Metropolia / Sairaanhoitaja

Tulevahoitsu

Onko muita ketkä tulossa kokeeseen 3.6? Jännitetään yhdessä! :-)

35

3562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TulevaSH

      Täällä olis yks! Mut 2.6! Oon niin fiiliksissä, haluun niin päästä opiskelee!! :) mitä linjaa havittelette, mä haluun sinne aikuispuolelle :)

    • lähihoitajastaSh

      Juu, täällä toinen 3.6 kokeeseen tulija... Monimuoto puolelle hakemassa... =)

      • Tulevahoitsu

        Minä myös monimuotoon! :-)
        Jee! Hyvä me !


      • Julinda1234

        Minäkin!! Tuli yllätyksenä tuo ettei olekkaan ennakkomateriaalia.
        Mutta toisaalta jotenkin helpottavaa niin ei tarvi ihan epätoivoisena päntätä etukäteen :) koska mulla ei ole suunnitelma B:tä..olis pakko päästä sisään!!! Eli ei paineita :D


      • tulevahoitsu

        Mun on myös pakko päästä sisään! Kamalaa kun sen jälkeen pitää odottaa vielä melkein kuukausi tuloksia.. Mulla alkaa kesäloma 30.6 joten saa nähdä millä mielellä kesäloma alkaa! Yaiks!


    • Lh-sh

      Minä myös! Monimuotoon haen.

    • duppis

      Täällä myös monimuotoon tulossa 2.6!!:) Jeee! Onko kaikki monimuotoon tulijat lähhoitaja pohjaisia? Miten aijotte valmistautua kokeisiin, kun ennakkomateriaalia ei ole?

      • tulevahoitsu

        Ei ole lähihoitaja pohjaa. Ihan kylmästi vaan näin untuvikkona! Valmistaudun sillä etten hösläisi! Rauhassa vaan.. Lukihäiriö niin tuottaa ongelmia aina kun on aineistoista kysymys. Jännäksi menee!


    • Lhshth

      2.6 th pääsykokeisiin tulossa :3

    • helsinkiläinenm

      Siis sinne on todennäköisesti tulossa saman tyyppinen koe Ku oli esivalintakokeessa eli matikka äidinkieltä vissiin on tulossa ainakin

    • Båmbå

      Mitenkä muilla muilla mennyt kokeet? Itsellä ei aika riittänyt koetta tehdessä ja ryhmätilanteessa en saanut sanottua melkein mitään :/ Tuskin näillä paikka aukeaa..

      • höhh

        Mulla sama :( Mun mielestä tunti oli kyllä ihan liian lyhyt aika sen kokeen tekemiseen.


    • Tulevahoitsu

      Tänään koe! Apuva!

    • harmistus

      Millaisia fiiliksiä kaikilla nyt jäi pääsykokeista? Itsellä kaikki muu tuntui menevän nappiin, paitsi se viimeisen sivun tehtävä jossa loppui aika kesken.. Harmitti sitten kun huomasin että siitä olisi saaanut 10 pistettä mikä on neljäsosa kirjallisen pisteistä! Pelottaa että sen vuoksi menee opiskelupaikka sivu suun. En tajunnut katsoa taakse ja tehdä sitä ensin ja jättänyt osan 1 pisteen tehtävistä vastaamatta :/ Toivottavasti en ole ainoa jolla ei mennyt se osa ihan putkeen. Saa luvan kaikki muut vastaukset sitten olla oikein :D

      • SHmonimuotoon

        Mitä???? 10 pistettä viimeisestä? Onpa hurjaa...tämä jäi kyllä siinä loppukiireessä huomaamatta.... Aika kyllä meni tosi tiukille taas. Paljon tuntuu olevan lähihoitajia liikenteessä, itsellä ei alan kokemusta... en näe sitä kuitenkaan haittana ollenkaan;-)


    • Båbåå

      En edes katsonut viimeiselle sivulle!! Mitä siellä oli? En ehtinyt ollenkaan kirjallisia tekemään.. vain matikan..

      • Harmistus

        Siinä oli siis 5 tilannetta/toimintatapaa jonka alle piti kirjoittaa, että mihin eettiseen periaatteeseen tämä malli perustuu. Oikeasta vastauksesta sai 2pistettä ja väärästä/vastaamatta jättämisestä -1,25 pistettä. Mikä tarkoittaa sitä että siinä voi menettää sen 10 pistettä ja vielä tulee miinusta lisäksi.. Ärsyttää siis hieman etten tehnyt sitä heti ensimmäisenä.. Mutta edes hieman lohduttavaa kuulla etten ole ainoa😅


      • Eikäää

        Ei helevetti oikeestikko.. mäki kerkesin tekee vaan sen matikan, aineisto-osuus jäi melkeen kokonaan tekemättä ku loppu aika. Miten toi pisteytys siis menee, 40 pistettä kirjallinen ja 30 pistettä ryhmitilanne vai?


      • Harmistus

        Joo 40 kirjallisesta ja 30 haastattelusta.


      • jaaaaaanina
        Harmistus kirjoitti:

        Siinä oli siis 5 tilannetta/toimintatapaa jonka alle piti kirjoittaa, että mihin eettiseen periaatteeseen tämä malli perustuu. Oikeasta vastauksesta sai 2pistettä ja väärästä/vastaamatta jättämisestä -1,25 pistettä. Mikä tarkoittaa sitä että siinä voi menettää sen 10 pistettä ja vielä tulee miinusta lisäksi.. Ärsyttää siis hieman etten tehnyt sitä heti ensimmäisenä.. Mutta edes hieman lohduttavaa kuulla etten ole ainoa😅

        Oliko teille annettu etukäteen tietoon kirjat joita piti opiskella kirjallista koetta varten?


    • Båbbå

      Joo nyt kyllä harmittaa ja ketuttaa ihan saakelisti :( ois voinu mennä hyvin jos ois tajunnu kattoo eka läpi mitä tekee ensin..

    • Sandraaaa

      Miten teillä mennyt ryhmätilanne?

    • Sopp

      Ryhmätilanteita on vaikea arvoida, tärkeää et puhuu jotain.

      Aineistokokeen viimeinen sivu, mitä vastasitte?

    • Ensihoitajaksiko

      Mulla oli tänään ensihoitajaksi pääsykoe. Olikohan samanlainen koe kun sairaanhoitajaksi?
      Kun kokeita on ollut eri päivinä, niin mitenköhän on varmistettu, että koe on samantasoinen?

      Osa kysymyksistä oli taas yksityiskohtiin takertumista. Odotin enemmän soveltavampia kysymyksiä. Mutta ne ainoat soveltavat (vika sivu) olikin vaikeita, sillä olin keskittynyt imemään päähäni kokonaiskuvaa koko materiaalista, ja ne periaatteet liittyy toisiinsa hyvin läheisesti... Hyvä kun olin tajunnut edes kirjoittaa jotenkuten niiden periaatteiden nimet ylös.
      Matikka tuntui liian helpolta. Jäin jumittamaan kysymyksiin ihmetellen, että voiko tosiaan olla näin yksinkertaista.

      Se oli outoa, että kokeen valvoja ei ilmoittanut kokeen loppumisajankohtaa etukäteen. Unohdin katsoa kelloa. Ja kun koe loppui (varoittamatta), osa ampaisi saman tien ylös, mutta osa jäi vielä tekemään!!!

      Ryhmätilanne oli lyhyt. Mitäköhän sen tarkoitus oli mitata? Onko tarkoitus siis yleisesti vaan todeta, että joku kykenee keskustelemaan ja joku ei? Milläköhän tavalla piti tilanteessa loistaa, jotta saa hyvät pisteet? Valintakoekutsussa oli varattu reilusti aikaa ryhmätilanteelle, niin jotenkin oletin jotain ihan muuta kuin paria lyhyttä keskustelua.
      Meidän keskusteluaiheetkin liittyivät ihan yleisesti hoitoalaan, ei juuri ensihoitoon. Milläköhän mitataan motivaatiota ja valmiuksia kouluttautua juurikin ensihoitajaksi? Silläkö perusteella, miten hyvin osasi itseään ryhmätilanteen lopuksi mainostaa? Vai eikö niille ole annettu lainkaan painoarvoa?

      Jäi sellainen olo, että lähdinkö mä sieltä kokeesta vahingossa kesken pois ja jätin jonkun osion tekemättä? En tiedä yhtään mitä odottaa tulosten suhteen.

      • Toinen_ensihoitajaksi

        Samoja fiiliksiä, hain myös ensihoitajaksi. Tosiaan koin, että aineistokokeessa takerruttiin yksityiskohtiin, ja koska eettiset periaatteet liittyivät niin lähelle toisiaan, niin oli vaikeata vastata varsinaiseen kokeeseen - viimeinen sivu jäi melkein tyhjäksi (omaa tyhmyyttä) enkä edes muista mitä vastasin niihin, mihin sain edes jotain. Matikka oli erittäin helppoa, mutta hieman epäselväksi jäi, miten kattavasti vastauksia olisi pitänyt perustella.

        Samoin koin kummalliseksi aineistotekstin pois ottamisen ja varsinaisen kokeen antamista. Ei todellakaan ollut selkeätä milloin koe alkaa, saati loppuu. Niin kuin "Ensihoitajaksiko" mainitsi, osa vaan jatkoi koetta eikä valvojaa voinu vähempää kiinnostaa - kyseessä ei kuitenkaan ollut erityisluvan saaneita.

        Keskustelu oli ihan ok, kaikki saivat sanota sanottavansa ilman keskeytyksiä ja vielä miltein järjestyksessä vuorotellen. Aiheena oli ensihoitotilanne, "miten toimit?" ja siitä keskutelu. Lisäksi piti lopuksi mainostaa itseään, miksi haet ensihoitajaksi. Aika vaikeata minun mielestä on keskustelun pohjalta tehdä valintoja/antaa pisteitä, varsinkin jos kaikki ryhmässä selvisi tasaisen hyvin.

        En yhtään tiedä, mitä odottaa tuloksista. Aineistokoe todennäköisesti ratkaisee kaiken. Tuloksia odotellessa :)


      • Ensihoitajaksiko

        Itsekin mietin, että miten nuo matikan vastaukset piti perustella. Perustelin vain lyhyellä laskutoimituksella.
        Olitko tänään kokeessa? Oltiinkohan samassa luokassa tekemässä, vai oliko kaikki valvojat tuollaisia... :D
        Jep, nyt sitten vaan odotellaan... Tsemppiä kaikille hakeneille! :)


      • Toinen_ensihoitajaksi

        Joo tänään kokeessa, ehkä me oltiin samassa luokassa, naisvalvoja oli valvomassa. Samoin tsemppiä kaikille! :)


      • Tulevahoitsu

        Tänään vanhalla viertotiellä..

        Saa nähdä miten meni koe.. Aika hupeni todella kovaa vauhtia. Mulla meni matikan tehtäviin varmaan 35 minuuttia ja yritin sitten hätiköiden tehdä sen aineiston. Olisi pitänyt aloittaa siitä. Ärsyttävää että meni ihan lottoamiseksi koko homma. Toisaalta tietää sitten syksyllä mitä tehdä toisella tavalla :-)
        Ryhmäkeskustelu siinä ja siinä. Meidän ryhmässä oli 4/8 niitä ketkä puhuivat ja kaksi enemmän kuin kaksi muuta. 4 hiljaisesta 2 sanoi jotakin ja yksi ei sanonut mitään..

        Mutta ohi on! Vihdoin.
        Ei malttaisi odottaa melkein kuukautta.. :-(


    • Terkaksiko

      Heippa!
      Mulla meni kirjalliset kokeet ihan ok, tosin aika loppui kesken/tuli kiire ja keskittyminen oli jotenkin vaikeaa, matikkaa jännitin, vaikka en siinä mitenkään surkea edes ole, mutta saatoin ajatella niitä liian monimutkaisesti, kun olivat kuitenkin tosi yksikertaisia, mutta esitetty minusta vähän hankalasti. Itse aineiston tekemiseen jäi todella vähän aikaa, ja tein sen nopeasti tarkistamatta, varmasti tulee huolimattomuusvirheitä.

      Minuakin jäi harmittamaan se, ettei mitään tietoa itsestä saanut missään vaiheessa tuode esille, edes motivaatiota ei kysytty. Meillä ei myöskään th-linjan kokeissa ollut mitään "itsensä mainostamis" -osiota keskustelussa, ainoastaan esittely ennen keskustelua, Siinä sain hyvin pikaisesti sanottua vähän halustani alalle. Keskustelu meni ihan ok, toki jäin miettimään puhuinkohan liikaa..

    • Eikaihaittaa

      Ite olin th pääsykokeissa ja oon jäänyt nyt stressaamaan sitä ryhmätilannetta. Olin siinä tosi hermostunut (ja sen varmasti huomasikin) mutta sain kuitenkin itseni esiteltyä ja muutaman mielipiteen heitettyä. Onko teillä mitään käsitystä miten se pisteytys voisi siinä mennä? Onko mahdollisuuksia päästä opiskelemaan kun aineistokoe meni kuitenkin mielestäni hyvin?

    • Ensihoitajaksikin

      Minä olin myös ensihoitajan pääsykokeessa. Mielestäni erinomainen pääsykoe kaikinpuolin.

    • pääsykokelas

      Kuulostaa että pääsykoe oli kätilölinjalle myös ihan tasan sama kun sh-linjalle. Mielenkiinnolla odottelen tuloksia. Sain kyllä kaikki tehtävät kirjallisessa ihan hyvin tehtyä, hieman jäi aikaa tarkistella, ja ryhmäkokeessa juttu luisti ihan hyvin, oli tosi mukavia tyyppejä siinä ryhmässä missä olin. Mutta sepä se juuri, taso oli ainakin siinä kova! Saapa nähdä, jännittää!
      Se kyllä minuakin harmitti että missään kohtaa ei oikein päässyt kertomaan motivaatiostaan ja halustaan päästä opiskelemaan, olisin mielelläni kirjoittanut jonkun näköisen motivaatiokirjeen tai edes kertonut haastattelussa vähän enemmän mutta ei ollut aikaa. :/

      • hghsrh

        Hei, kertoisko joku minkätasoista matikkaa pääsykokeissa oli? entä oliko englantia? Sh pääsykokeisiin menossa viikon päästä...


      • Soshelpapua
        hghsrh kirjoitti:

        Hei, kertoisko joku minkätasoista matikkaa pääsykokeissa oli? entä oliko englantia? Sh pääsykokeisiin menossa viikon päästä...

        Olisi kanssa tosi kiva kuulla vähän tarkemmin vaikka esimerkkejä tehtävistä!


      • Krid
        hghsrh kirjoitti:

        Hei, kertoisko joku minkätasoista matikkaa pääsykokeissa oli? entä oliko englantia? Sh pääsykokeisiin menossa viikon päästä...

        Miten sulla meni koe? Minkätasoista matikkaa pääsykokeissa oli? Oon itse menossa ensi kuun lopussa pääsykokeisiin ja olisi kiva tietää millaisia laskuja mun kannattaa lähtee kertaamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3752
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      115
      1474
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1340
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1164
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      58
      1044
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1036
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe