En tiedä enää..

Kyynel4

Olen parikymppinen tyttö, joka on asunut 3 vuotta omillaan. Olen saanut vanhemmilta rahallista avustusta (tyyliin parikymppiä että saan jääkaappiin jotakin sisältöä). Olen ollut sinkkuna 5 vuotta ja äitini tietää, että etsimällä etsin miestä...

Minulla on kaksi siskoa, jolla toisella on perhe ja toinen meni juuri naimisiin. Äiti käy shoppailemassa tms siskojen kanssa, mutta ei minun kanssani. Siskot tekivät myös yhdessä kylpylämatkan ja innoissaan laittelivat meidän yhteiseen whatsapp-ryhmään kuvia. Itse en pääse rahallisiin tapahtumiin, koska lasken jokaikisen sentin ja silti ei ole varaa ostaa loppukuukaudesta ruokaa.

Aina kun olen siskojen kanssa ja äiti on mukana, he puhuvat hienoista laatoista, joita haluavat kotiin tai Tommy Hilfigerin vaatteista ja ihmettelevät ääneen, miten kuljen kaksi talvea samoilla talvikengillä. Äitini kertoi, että eräs tuttavamme aikoo pyytää minua yhden päivän reissulle. Äitini melkein suuttui minulle, kun sanoin kieltäytyväni koska minulla ei ole oikeasti varaa ylimääräisiin menoihin. Hänen mielestään en voi pyöriä samalla kylällä koko loppuelämääni vaan menisin uuteen paikkaan, josta löytäisin miehen.

Perheelleemme on tärkeää näyttää, että kaikki on hyvin. Vanhemmillani on tämän vuosimallin autot, kulkevat hienoissa vaatteissa ja lapsuudenkotini on tyylikäs. Tupakoida ei saa ja ainoastaan juodaan konjakkia ja salaa sitten muiden katseilta yksi saunaolut. Itse poltan, vedän kännejä, kiroilen.. vanhempani eivät hiustyylin muutoksesta välittäneet (äitini olisi halunnut säilyttää minulla pitkän tukan). Kielilävistys ja tatuointeja (ei-näkyviä) löytyy.

Olin tuossa käymässä lapsuudenkodissani ja satuin vahingossa röyhtäisemään vahingossa kun join limsaa telkkaria katsoessani sohvalla. Äitini mielestä tämä ei ollut ok, koska "hienot naiset ei tuota tee". Ajattelin että kai täällä joutuu myös tulppa perseessä kulkemaan..

Lisäksi häiritsee se, että siskot viettävät enemmän puolisoidensa sisarusten kanssa enemmän aikaa kuin minun. Olen yrittänyt järjestää illanistujaisia siskoilleni, mutta eivät he "jaksa myöhään valvoa". Kas kummaa, olivathan se juuri kaksi viikkoa sitten baarissa keskenään - satuin vielä samaan baariin...

Riidellessämme siskojen ja äitini kanssa he kääntävät asian niin, että kaikki on minun syytäni ja tämän jälkeen riita on ns. käsitelty. On jäänyt monesti paskanmaku suuhun. Olen käynyt juttelemassa kunnan psykologin kanssa, koska yksityiselle ei ole varaa, mutta hän vain silittelee päätä ja voivottelee... tämä kirjoitus kevensi sydämeni taakkaa. Kiitos kun jaksoit lukea <3 pakko myöntää, että kyynel tuli silmäkulmaan tätä kirjoittaessa..

2

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika_20v

      Hankala tilanne kyllä - pakko myöntää... :( Tsemppiä kovasti! <3 :)

    • poika_20v

      Jos haluut tutustuu tai muute vaa jutella nii voin antaa s-postini... :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe