OLen katellu erästä -98 Fiestaa 1,3:n koneella.
Vaikuttais hyväkuntoiselta.
Onkohan niissä jakopää ketjulla vai hihnalla?
Entä lieneekö herkkä ruostumaan?Muita mahdollisia vikoja?Kiitoksia vastauksista jo etukättee.
Voortiko?
6
1209
Vastaukset
- kolopallo
Onk se 1.25 vai 1.3? Jos se on 1.3 ni se perustuu vanhaan anglian koneeseen ja seon työntötanko kone.(endura-e).Eli ei ketjua/hihnaa.Ei kovin herkkä ruosteelle. hyvä ajaa,pihi,lämmin. Jarrulevyt kulutus tavaraa,samoin etuvakaajan pääty tangot.
- Tyttö
Itsellä 1.3 endura koneella, 155000km tuupattu.Ei ongelmia ,kuluvia osia vaihdettu ,muuten hyvin toiminut . Suosittelen.
- Heimo
koneella. Ei muita hihnoja kuin laturinhihna. Älyttömän kestävä kun muistaa pitää ÖLJYT koneessa.
- diplinssi
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
- kaveri puhuu läpiä päähänsä
diplinssi kirjoitti:
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
Vanhan kansan työntötanko moottori tai jakohihna
rippuu moottorista. - Heimo
diplinssi kirjoitti:
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
Voi myös olla hammaspyörä välitteinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818