OLen katellu erästä -98 Fiestaa 1,3:n koneella.
Vaikuttais hyväkuntoiselta.
Onkohan niissä jakopää ketjulla vai hihnalla?
Entä lieneekö herkkä ruostumaan?Muita mahdollisia vikoja?Kiitoksia vastauksista jo etukättee.
Voortiko?
6
1225
Vastaukset
- kolopallo
Onk se 1.25 vai 1.3? Jos se on 1.3 ni se perustuu vanhaan anglian koneeseen ja seon työntötanko kone.(endura-e).Eli ei ketjua/hihnaa.Ei kovin herkkä ruosteelle. hyvä ajaa,pihi,lämmin. Jarrulevyt kulutus tavaraa,samoin etuvakaajan pääty tangot.
- Tyttö
Itsellä 1.3 endura koneella, 155000km tuupattu.Ei ongelmia ,kuluvia osia vaihdettu ,muuten hyvin toiminut . Suosittelen.
- Heimo
koneella. Ei muita hihnoja kuin laturinhihna. Älyttömän kestävä kun muistaa pitää ÖLJYT koneessa.
- diplinssi
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
- kaveri puhuu läpiä päähänsä
diplinssi kirjoitti:
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
Vanhan kansan työntötanko moottori tai jakohihna
rippuu moottorista. - Heimo
diplinssi kirjoitti:
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
Voi myös olla hammaspyörä välitteinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932109Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671557YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741329Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2391214- 731180
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511041Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2521006Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88901