OLen katellu erästä -98 Fiestaa 1,3:n koneella.
Vaikuttais hyväkuntoiselta.
Onkohan niissä jakopää ketjulla vai hihnalla?
Entä lieneekö herkkä ruostumaan?Muita mahdollisia vikoja?Kiitoksia vastauksista jo etukättee.
Voortiko?
6
1224
Vastaukset
- kolopallo
Onk se 1.25 vai 1.3? Jos se on 1.3 ni se perustuu vanhaan anglian koneeseen ja seon työntötanko kone.(endura-e).Eli ei ketjua/hihnaa.Ei kovin herkkä ruosteelle. hyvä ajaa,pihi,lämmin. Jarrulevyt kulutus tavaraa,samoin etuvakaajan pääty tangot.
- Tyttö
Itsellä 1.3 endura koneella, 155000km tuupattu.Ei ongelmia ,kuluvia osia vaihdettu ,muuten hyvin toiminut . Suosittelen.
- Heimo
koneella. Ei muita hihnoja kuin laturinhihna. Älyttömän kestävä kun muistaa pitää ÖLJYT koneessa.
- diplinssi
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
- kaveri puhuu läpiä päähänsä
diplinssi kirjoitti:
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
Vanhan kansan työntötanko moottori tai jakohihna
rippuu moottorista. - Heimo
diplinssi kirjoitti:
Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.
Voi myös olla hammaspyörä välitteinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919