DNS-palvelimista ei avstannut (klo 10.44). Tuo saattoi olla hiadastelun aikoihin, mutta ei ehkä kuitenkaan liittynyt siihen Facebooksivun hidasteluun. Sivu kuitenkin avautui, kun tehtävienhallinta avautui.
Aikasemin aamulla: Järjestelmä ei voi ladata onnistuneesti kaatumisvedosohjhainta.
Applikaatioissa mm.:
-database engine is initializing recovery steps. Mitähän tuo tarkoittaa?
-SignInAssistant tapahtumatunnuksen kuvausta ei löydy, ei ole asennetttu tai on vioittunut.
Selviääkö noista jotain hidasteluun liittyvää? Kun ohjelma jää jumittamaan, niin koneen sininen valo vilkkuu hyvin tiuhaan ja tehot ovat suunnilleen maksimissa.
Koneen käynnistyksenkin yhteydessä valo vilkkuu tiuhaan, ja sitäpaitsi siinä on jatkuvasti hidasta vilkkumista, mikähän sitä tekee?
Kysymyksessä on Windows 7 pro. Tuleeko tänne jo jotakin win 10:n tiedostoja, jotka kuormittavat?Onkohan nimipalvelimet asetettu oikein Internet yhteytesi asetuksiin?
- kymysystelijä
Windows search kansiolla oli virheelliset käyttöoikeudet, mutta en osannut korjata.
Katsoin käytössä olevia Windows palveluja ja otin käyttöön joitakin, jotka eivät olleet käytössä. Windows järjesteli ja uudisteli asioita, toivotaan, että on avuksi.
Lisäksi poistin Adblockista ruksin kohdasta Salli osa ei-häiritsevistä mainoksista. Silloin ainakin files snstatic.fi tuli estettyjen luetteloon.
Ajoin F-securen, eikä viruksia tms. ollut.
En tieä, mitä pitäisi olla internet asetuksissa eri lailla. Ne ovat varmaan oletuksilla. Suojaustaso on keskitasolla. iPv DNS-palvelimia on kaksi. kymysystelijä kirjoitti:
Windows search kansiolla oli virheelliset käyttöoikeudet, mutta en osannut korjata.
Katsoin käytössä olevia Windows palveluja ja otin käyttöön joitakin, jotka eivät olleet käytössä. Windows järjesteli ja uudisteli asioita, toivotaan, että on avuksi.
Lisäksi poistin Adblockista ruksin kohdasta Salli osa ei-häiritsevistä mainoksista. Silloin ainakin files snstatic.fi tuli estettyjen luetteloon.
Ajoin F-securen, eikä viruksia tms. ollut.
En tieä, mitä pitäisi olla internet asetuksissa eri lailla. Ne ovat varmaan oletuksilla. Suojaustaso on keskitasolla. iPv DNS-palvelimia on kaksi.Tarkista, että ne DNS palvelimet ovat oikein.
- kymysystelijä
M-Kar kirjoitti:
Tarkista, että ne DNS palvelimet ovat oikein.
iPv4DNS-palvelimilla on pitkät nuerosarjat, mutta en minä niistä mitään tiedä, miten ne pitää olla.
kymysystelijä kirjoitti:
iPv4DNS-palvelimilla on pitkät nuerosarjat, mutta en minä niistä mitään tiedä, miten ne pitää olla.
Se riippuu siitä mistä palvelilta kysyt IP osoitteet kaikille linkeille. Ne voi olla väärin.
Riippuu aika paljon siitä miten verkkosi on rakennettu mistä se nettiyhteys tulee.
Sellainen aavistus että palvelinta on voitu vaihtaa eri osoitteeseen vaikka ja nuo nyt ohjaa väärin. Tarkista ne osoitteet ja hoida ne kuntoon.- kymysystelijä
Verkko-ja jalkamiskeskuksesta katsoin lähiverkkoyhteyden ja siitä tiedot. siinä on nyt, että tänään on osoite myönnetty ja voimassa vuoden. iPv4DNS-palvelimet ovat numeroiltaan samat kuin ennen tätä myöntämistä..
Yhteys tulee kaapelista Cisco-modeemiin ja siitä langalla koneeseeni. Toisella perheen henkilöllä on mokkula kannettavassa koneessa, en tiedä onko sen langaton yhteys oikein. Ei näitä ymmärrä.
Kun yhteyksien kuvaa klikkaa, niin tulee seuraavaa. Yhteys muodostettu kohteeseen
Verkko 3
Internetyhteys
Modeemi ja VPN
Laajakaistayhteys kymysystelijä kirjoitti:
Verkko-ja jalkamiskeskuksesta katsoin lähiverkkoyhteyden ja siitä tiedot. siinä on nyt, että tänään on osoite myönnetty ja voimassa vuoden. iPv4DNS-palvelimet ovat numeroiltaan samat kuin ennen tätä myöntämistä..
Yhteys tulee kaapelista Cisco-modeemiin ja siitä langalla koneeseeni. Toisella perheen henkilöllä on mokkula kannettavassa koneessa, en tiedä onko sen langaton yhteys oikein. Ei näitä ymmärrä.
Kun yhteyksien kuvaa klikkaa, niin tulee seuraavaa. Yhteys muodostettu kohteeseen
Verkko 3
Internetyhteys
Modeemi ja VPN
LaajakaistayhteysKysy ne DNS palvelimien osoitteet siltä kuka hoitaa sen kaapelin sinne modeemiin kun ne DNS palvelimet on siellä johdon toisessa päässä jossain.
Muista käynnistää modeemi myös uusiksi.- kymysystelijä
Taas tuli uusi hidastaja s2wp.com. Mistä noita sikiää?
Tänään aion kysellä noista palvelimista.
Onko Firefoxin versio muuten mikä?
- kymysystelijä
Geolocation ei sano minulle mitään.
Firefox on 46.0.1.
P...a-juttu! Nyt alkaa mennä hermot...
DNa ei voi antaa minulle palvelintietoja, koska laajakasta ei ole minun minissäni. Henkilö, jonka nimissä se on, ei ole paikalla eikä hän osaa tehdä mitään tietokonelle. Miten teillä muilla kodeissa on nämä asiat järjestetty? kymysystelijä kirjoitti:
Geolocation ei sano minulle mitään.
Firefox on 46.0.1.
P...a-juttu! Nyt alkaa mennä hermot...
DNa ei voi antaa minulle palvelintietoja, koska laajakasta ei ole minun minissäni. Henkilö, jonka nimissä se on, ei ole paikalla eikä hän osaa tehdä mitään tietokonelle. Miten teillä muilla kodeissa on nämä asiat järjestetty?Tein itse.
https://www.dna.fi/tuki-liikkuvalaajakaista
Tuolla on näkyy olevan mobiililaajakaistoille seuraavat DNS palvelimet:
62.241.198.245 ja 62.241.198.246
Täsmääkö ne asetukset noiden kanssa? Jos ei niin ota vanhat asetukset talteen ja aseta nämä. Sen jälkeen käynnistä tietokone uudestaan ja testaa.
DNA on kyllä sitten aiemminkin sekoillut nimipalvelimien kanssa ja kerran mm. Facebook katosi kaikilta DNA:n asiakkailta kun palvelimet sekoili, että mitään uutta tuossa ei olisi.
Sen lisäksi jos tuo ei auta niin voit kokeilla tilapäisesti laittaa siihen pelkästään Googlen julkisen DNS palvelimen joka on 8.8.8.8 ja toissijainen DNS palvelin tyhjäksi.
- Palemoon
Vika voi olla totta kai sivustossa, nettioperaattosirssa ja vaikka missä. Mutta sekin on totta, Että FireFox paisuu koko ajan kuin pullataikina. Siitä on tulossa sellainen itse tehty mammutti. Siirryin itse selaimeen nimeltään "Palemoon". Se perustuu FireFoxin moottoriin, on FireFoxin näköinen, mutta on paljon nopeampi. Näitä FireFoxin "hienoksia" on karsittu pois. Takkuaminen väheni huomattavasti, kun vaihdoin Palemooniin.
Minun havaintojeni mukaan ihmiset itse paisuttaa sitä Firefoxia kaikennäköisillä jumittavilla lisäosilla. Firefox ESR ilman lisäosia, laajennoksia jne. toimii oikein hienosti. Itseasiassa taitaa olla tällä hetkellä luotettavin selain mitä löytyy.
- kymysystelijä
DNS-palvelimet täsmäsivät noiden kanssa, mitä M-Kar ilmoitti. Mutta nyt ne ovat 8888 ja 8844, vaikka tämä on kaapelilaajakaista.
- kymysystelijä
Olen palauttanut windowsin 16.5. tilaan, mutta se cloudfront.net on tullut sitä ennen. Ja on sitten tullut paljon muita. Ainakin seuraavia jumittajia sen lisäksi:
s0.wp.co
s2.wp.com
files snstatic.fi
tracking from squide.com
acast.com
Tänään tuli semmoinen, jota en ollut kirjoittanut ihan selvästi. mutta jotakin tuonne päin adaseemch.com.
Olen tänään virkistänyt Firefoxin, en tiedä vieläkö ongelma jatkuu. Uusin versio on. Ärsyttävää on kun alkaa hidastella. Tuo viimeinen tuli DNA:n sivun haussa.
Olen uusinut turvapaketin. Ajanut Malwarebytesin jne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve343168Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U722229Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut172070Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1822065SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1252024Purralla luistaa hihna isolla pyörällä
Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä341700Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin1121643- 1021345
Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä2231304- 221203