Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Niin, tässähän se taas näkyy

hienoa_

Haettavana oleva tehtävä tekstinkäsittely terveydenhuollon toimipaikassa, sijaisuus. Itselläni on alaan liittyvä koulutus ja kokemusta myös tällaisesta tehtävästä. Arvatkaapa millä koulutuksella tuohon tehtävään pääsi!

FILOSOFIAN MAISTERI!

Että siis täällä pitää opiskella useampi vuosi yliopistossa että saa työpaikan edes pariksi kuukaudeksi, työpaikan jonka vaatimia taitoja opetetaan vuoden pituisilla kursseilla! ON TÄMÄ MINUNKIN TYÖKOKEMUKSENI JA OSAAMISENI AIKA ARVOTONTA!

FILOSOFIAN MAISTERI!

Siksi toisekseen, onkohan tässä maisterissa se vika että kun opiskellut pienessä kaupungissa, niin sitten sieltä ihanasta kaupungista ei halua edes pois lähteä vaan hakeutuu sitten sellaiseen tehtävään töihin, joka nyt ei tosiaankaan vastaa koulutusta. Itselleni kerran vielä pienemmässä maaseutupaikassa verojohtaja sanoi kun olin hakenut verotoimistoon toimistoapulaisen paikkaan, että sinä taidat olla ylikoulutettu! No jaa, se saattoi tietysti tarkoittaa, että minä olen käynyt ylioppilaaksi ja sen jälkeen vielä kauppaopiston vaikka minun päälläni ei edes siihen pitäisi pystyä, että olen ylikoulutettu! Tai saattoi se mukamas sitä tehtävääkin tarkoittaa, että niillä opinnoilla ylikoulutettu! No, mikäs tämä maisteri on tuohon tehtävään!

3

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehe_z

      No, ei se mitään. Tänään tuli sitten toiseen kesäsijaisuuteen haastattelukutstu. Mutta kun tämä nimenomainen työnantaja ei ole koskaan aiemmin pyytänyt edes haastatteluun vaikka olen hakenut jatkuvasti, on ollut jopa siihen yleiseen sijaisilmoitukseen haku päällä niin nyt tuli kutsu. Joo, mä veikkaan että se kutsu tuli siksi, että jälleen olen se kokenein ja pelkäävät että saatan tehdä (joo, sijaisuus) valituksen syrjinnästä!

      Heh heh!

      Tämä seutu on aivan käsittämätön! Töitä ei saa, ei mitään töitä, maisterit menee eteen!

      • maisteri_

        Vai pitäisikö tästä ajatella, että nykyään se maisteritutkinto on niin heppoinen, niin heppoinen, ja sen saa ihan kuka vaan, kunhan nyt viitsii sinne yliopistoon hakeutua, että se vastaa tätä merkonomikoulutusta? Vai! Tämä on siis aivan törkeimmästä päästä tämä tilanne täällä. Mitähän minä nyt tekisin? Lopulta mulle käy niin, että ei ole rahaa yhtään mihinkään, mutta nämä maisterit ne vaan porskuttelevat sillä monien vuosien tutkinnollaan, jonka käyttöön eivät sitten vaivaudu sen vertaa sijoittamaan, että hakisivat töitä joihin se tutkinto olisi mojovasti sopiva!

        Ei kai tässä voi niinkään sanoa, että se maisterin tutkinto on saatu aikaiseksi rimaa hipoen? On arvokkaampaa ottaa maisteri töihin, kuin sellainen jolla on jo osaamista tehtävään ja tehtävään sopiva koulutus, täsmäkoulutus, käyty! No, mitäs se työnantaja sillä maisterihenkilökunnallaan tekee, onko se tavallaan sitten niin kuin nöyryyttämistä vai... kävit yliopistoa ainakin sen kuusi vuotta ja tässä olet, purat saneluita hikisellä palkalla... Ja sitten nämä maisterit valittelevat kun ei ole töitä, taitaa olla ennemminkin niin, että eivät vaivaudu hakemaan sellaisia töitä joista siihen maisteritutkintoon olisi hyötyä tai päinvastoin. Mitä minä tykkäisin itsestäni jos olisin käynyt kuusi vuotta yliopistoa ja päätyisin purkamaan saneluita.... Kyl mää olisin nolo!


      • rimaa_hipoenko

        Lisämausteensa tähän tilanteeseen tällä seudulla tuo se, että on valtavan suuri porukka ihmisiä, jotka nauttivat siitä, kun joku toinen ei pääse etenemään! Se on oikein suuri ilo ja onni kun pääsee irvailemaan. Mutta tässä on nyt sitten sanottava, että kun tähän porukkaan myös niitä maistereita kuuluu, niin eipä se ole maisteri järjellä pilattu tosiaankaan... mistä moinen käyttäytyminen on oiva esimerkki!

        Kyllä tosiaan olisin nolo, jos maisteritutkinnon saatuani suoritettua päätyisin johonkin tehtävään, johon riittää vuoden koulutus! Mä häpeäisin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe