VR:llä fillarin kuljetus

fillari_mukaan

Katselin vr:n sivuilta fillarin kuljettamisesta junamatkalla. On siis junia, joissa on sellainen jännä pantillinen pyöräteline ja sitten toisaalta on junia, joissa fillari jätetään johonkin "ohjausvaunuun" omalla lukolla kiinnitettynä. Mikähän tämä ohjausvaunu on? No jaa, kyllähän sen junaan paikkalippuja ostaessa näkee, missä vaunussa pyörät kuljetetaan... Mutta kai tämä sitten on niin, että jos on lipun pyörää varten ostanut, niin siellä junassa tosiaan on tilaa pyörän säilytykseen...

No, onhan nykyään toki turistikaupungeissa useinkin mahdollisuus vuokrata fillari, mutta jospa oma fillari tulisi edullisemmaksi ja on ainakin sopivasti mitoitettu ajoasento sitten jos vaikka muutaman kymmenen kilometrinkin meinaa ajella...

Mutta voiko siihen luottaa, että fillari myös mahtuu mukaan matkalle jos on lipun pyörää varten ostanut!

5

2720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukittavan telineen lisäksi joissakin junissa on yksi matkustajaloosi muutettu pyörille sopivaksi. Junissa joissa voi kuljettaa pyörää muutoin kuin telineessä tai loosissa ne viedään vaunuun jossa kuljetetaan muutakin tavaraa. Konnari pitää asemien välit vaunun lukossa, mutta lukko kannattaa olla pyörässäkin jotta ei lähde muiden matkaan. Ja huom- pyörille ei ole ko. vaunussa mitään telinettä!

      • Eioooo

        "viedään vaunuun jossa kuljetetaan muutakin tavaraa" Sellaiset junat on jo harvassa, ainakaan IC-junissa ei moisia ole...
        https://www.vr.fi/cs/vr/fi/polkupyoratsukset
        VR says: "Kaukoliikenteessä polkupyörän voit ottaa mukaan InterCity-juniin ja matkatavaraa kuljettaviin päivä- ja yöpikajuniin sekä taajamajuniin."
        Etelässä pikajunilla ei matkusteta, kun kulkevat pääasiassa öisin ja ovat hitaita IC juniin verrattuna. Myöskään Pendolinoissa ei ole pyöräparkkia.

        Ohjausvaunu tarkoittaa toisessapäässä kuin veturi olevaa vaunua, mistä junaa voidaan ohjata, käytössä ainakin etelän edestakaisilla reiteillä ja yleensä se ohjausvaunu on ensin hesaan päin mennessä, veturi taas poispäin mennessä.

        Paikanvarauksesta en osaa sanoa, mutta jos pyörälle ei ole lippua etukäteen ostanut, niin se poistetaan seuraavalla asemalla, konduktööri ei lippua myy...


      • ic447

        Konnari myy pyörälippuja.


      • Ei.Myy
        ic447 kirjoitti:

        Konnari myy pyörälippuja.

        Ei ainakaan viime kesänä ja matkaaja jolla oli matkalippu joutui poistumaan aikaisemmalla asemalla junasta liputtoman pyöränsä kera. (matkalle lähdetty asemalta, jossa lipunmyynti oli auki)


    • Gnuut_Möller

      " Ei.Myy

      30.5.2016 18:34

      ic447 kirjoitti:

      Konnari myy pyörälippuja."

      Missä pyörä oli siihen saakka kun joutui poistumaan junasta? Viereisellä istuimellako?? vai matkalaukkuhyllyllä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe