OLen katellu erästä -98 Fiestaa 1,3:n koneella.
Vaikuttais hyväkuntoiselta.
Onkohan niissä jakopää ketjulla vai hihnalla?
Entä lieneekö herkkä ruostumaan?Muita mahdollisia vikoja?Kiitoksia vastauksista jo etukättee.
Voortiko?
6
1216
Vastaukset
- kolopallo
Onk se 1.25 vai 1.3? Jos se on 1.3 ni se perustuu vanhaan anglian koneeseen ja seon työntötanko kone.(endura-e).Eli ei ketjua/hihnaa.Ei kovin herkkä ruosteelle. hyvä ajaa,pihi,lämmin. Jarrulevyt kulutus tavaraa,samoin etuvakaajan pääty tangot.
- Tyttö
Itsellä 1.3 endura koneella, 155000km tuupattu.Ei ongelmia ,kuluvia osia vaihdettu ,muuten hyvin toiminut . Suosittelen.
- Heimo
koneella. Ei muita hihnoja kuin laturinhihna. Älyttömän kestävä kun muistaa pitää ÖLJYT koneessa.
- diplinssi
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
- kaveri puhuu läpiä päähänsä
diplinssi kirjoitti:
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
Vanhan kansan työntötanko moottori tai jakohihna
rippuu moottorista. - Heimo
diplinssi kirjoitti:
Voi myös olla hammaspyörä välitteinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868563
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264658- 504198
- 593742
- 513186
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432461
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382163Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362087